Ik kan me er wel wat bij voorstellen. het is extreem maar als het kind het verder goed doet is het wel gezond. zo goed zijn koolhydraten en suikers niet voor je. en bepaalde mate zou het goed zijn maar als je het opvangt door natuurlijke suikers. alleen in dit geval is het wel extreem. inmiddels kan deze jongen dat voedsel niet eens verdragen. en hij heeft zelf niet die keuze kunnen maken. maar ik denk wel dat de moeder oprecht doet wat ze gezond vind voor haar kind. misschien dat men mij nu heel vreemd vind. ik zeg ook niet dat ik het zou doen. maar kan me er iets bij voorstellen. (al zou ik zelf niet zonder de andere lekkere dingen kunnen hoor. maar ik ken wel meer mensen die op het extreme met voedsel bezig zijn ook bij hun kinderen. ben zelf wat makkelijker en ze doen het ook goed. ) :edit heb nog niet het hele filmpje gezien trouwens hoor!
Ik kan me wel indenken waarom iemand het doet, maar ik ben het er totaal niet mee eens. Bovendien vind ik het erg sneu voor het kind, dat de keuze al voor hem wordt gemaakt. Want volgens mij is er nauwelijks een weg terug. In ieder geval, ik zou m'n lekkere warme avondhap veel te veel missen
Ik snap wel dat een kind gezond moet eten, maar dit vindt ik echt raar als ik eerlijk moet zeggen. Dit lijkt me echt niet gezond. Een kind moet toch ook vetten binnen krigen. Ja die moeder met haar blender beetje raar ja. En zeer zielig voor het kind.
beetje vreemde denkwijze. Inderdaad hadden ze in de prehistorie niet de mogelijkheid om om voedsel te koken of bakken maar ze hadden wel meer dingen toen niet die toch goed voor je zijn. Ze hadden toen ook geen dokters, medicijnen enz. Tegenwoordig is de mens ongezonder door vele soorten slecht voedsel maar de mens wordt wel een stuk ouder dan in de prehistorie. Ik vind het dus erg raar om dan zoiets er uit te pikken als je helemaal niet weet hoe een lichaam daar op de lange termijn op gaat reageren. Als zij het zelf zo wil doen moet ze dat vooral doen maar ik zou het voor mn kind dan toch iets minder extreem doorvoeren. Maar goed dat is een discussie die je met heel veel dingen kan hebben. Zo ben ik er ook niet voor dat een jehovagetuige zn kind ook dat allemaal oplegd. Ik had vroeger een jongen in de klas die nooit mee mocht doen met schooluitvoeringen, schoolreisjes, verjaardagen vieren enz en die vond dat dus echt helemaal niet leuk. Zo zal dit jongetje vast ook wel eens zich afvragen hoe al die dingen die zijn klasgenootjes zo lekker vinden smaken.
het lijkt me alles behalve gezond. een mens heeft nu eenmaal ook andere voedingstoffen nodig. paar honderd jaar geleden toen ze niet anders konden eten werd de mens ook nie gemiddeld 70 jaar maar eerder 35 of misschien nog wel jonger. dat er nu tegenwoordig dus meer kanker voorkomt is misschien ook hier aan te wijten. als je ouder bent is de kans op kanker zowiezo groter. ik denk dat gevarieerd eten dus zowel vet en suiker als brood fruit en groente het beste is
Ik ga t vanavond helemaal kijken, heb net alleen een klein stukje intro gezien... Geen brood, rijst vlees en zuivel, waar haalt dat kind al zijn voedingsstoffen vandaan? Alleen groente fruit en noten? Pffffffff, hoop dat mijn mening na het zien van dat stukje nog bij kan draaien, maar tot nu toe ben ik er geen voorstander van.....
Tijdje geleden was er ook een item over rauw eten bij De wereld draait door. Heb er echt objectief naar gekeken, maar dat kind (en ook de moeder) zag er serieus niet gezond uit. Het had een doorschijnende kleur op zijn gelaat en blauwe kringen onder zijn ogen. En heel ieletjes. Echt een grijs muisje. Zo'n enorm verschil met mijn eigen kinderen en de kinderen die ik dagelijks om me heen zie in mijn omgeving... Dus of het gezond is?????? Ik vind het wel heel erg dat een moeder zo'n belangrijke keuze voor haar kind maakt. Dit is toch bepalend voor zijn verdere leven...
Ik ben hier ook helemaal mee eens. Ik zit zo te denken hè, zal dat jongetje nou gelukkig zijn. Hij ziet zijn klasgenootjes wel een lekkere boterham eten. En je hebt dan ook nog eens kan dat het jongetje gepest wordt.
Aah... (ongeveer 10 minuten in het filmpje) waar krijg je kanker van: het drinken van alcohol, het eten van vlees.. Hoe indoctrineer je je kind? Prima, als je je kind niet vol wilt stoppen met snacks en snoepgoed, maar er is ook een tussenweg!!
Ik merk ook dat het jongetje er niet helemaal mee eens is hoe zijn moeder doet. Hij ziet er ook niet echt gelukkig uit.
zielig ... er is niets gezonds aan je kind geen vezels geven. Het is toch niet normaal dat dat kind een hele week ziek is omdat hij een hapje brood heeft genomen ... en koorts krijgt. Dat kind veroordeeld om de rest van zijn leven op fruit en sla te leven ...
Heb het filmpje bekeken. Moest bij sommige dingen wel lachen hoor, Met die kok ( einde van de filmpje) dat hij vertelde dat alleen rauw eten ongezond is, en dat de moeder daar tegen in ging zeg maar. Knap dat het meisje een discussie aan ging met de moeder. Dat alles wat je eet kanker kan en dat de moeder zei dat wat zij doen gezond is en het eten van vlees, vet eten en het drinken van alchol slecht is voor je en dat je daarvan kanker kan krijgen. Het jongentje is denk ik ongelukkig zo, als ik hem zo zag zitten en hoorde praten wat hij zo nu en dan mist. Ik heb een vriendin, zij heeft een zoontje van ruim 2 jaar en krijgt geen koekjes/snoepjes, limonade/appelsap, alleen maar water en rijstewafels ( wel gewoon brood en avond eten, fruit hoor) een bepaalde dieet geven aan je kind is niet verkeerd, maar allleen maar rauw eten. vind ik ook niet echt gezond voor een mens en vooral niet voor een kind.
Pfoe, ik vind de houding van die moeder haast nog schadelijker dan het eetpatroon! Heel arrogant en ook zo overheersend. Ze laat hem echt niet vrij in zijn keuze. Vooral op het eind "wij zijn pioniers he jongen. De tijd zal het leren" Blergh. Ik vind die moeder er ook ongezond uitzien maar ik weet niet hoe ze eruit zou zien als ze wel "normaal" at dus daarover kan ik niet oordelen. Ik eet vegetarisch maar mijn dochter krijgt vegetarisch én vlees, zodat ze later zelf kan kiezen wat ze wil en wat zij het beste vind en waar ze zich het best bij voelt. Omdat ze een individu is, net als ik.
Dat je het beste wilt voor je kind, snap ik, maar dit is echt heel erg extreem zeg! Ik vind t ook zielig voor t jongetje. Hij is voor super-klein voor zijn leeftijd, dat ziet iedereen toch? Zijn kleur op zijn gezicht is vaal en bleek, en ik vind dat ie er helemaal niet zo fit uit ziet. Het lijkt alsof ie op zijn reserves aan het leven is. Ik ben benieuwd of deze mensen vaker ziek zijn dan anderen. Dat kan toch haast niet anders? En het geneesproces,na een ziekte, gaat dat bij hun net zo snel als bij ons? Waarom niet stomen ipv bakken, en frituren? En soep, bv alleen gepureerde tomaten met water en opwarmen. Wat is daar slecht aan? Gaan de vitamientjes niet van verloren, en je hebt toch een lekkere warme hap. Geef mij in de winter maar een lekker bordje soep, knapt een mens van op! Deze "pioniers" kunnen in de winter toch onmogelijk hun lichaam warm krijgen? Mensen die mager zijn, hebben t al sneller koud, en dan kan je lichaam ook nog eens niet opgewarmd worden door t eten. De appels kwamen mij al mn neus uit naar het zien van dit stukje, laat staan als ik ze zou moeten eten....... Geeft al aan dat er al weinig varieatie in hun menu is.