Hallo mensen, Even ervaringen gevraagd. Ons nieuwe huis is super, mooi, groot etc.etc.etc. Nu kwam ik er dus afgelopen maandag achter ( na een gesprek met de buren, aardige mensen ) dat ze een duiventil in hun tuin aan het bouwen zijn met 50 duiven Wie o wie heeft hier een duiventil en/of woont er naast? Ik maak me nogal ongerust, zie hele doemscenario's. Overal poeppoepoeppoep en een hoop geroekoe. Misschien overdrijf ik ( waarschijnlijk wel ) maar ik hoor graag ervaringen. Ze hebben al wel gezegd dat als wij buiten zitten, of de was hangt buiten dat de duiven dan niet los gaan....hmmm... betekend het dan dat ze onmiddelijk gaan poepen als ze los gaan? Verder vind ik ze wel lief hoor, gekke dingen... Maar 1 van de redenen dat we gaan verhuizen is de (stank)overlast van de huidige buren
O jee, dat lijkt me niets! Dat geroekoe vind ik zelf wel wat hebben, dat is niet storend. Maar ze zullen ook veel in jou tuin zitten en ook veel poepen! Bij mijn ex zaten veel wilde duiven (setje of 10) en die hadden er echt last van! Ik zou even bij de gemeente informeren als ik jou was!
in ons vorige huis hadden de buren ook een duiventil en afgezien van een beetje geroekoe hebben we er nooit last van gehad, totaal geen poepoverlast in onze tuin oid in principe wanneer ze uitvliegen gaan ze gelijk een stuk de hoogte in zeg maar en wanneer ze binnen komen, gaan ze direct wel weer hun eigen til in........tenminste dat was bij onze buren iig wel het geval groetjes san
Bij mn schoonouders in de buurt heeft iemand duiven en die zn hele eigen dak zit onder de poep maar bij de buren helemaal niks (gewoon rijtjeshuis).
bij de gemeente informeren zal denk niet zoveel uithalen, want het zal denk ik gaan om duiven die worden gebruikt voor de duivensport, die duiven staan allemaal geregistreerd op eigenaar, en als het goed is ook bij een vereniging. het zijn dus geen wilde duiven die al bewezen voor overlast zorgen, want alleen dan kan de gemeente er wat aan doen.......ze kunnen kwalijk iemands huisdieren uit de lucht gaan knallen
En dan?Niet dat ze er iets tegen kunnen doen want het mag gewoon maar stel je dat het niet mag,de buren gelijk verbieden dat ze die duiventil gaan plaatsen met scheve gezichten etc.van dien.Zou het 1st eens afwachten,mensen moet wel wat van elkaar kunnen hebben hoor! Van een duiventil heb je zo goed als geen last weet ik uit meerdere ervaringen,dat geroekoe vind ik zelf wel een lekker geluidje en als het postduiven zijn vliegen ze uit en komen terug naar de til,ze blijven daarbij echt niet in jou tuin hangen.Je zal er mischien wel es wat van merken maarja de hond van de buren blaft ook wel es en de kat van de buren loopt ook wel es door de tuin.Als je daar allemaal niet tegen kunt moet je in een hutje op de hei gaan wonen zeg ik altijd
@ Gijsje, ik zeg ook niet dat het niet mag of i.d. Ik vraag me alleen af of er mensen wel eens overlast van hebben gehad of dat het meevalt? Wij zijn best wel getraumatiseerd na onze oude buren, en ik zag de bui al helemaal hangen. HET perfecte huis met een tuin vol duivenpoep Maar zo te lezen valt het allemaal wel mee, fijn! Dat stelt me wel gerust.
nou, ik ken wel mensen die er heel veel last van hebben. sowieso zitten ze ook op hun dak en schijten dat onder, en als de was in de tuin hangt kunnen ze het vaak weer opnieuw wassen. en constant geroekoe en gefladder is echt niet meer rustgevend hoor! maar goed, ligt er natuurlijk aan, als het er maar een paar zijn valt het wel mee maar 50 zijn er aardig wat. IK zou er niet naast willen wonen!
onze buurman heeft ook veel duiven. totaal geen last van! geen stank en ook geen poep! pas geleden kwam er eentje bij ons op de vensterbank zitten (aan de buitenkant) en die heeft toen een hele dag bij ons naar binnen zitten kijken. onze katten hebben de hele dag teruggekeken en geprobeert te vangen, was echt supergrappig om te zien! die duif was echt nergens bang voor!
Onze buren 2 huizen verder hebben ook een duiventil. Het zijn wedstrijdduiven. We hebben er totaal geen last van. Geen stank, geen poep, geen geroekoe...Ze vliegen regelmatig uit en dan komt er een zwerm overvliegen, de kans dat ze je was onder poepen is dan aanwezig, maar dat kunnen andere vogels ook doen. Is nog nooit gebeurd trouwens... Waar ik wel om moet lachen is hoe de buurman met zijn duiven omgaat, hij praat echt tegen ze: kom maar jongens, kom maar en dat dan een paar keer achter elkaar, lijkt wel een cd die opstaat.
Bij mijn ouders thuis hebben we ook duiven, en ook een stuk of 50. Mijn vader heeft ze idd voor de sport. Als het goed is gaan ze 1 keer per dag los, vliegen dan wat rondjes en dan gaan ze weer naar binnen. En tuurlijk zal er wel eens 1 tijdens het vliegen schijten en kan er eens een keer een flats tegen je was komen, maar dat zal ecth niet altijd zijn. Kan ook van overvliegende kraaien of ganzen komen(daar heb ik momenteel erg veel last van...) En als de beste man gewoon netjes zijn hok schoonmaakt, heb je ook geen stankoverlast hoor. Mijn ouders wonen in een rijtjeswoning en hebben ook achter hun mensen wonen, en niemand heeft er last van. Het is zelfs zo dat alle kinderen uit de buurt zaterdags ff komen kijken als m'n pap met de duiven bezig is en als hij ion het voorjaar kleintjes heeft moet ook iedereen ff kijken. Altijd gezellig
Wij hebben er een stuk of 300incl jongen!! Buurman had voordat we er kwamen wonen aangegeven dat hij het geen probleem vond, maar nu hij zn huisje wil verkopen wil dat niet echt lukken... Een duiventil 'mag' trouwens alleen als hij verplaatsbaar is (die van ons op betonblokken bijv.) of als er bij de gemeente een vergunning is aangevraagd...en dan moeten de buren dus akkoord zijn anders komt er geen vergunning en kan de gemeente het gewoon verbieden. Oh ja, en bij ons komen ze 2 keer los, en dan niet allemaal tegelijk maar per hok dus pas na 8 uur met dit weer zitten ze allemaal binnen. Geen last van poep in de tuin bij onszelf of buren gelukkig, ook de was nog nooit ondergepoept gehad
Ooooh veel goede berichten dus! Nou dan er maar van uit gaan dat het goed komt. En idd goed verschonen, maar dat is met alles. We zullen zien! Ben blij dat het meevalt hoor
Bij mijn ouders hebben de buren ook een duiventil met ongeveer 250 duiven. In die 19 jaar dat ze er al wonen (mijn ouders), hebben ze er nooit last van gehad, ze horen de duiven nog geeneens. Ze vinden het wel gezellig dat er af en toe wat duiven uit de vijver komen drinken.