Wie heeft er ervaring met PDD-NOS en het opvoeden van een kind? Hiermee bedoel ik dus dat één of (in dit geval) beide ouders PDD-NOS hebben. Er is nergens informatie over te vinden. Ik zou heel graag ervaringen uit willen wisselen, met anderen die hier op de een of andere manier ervaring mee hebben. Groetjes
dat is een speciefieke vraag Zou er bij een lotgenoten vereniging ook informatie te krijgen zijn? De ene pddnosser is de andere ook niet. Werk als docente regelmatig met ppdnosers, soms functioneren ze nagenoeg "normaal" (rotterm, want wie bepaalt er nou wat normaal is en wat afwijkend is) en soms heb ik zorg over hoe dat in de maatschappij verder moet.. Ik ga er trouwens gemakshalve vanuit dat het om je kinderen gaat gezien je forumnaam
overigens gefeliciteerd! mijn broers dochter was ook jong (heb je welkom gelezen) en die doen het geweldig als ouders! en mijn broer en zijn vrouw als jonge opa en oma ook! even voor je op google gekeken.. maar is dit wat? http://www.helpendehanden.nl/content/files/Files/PDF/Hoe_ga_je_om_met_kinderen_als_je_partner_autisme_heeft.pdf PDDNOS :: Bekijk onderwerp - pdd-nos en ouderschap? http://www.sarr.nl/documenten/Opvoeden%20als%20je%20zelf%20een%20vorm%20van%20autisme%20hebt.pdf
mijn zus gaat regelmatig naar bijeenkomsten maar idd elk kind daarin is weer verschillend maar ze vind er wel veel erkenning.
Ik kan je ook niet helpen..mijn man heeft vermoedelijk pdd-nos maar wij hebben het samen niet gered..halvewege het traject (voor diagnose) is het ons teveel geworden. Idd weinig info over te vinden en idd veel gradaties. Ik denk dat duidelijke structuur en afspraken zoiezo fijn zijn,week planning bijv...!Of event bijv begeleiding van een autist hulpverlener? Succes!
Ikzelf heb dan geen pdd nos, maar wel asperger ( dus ook een autistische stoornis). Mijn zoontje heeft dit hoogstwaarschijnlijk ook. Als je vragen hebt hoor ik het wel
Ik heb er bijna ervaring mee. Mijn vriend heeft PPD-NOS en ik ben zwanger. De ervaring voor hem is wat anders. Maar het is een ontzettende schat. Ik merk tot nu toe nog geen problemen met eventuele keuzen en beslissingen die we (moeten) maken. Over een paar maandjes kan ik mijn ervaringen delen, dan is ons kindje geboren. Ik heb er alleen geen angst voor oid. Hij is zo lief en zo goed. Ik weet zeker dat hij een top vader gaat zijn! Als je meer wilt weten dan pb me maar!
mijn vriend heet PDD-NOS, asperger en ADHD. vroeger was dit bij hem heel erg te merken en ook op speciaal onderwijs en van zijn 4e tot 18e bij een psycholoog gelopen om te leren omgaan met de wereld en mensen en emoties. intussen zouden vele die hem af en toe zien niet echt opvallen maar bij diepgaande contacten weer wel. zijn manier van denken en praten valt wel eens buiten 'normale' norm. met de opvoeding en zorg voor onze zoon gaat het op en neer. hij doet alles wat ik hem vraag en wil het ook doen. echter moet ik veel dingen steeds opnieuw zeggen en alles wat er moet gebeuren op een dag als ik weg ben opschrijven. hij bedenkt niet uit zichzelf o moet hij ook in bad?? maar de voeding en luier verschonen gaat uit zichzelf. het op tijd herkennen van moeheid als hij in de box ligt is lastig voor hem dus vaak slaapt onze zoon dan in de box. hij is in zijn hoofd af en toe met 1000 dingen bezig en let dan ff niet op liam in de box. ook 's nachts en 's ochtends kan ik niet om mijn vriend rekenen want hij wordt gewoon niet wakker als de kleine huilt. en als hij wakker is dan heeft hij minstens een uur nodig om op te starten. hoe dit zich in de toekomst gaat ontwikkelen weet ik niet maar zoals het nu gaat dan gaat het nog prima en gelukkig ben ik de hele dag thuis en werkt hij. als hij gaat lopen en kruipen zal hij wel meer moeten opletten maar wie weet doet hij dat dan wel omdat hij weet dat het gevaarlijk kan zijn als hij niet op let. maar ook als de kleine een eigen wil krijgt en dingen gaat weigeren zal ik niet weten hoe mijn vriend reageert en hoeveel geduld hij zal hebben. wij worden wel begeleid door een ouderproject van het CB waarbij een vrouw 1x in de zoveel tijd bij ons thuis langs komt en we alles kunnen bespreken waar we tegen aan lopen.