wat als ik het zo zeg????? het gebaar? vind jij het zo een waardig gebaar een kartonnen doos dan? ik had het ook niet breed, maar dan nog stop ik mijn jongens niet in een doos! ik vind het geen oplossing er zijn tig van andere (ook goedkope) oplossingen te vinden maarja....laten we eerlijk zijn als je gaat " beknibbelen" op je overleden kind.... hoe sta je er dan uberhaupt zelf in? ik had alles over voor mijn kinderen, al had het mij mijn laatste cent gekost al was ik in de schulden gegaan.... ik heb ze een volle begrafenis gegeven ongeacht of ik het nieuws al had gekregen of ik het wel kreeg van de uitvaartverzekering en dat boeide mij ook niks! maar m'n kinderen in een kartonnen doos stoppen.....no way!
ik vind het een mooi gebaar, respectloos vind ik het dat je je kindje in een doek mee naar huis kreeg.. over het feit dat het een kartonnen doosje is... tja... tegenwoordig kan je ook in een soort zelfbouwdoos dat lijkt op de verhuisdozen van ikea worden begraven.. niet mijn ding.. Ik denk dat veel ouders er niet mee bezig zijn hoe je je kindje moet vervoeren.. dan is een doos met dekentje en knuffel wel fijn... als je van de shock bekomen bent kan je zelf toch kijken voor een klein kistje of een mandje ?
Heel erg mooi gebaar! En goed dat een ziekenhuis dit doet en aanbied. Ik ben momenteel zelf ook bezig om een doosje of koffertje te zoeken wat ik op die manier kan bekleden en verven enz. om alle spulletjes van de zwangerschap van de mk in te bewaren. zoals kaartjes en kleertjes enz die we al hadden gekregen. Als het ziekenhuis mij vd week zoon doos had aangeboden had ik dat prachtig gevonden. ook als blijk van waardering en menselijkheid die in ziekenhuizen nog weleens ontbreekt.
Ik vind het een prachtig initiatief. Zoals in eerdere reacties is te lezen is het niet standaard dat een ziekenhuis dit aanbied. Het maakt mij blij dat er überhaupt ziekenhuispersoneel is die nadenkt over de emotionele gevolgen van een doodgeboren kindje en dit op een respectvolle manier proberen te verwerken.
Niet te geloven dit. Is er eindelijk een zh die ouders van kindjes geboren voor de 24 weken een mooi doosje meegeven is het weer niet goed. Ze hadden ook een jampotje kunnen pakken. Ze gebruiken nu de doosjes waar ook rouwbrieven inzitten. Alleen krijgen deze een mooi stukje stof met een vlinder erop. Ze hadden ook helemaal niets kunnen doen. Wat je zelf thuis doet moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar kindjes die voor de 24 weken worden geboren krijgen vaak geen officiele begravenis of crematie en dan is dit een mooi initiatief!!
helemaal met je eens ik had gereageerd nadat ik pas 3 berichten had gelezen. ik vind het een goed initiatief en vind het jammer dat sommige mensen er zo negatief over zijn. veel kindjes krijgen als ze voor de 24 weken geboren zijn geen begrafenis. iedere ouder maakt daarin zijn eigen afweging. als je kindje in een doosje ligt die je mag houden vind ik mooi. het is goed van de mensen dat ze er over nagedacht hebben en hebben geprobeerd mensen iets te geven wat troost biedt. stel je voor dat jij iets voorsteld met alle goede bedoelingen en dat je dan moet lezen op internet hoe negatief sommige mensen daar op reageren. ik vind het jammer.
nou ik ben en blijf nog steeds van mening dat een beetje goed ziekenhuis op dit soort zaken voorbereid is ons ziekenhuis is wat dat betreft top daarin, want we kregen afdrukjes, speciale vlinderboekje met daarin een foto en de afdrukjes en een verhaaltje wie er allemaal bij waren en en ect.. folder over stichting make a memory folder over: overleden kindje hoe nu verder en meer van dat soort informatie.....
@babyBergen: hoe oud waren je kindjes bij hun overlijden als ik vragen mag? En er staat in het hele artikel nergens dat het ziekenhuis verder niets doet toch? Alleen hadden ze geen mooie oplossing voor een kistje vandaar dus dit idee.
als je bedenkt dat ik de helft thuis heb en de andere helft in het ziekenhuis bij het weefselafval terecht is gekomen vind ik het prachtig dat ze er ook maar iets mee doen ! ps ik had natuurlijk geen mk met 20 weken dus wellicht is daarin de benadering anders.maar het artikel gaat over tot de 24e week want daarna krijg je recht op begravenis enz. dus eigenlijk week 1 tot 24 moet het er maar mee doen zoals het gebeurd
Hadden jullie in het zh kistjes besteld voor jullie kanjers*? Of hoe ging dat in jullie zh dan? Hoe dan ook ik vind het een mooi initiatief. Beter dan de schoenendoosjes die ze eerst hadden.
ik ben het hier eigenlijk mee eens en kartonnen doos ja ik weet het niet hoor maar het is mooi bedacht voor een begin maar maak van de doos een kistje of mandje even iets meer brainstormen dan een doosje waar normaal de rouwkaarten inzitten ik vind de bekleding en de vlinder en het beertje dat vind ik wel "leuk" ( leuk om het natuurlijk dubbel is) maar dat doosje nee sorry vind ik echt niet kunnen