Al sinds wij hier wonen ondervinden we overlast van onze buren. Hun 2 dochters zijn erg druk, gillen hard, stampen en rennen door het huis en 's ochtends vroeg zijn wij gelijk wakker met hen aangezien onze slaapkamer aan hun kinderkamer grenst. Met de komst van hun 3e dochter is het helemaal feest. Rust en regelmaat in dat gezin, ho maar! Het probleem is nu echter dat ze sinds vandaag kippen in de tuin hebben! Ze hebben een mega kippenhok tegen onze schutting aangebouwd en er lopen een aantal krielkippen in die een erg irritante tok hebben zeg maar. Er is ons nooit iets gezegd dat er een kippenhok zou komen. Ik vind dat dit in overleg met je buren moet aangezien ook zij hier last van kunnen ondervinden. Ik ben heel benieuwd of je ze 's nachts en 's ochtendsvroeg ook hoort. Onze slaapkamer is aan de kant van de tuin. Om nog maar niet te spreken van de (evt) stankoverlast. We hebben hier grote achtertuinen maar mijn mening is dat kippen niet thuis horen in een woonwijk. Stel ik me aan? Overdrijf ik? Ben ik een zeurtruus? Hoe denken jullie hierover?
Ik zou er ook niet heel erg blij mee zijn. Kippen kunnen best wel wat lawaai hebben, laat staan hanen. Maar ja mensen die een hond hebben en die in de tuin hebben, dat kan ook voor lawaai zorgen. Ik zou even afwachten of je er ook echt overlast van hebt, en dan eventueel het er even met ze over hebben. Wel jammer dat ze het niet van tevoren even hebben gezegt...maar ja het is hun tuin.
Even overleggen was wel zo netjes geweest! Manlief wil ook kippen, maar ik weiger haha. De hele dag dat getok, niets voor mij. Mijn buren hebben een fonteintje wat irritant klettert. En buren met hond zoals Consider schrijft kan je ook hebben. Dus inderdaad maar even afwachten hoeveel overlast het geeft, wie weet valt het mee.
Onze buurvrouw had ook een hond, en die was heel vaak in de tuin. Soms ook als de buurvrouw weg was. Als wij de tuin in kwamen begon hij te blaffen, ook als hij anderen zag...erg irri als je lekker een boekje wil lezen in de tuin. Maar als ik riep: TOMMY! dan hield hij wel op.
Mijn buren zijn ook zo'n hok aan het bouwen. Ik begreep dat er eekhoorns in kwamen en vogeltjes. Zal leuk worden met die twee katten van ons . Daarbij dacht ik dat je eekhoorns niet mochten houden, maar goed... Ik weet wel dat mijn buurvrouw panisch is van muizen. Wij hebben daar met de poezen niet zo'n last van, maar ik vrees dat het nu alleen maar erger voor haar gaat worden. Ik vind dat jouw buren wel even met jullie hadden kunnen overleggen over zoiets. Dat is het minste eigenlijk... Groetjes, Josien
herkenbaar alleen de hond van onze buurvrouw blaft standaard in de tuin en springt ook tegen ons hek op ( ben soms als de dood dat hij er overheen komt) Ik ben eenmaal gaan klagen en toen zei ze Tja het is een waakhond die blaft, nou sorry maar om 22.30 in de avond vindt ik het behoorlijk storend mijn dochter wordt wakker. Ze durft zelfs de tuin niet in zonder mij omdat ze bang is van dat geblaf. @ TS : ik denk ook dat het heel erg zal gaan stinken met warmte, ik zou toch maar even navragen of dat zomaar mag een kippen hok.
Ik zie het probleem niet zo. Mijn schoonouders hebben ook als zo'n 25 jaar een paar kipjes achterin de tuin (ehm, niet nog steeds dezelfde hoor ), in een woonwijk. Niemand heeft er last van. Lawaai maken ze niet en 't zijn erg schone dieren. 't Hok moet je gewoon schoonhouden (maar dat is ook zo wanneer je een konijn hebt bijvoorbeeld, die kunnen pas stinken!). Het kippenhok heb ik echt nog nooit geroken. Geen etensresten enzo in het hok gooien, want daar komt ongedierte op af. 't Wordt qua lawaai pas vervelend wanneer je er een haan bij gaat zetten, maar alleen de kippen veroorzaken over het algemeen geen overlast en je mag ze dan ook gewoon houden in de tuin (net als dat een voliere gewoon mag). Wij denken er ook over om een paar kippen te nemen wanneer we eenmaal een eengezinswoning hebben. Het ligt er ook net aan waar je je aan stoort natuurlijk. Ik hou niet van honden en katten. Zouden m'n buren dan ook met mij moeten overleggen wanneer ze een hond aan willen schaffen, volgens mij kan ik dat niet van ze verwachten.
ja hoor dat mag. ik heb in ons oude huis ook van die buren gehad.nou het begon met 3 konijnen dat kan oke. toen kwamen er 4 kippen in een groot hok. ik heb het hier over een rijtjes huis trouwens. daar kwamen er nog 4 bij we dachten dat het nu goed was. 3 weken later komen ze thuis met een trailer achter de auto komen er 2 hangbuikzwijntjes uit . nou ik wist niet hoe ik het had.we hebben der aangebeld gevraag of het zo genoeg was geen antwoord.nou een maand of 2 laten komen ze thuis met 2 hanen.ik heb vanalles gebeld van politie tot de dieren bescherming er zijn in nederland geen regels om dieren tehouden dat is de ellende. en de stank daar was echt ondragelijk ik kon niet een de ramen open zetten laatstaan buiten zitten .toe gingen ze ook nog op vakantie 4weken de beesten werden 2x per week gevoed en water gegeven.daar moesten ze op teren.toen had ik eindelijk een poot om op te staan bij de politie en bij de dieren bescherming.uit eindelijk zijn wij verhuisd maar ik heb begrepen dat ze een aantal beesten hebben weg gedaan maar dat er nog steeds een hoop dieren zijn en ja het is een koop woning dus je hebt er weinig aan
Hoi hoi, Onze buren hebben ook kippen gehad! Nu was dat op zich wel grappig, geen overlast gehad van geluid ofzo, maar wel van de duiven, kraaien en ander gevogelte wat erop af kwam, en die hun uitwerpselen achter lieten.. Wij hebben dit toen aangekaart en hebben in goed overleg hier afspraken over kunnen maken. Na een aantal maanden zijn de kipjes weg gegaan
In mijn oude huis had de achterbuurman een haan in de tuin gezet. Dat beest kraaide dag en nacht. Heb toen de woningbouw gebeld en volgens hun mocht het dus niet. De buurman kon voor zijn haan een andere kraai adres zoeken. Succes
Wij hadden vroeger ook kippetjes in onze achtertuin. De buren hadden er nooit last van..... S'nachts gingen ze in het nachthok en ging het luikje dicht, Mijn vader maakte de hok 2 keer per week goed schoon en elke dag net als de kattenbak zeg maar de grote deel van de poep weg haalde. Ook spitte mijn pa de ren om zo dat het niet stonk. Als jullie buren dat ook zouden doen dan valt het wel mee hoor. Dan is het gezellig. De buren van mijn ouders vonden het altijd wel gezellig onze kippetjes.
Kleinvee mag volgens mij gewoon in een woonwijk.. DAt maakt niet uit.. En zolang ze er geen haan bijzetten is er toch niets aan de hand? Buren van mijn ouders houden gewoon in de achtertuin een paard.. EN dat is maar een klein tuintje hoor waar dat beest in staat.. Voor 2 jaar terug is er al een keer een paard in beslag genomen, toen hadden ze het ook al, maar ze doen het gewoon weer..
Hier ook buren met kippen, zelfs een haan maar ik stoor me er niet aan hoor. Je went er vanzelf wel en ik vind het wel landelijk klinken. Buurman is ook imker en heeft dus ook van die kassen ed. Ook geen probleem mee. Als ik een eitje wil of potje honing hoef ik er maar om te vragen
De haan van mijn tante gaat altijd savonds het toilet in(niet letterlijk natuurlijk ) om te voorkomen dat hij sochtends iedereen wakker kraaide.. Na het sochtends eruit halen was er wel wat lawaai natuurlijk, maar dat duurde niet lang. Bij mijn tante gaan beesten ook altijd goed hoor. ze heeft dus een haan, kippen, konijnen, een hond, en wat katten. Ze beheert ook een hertenkamp, dus als daar een beestje wordt verstoten wordt die weleens mee naar huis genomen en met de fles in de tuin gevoed tot het weer terugkan het kamp in.
Wij hebben vroeger thuis ook kippetjes gehad. Barnevelders die lekker rond konden rennen door hun hok en heel soms door de tuin ( hoge schuttingen) Nog nooit iemand over geklaagt. De kippen werden er smorgens pas uit gehaald als wij wakker waren. Dus je werd niet voor dag en dauw al gewekt door getok. Soms hoorde je ze wel ff wat meer als er een zn ei niet makkelijk kwijt kon. Maar doorgaans hoorde je alleen op de achtergrond n beetje getok. Ze stonden dan ook achter in de tuin. Gewoon goed schoon houden en de kippen optijd eten geven (niet teveel want dan krijg je ongedierten als t blijft liggen!) Dan hoeft er weinig tot geen overlast te zijn. Het verhaal van de kinderboerderij aan huis van blusvrouw...dat is ronduit belachelijk zeg. Vind het erg dat daar niks aan gedaan werd. N paar kippetjes of desnoods een zwijntje (zijn ERG leuke en intelligente dieren) dat kan nog maar dit klinkt als n complete kinderboerderij....incl stankoverlast, herrie en ongedierten. Bah bah
Wij hebben (nou ja na een bezoek van een steenmarter moet ik zeggen hadden) ook kippen achter in onze tuin. En ook wij wonen in een woonwijk. Het geluid dempen wij zo veel mogelijk, dus het hok staat in de hoek tegen de schuttingen (dus is maar aan 2 kanten open) en er zit een dicht dak op (ook handig als je weer eens op moet hokken). Hierdoor zijn ze buiten onze tuin bijna niet te horen. Veel buren hebben niet eens in de gaten dat we kippen hebben. In het begin hadden we ook een haan, dat kreng begon om 6 uur te kraaien en deed het de hele dag door . Toen is de achterbuurman langs geweest om te zeggen dat hij daar last van had en hebben wij een ander adres gevonden voor de haan. Helaas zijn onze kippen dus nu uitgemoord door een steenmarter, dus wordt het dak over de ren helemaal dicht gemaakt (zaten kieren tussen de planken) en krijgen wij een deur voor het nachthok dat we dus dicht kunnen doen. Groetjes Anita
Hier ook kippen. Nou nog maar 1 kip, maar normaal 2 a 3 kipjes. Geen haan natuurlijk want die kraaien. Wij spitten de ren vaak om geven de kip kleine resten groenvoer wat van onszelf over is in een bak en er is een afsluitbaar hok waar het normale voer in staat. Onze vuurvrouw vindt het prachtig ze geeft aan de kippen af en toe te horen, maar dat is meestal na even weer over (als ze hun ei gelegt hebben). Stinken doen ze niet als je ze maar goed schoonhoud.
Ik denk dat je je misschien bij voorbaat al ergert omdat het juist de buren, waar je al last van hebt, zijn die kippen hebben. Wij hebben vroeger ook kippen gehad incl. haan en niemand die er last van had, men vond het zelfs wel iets hebben zo midden in een woonwijk. Het hok staat in hún tuin niet de jouwe, ik ben van mening dat mensen wat snel klagen tegenwoordig Waar is de tolerantie gebleven vandaag de dag?
als je alles goed schoon houd hoef je daar echt geen last van te hebben.. wij hebben zelf kippen (en haan) in de voortuin en 2 mini schaapjes in de achtertuin hebben, gewoon buren aan de zij-achterkant maar die vinden het super! tokken kun je helaas niets aan doen en als er geen haan bij loopt is er uiteindelijk een hen die zich zo gaat gedragen... (meer lawaai maken) je kan er helaas niets aan doen gewoon een deal maken dat je elke week eitjes krijgt!
Hier ook buren met kippen. En een HAAN! :c: beest. Niet normaal wat een herrie die krengen kunnen maken, en ja de kippen ook. Het klinkt alsof ze aan de nekken van die kippen lopen te trekken (of iets anders....) Om 04 uur begint het sochtens. Tot een uur of 21 savonds. Die haan heeft totaal geen gevoel voor tijd. Ik vind het verschrikkelijk dat ze midden in een wijk zitten. Mijn ouders hebben ook kippetjes, en die zijn echt wel leuk. Die zitten er zonder haan en wonen in een afgelegen gebied.