Mijn zoontje van ruim 2 jaar nu gaat normaal altijd naar de kapper echter zit ik nu met mijn voet in het gips. Maar meneer moet nodig naar de kapper. Nu zat ik eraan te denken om er zelf een een schaar in te zetten. Hij heeft een opgeschoren koppie met bovenop alleen wat langer... Het opscheren doe ik altijd al zelf aangezien hij dat een drama.vind en ik het dus liever thuis bij hou. Maar hoe krijg ik het bovenop nu een beetje netjes geknipt zonder dat er allemaal "strepen" in zitten als hij geen gel in heeft... Al wat op youtube zitten kijken maar daar wordt ik niet veel wijzer op....
Ja dat kan... Ik kan m ook met oma op pad sturen naar de kapper Maar dat was mijn vraag niet Ik heb het altijd al wat onzin gevonden om bijna 20 euro te betalen voor 3 min. knippen. En nu ik toch niet heen kan wilde ik het zelf eens proberen.
Ik durf het zelf niet aan al denk ik er wel altijd over na. Mijn zoon gaat 1x per 4/6 wk. Zo hard groeit het Op YouTube zijn veel filmpjes met tips etc te vinden. Ook een goede schaar ipv huis tuin en keuken schaar is wel zo verstandig
waarom niet ik knip man en zoontje ook altijd zo besparen we heel wat op kapperskosten.. reken maar uit zoontje 15,00 en vriendlief bijna 20,00 en ze moeten om de maand wel naar de kapper enige die bij ons naar de kapper gaat ben ik
Wat is wat langer bovenop? Ik heb een tondeuse waarbij de langste stand op 4cm kan, dus dat is makkelijk. (Beide jongens hebben het hier korter bovenop dan die 4cm hoor.)
Wow 20 of 15 euro voor een knipbeurt naar wat voor kapper gaan jullie dan vraag ik me af. Hier is het overal 7.50.
Vraag ik mij ook af. Mijn zusje is thuiskapster en vraagt echt niet zulke bedragen. Ik laat het voortaan gewoon weer door mijn zusje doen.....wilde een paar maanden geleden een plukje haar hebben voor Finley's babyboek. Finley had nogal een matje in zijn nek en ik dacht....ach, dat knip ik zelf wel even snel bij. Meteen haar voor in zijn babyboek. Aldus geschiedde......en het net leek alsof er een rat aan zijn haar had gezeten. Oeps! Haar knippen heb ik in elk geval niet in mijn vingers!
Alle kappers hier in de omgeving rekenen tussen de 16 en 20 euro. Voor een kind. En dat vind ik gewoon teveel.... Voor zo'n klein koppie wat ik zelf al opscheer en dus alleen bovenop geknipt moet worden. En ze zijn standaard binnen 5 min klaar... De tondeuse kan ik idd ook nog proberen. Dat is nog wel een goede tip... Had ik niet eens aan gedacht nu is het boven op te.lang denk ik voor de.tondeuse heb zijn haar meestal in een hanekammetje dus wat taps op geknipt zeg maar...
Gewoon doen! Ik deed het de eerste 2 jaar altijd zelf Maar als ik nu met de tondeuse aankomt word hij panisch En bij de kapper niet. Dus nu tegenwoordig naar de kapper
Knip mijn mannetjes haar altijd zelf.. Vind het zonde geld Laatst had hij een Undercut stond hem zo lief... nu heb ik zijkanten lekker kort en bovenop beetje rommeliger Ik knip altijd van voor naar achter en dan van links zijkant naar rechtszijkant. Gaat altijd goed
Zoals de eerste foto.heeft mijn zoontje het ook Imensa... Zo leuk is dat. Alleen is het nu bovenop al weer een cm of 7 ben dus iets te laks geweest... Net zou ik de tondeuse erin zetten op standje 5 maar de twijfel he... hahaha Dus niet doorgezet. Misschien moet ik het eens proberen te knippen. Wat voor schaar gebruik jij?!
Mijn vriend laat zijn haar altijd doen door een vriend van hem en omgekeerd... Besparen ze ook een hoop op. Ik zou het wel knippen met een echte kappersschaar en dan het liefst 1 met 1 vlakke kant en 1 met van die happen. Zo krijg je geen rechte botte lijnen. Verder zou ik met hele dunne plukjes beginnen en dan opbouwen op dat kleine/korte stukje wat hij al heeft. Ik knip mijn eigen haar ook altijd zelf Gaat prima, krijg er veel complimenten over en ik kan nooit de schuld geven dat het weer eens verknipt is.
Zat een schaar bij de tondeuse. Maar wil nog wel graag een knappe schaar. Maar opzich mag ik niet klagen over deze schaar, dus tot die tijd doet hij het prima hahah
Advies van een pro Knippen met een goede schaar, geen coupeschaar. (Zo'n kartelschaar zeg maar). Daar wordt het echt pluizig van! Eventueel een randje wegwerken kan wel, maar liever zo min mogelijk gebruiken. Van voor naar achter knippen, en controleren van links naar rechts. Geen dikke plukken pakken, dan krijg je van die banen erin. Hopelijk een beetje duidelijk..
Hahahah dat denk ik soms ook wel eens. Ik hou van proberen. En mocht het heel erg drama zijn kun je altijd nog tondeuse erover heen halen, maar tot nu toe nog niet hoeven doen.
ik heb het geprobeerd, maar gefaild.. toen zoontje nog klein was ging het makkelijk zelf maar tegenwoordig heeft hij krulletjes en is het niet meer te doen (voor mij) dus gaat hij maar naar de kapper!
Ik zou het wel proberen, maar wel met de schaar, niet met een tondeuse bovenaan. Uiteindelijk groeit het toch terug bij en is 't over 2 maanden toch weer te lang ... Mijn vader knipte onze haren vroeger ook altijd. Hij vond het ook onzin om daar zoveel geld aan uit te geven als het gewoon bijknippen was.
Hmm ik ben nooit zo'n fan van de zelf knipperij bij heel veel zie je toch welduidelijk dat het niet door een pro gedaan is en dat ik dat zie zegt al genoeg haha. van imensa wel erg netjes trouwens