Overleden baby krijgt 'vlinderdoosje!'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Loesie1982, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik kreeg in het ziekenhuis een klein wit houten mandje/kistje..heel mooi...
    echt bedoeld voor dit soort gevallen
    daar zijn ze gebleven totdat ik met de begrafenis ondernemer een kinderkistje had geregeld....

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.030
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zoals ik hier al eerder gepost heb vind ik het positief dat er voor ouders van een kindje van voor de 24 weken iets geregeld is. Bepaalde details hiervan zijn wel mooi, bv de deken.

Maar voor mij gold dat ik het beste wilde voor mijn dochter*. Dat klinkt misschien heel raar voor mensen die het niet hebben hoeven meemaken, omdat ze al overleden was, maar nog wil je als ouders dan het beste.

Natuurlijk is het zo dat ouders zelf iets kunnen regelen als ze zich herpakt hebben, zoals iemand hier schreef. Hoe lang duurt het denk je voordat je jezelf herpakt hebt? Ik kan nog steeds niet zeggen dat ik mij herpakt heb. Het gaat met mij nu wel beter, maar herpakt? Nu, er zijn mensen die wel iets kunnen regelen, voordat ze zich herpakt hebben, waaronder ook wij, maar sommigen zijn volledig de draad kwijt. Die kunnen niet iets zelf regelen. En geloof me, uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat je in dit soort situaties niet altijd op je familie kunt rekenen.

Sorry dat ik het zeg, een doos klinkt niet als het beste. Ik snap dat ze niet hele dure grafkistjes kunnen weggeven, met een individuele begravenis erbij. Maar een doos? om zoveel kindjes gaat het gelukkig niet. Een mandje of houten kistje is dan toch niet teveel gevraagd, zo duur zijn die echt niet.

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Kinderen hebben altijd het ,recht, om begraven te worden . Mees ligt begraven tussen twee kindjes die jonger zijn dan 24 weken , t,is niet gebruikelijk maar loopt iedereen dan maar met de meute mee?
    Ik heb mees * 2 dagen voor zijn dood bij de Dela aangemeld , en ik heb alles vergoed gekregen al hebben wij de begrafenis samen met de begrafenisondernemer gedaan . Mees heeft een mooi plekje en een mooi kistje en heeft 4 dagen thuis opgebaard gelegen dus geen geld is ook gelul ja sorry hoor !
    En nogmaals mooie gedachte van het ziekenhuis maar je op deze manier onze prachtige kindjes tekort .

Even antwoord op een voorgaande vraag mees is geboren met 33 weken en gestorven toen hij 22 dagen oud was .
    Wij hebben niets tekort gehad hoor in het sophia kinderziekenhuis , wij hebben er zelf voor gekozen om mees direct mee naar huis te nemen , misschien moet ik zelf maar iets gaan regelen dat er zeker in kinderziekenhuizen mozesmandjes oid voor handen zijn , maar ja om even om op een eerder geplaatste reactie te reageren waar ik eigenlijk door gekwetst werd , dan zijn die vast niet mooi is het WEER niet goed !!!!!!!
    Raak een beetje uitgepraat over dit onderwerp , ik stop ermee ciao.

Liefs Edith
    Mama van mees*

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Lieve babybergen .
    Kijk zo kan het ook da,'s toch super ! fijn dat je zo ,geholpen, bent in het ziekenhuis .

Liefs Edith
    Mama van mees*

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mijn onderwerp heeft geloof ik wel wat los gemaakt.

Jammer dat sommige er zo negatief over denken. Ik snap heel goed dat je als moeder het beste wil voor je kindje, maar sommige doen alsof de schoenen er nog in zitten...Ik vind het goed dat het ziekenhuis daar tenminste over nadenkt. Kunnen er nog veel een voorbeeld aan nemen.
    En je hoeft het doosje niet te gebruiken, je mag...ze hebben het en je kunt er gebruik van maken, als je dat niet wil, ook prima, dan kun je zelf wat anders regelen.

Maar het ziekenhuis is niet verplicht om zoiets te doen, dus dat je er wel voor kunt kiezen lijkt e fijn.

Voorop staat...een kindje hoort niet in een doosje/kistje/mandje, die hoort gewoon lekker bij zijn/haar papa en mama...

Maar ik vond het wel een mooi initiatief!

6. leonieke

leonieke Niet meer actief

Ik neem aan dat de ziekenhuizen er vrij in zijn om al dan niet iets te regelen voor overleden kindjes..
    Ik neem ook aan dat degene die deze doosjes uitgezocht heeft ze wel mooi vindt..

Persoonlijk had ik dit ook niet aangenomen. Toen Pim* geboren werd met ruim 17 weken hadden we zelf een mandje en dekentje meegebracht.
    Wij waren blij verrast toen het ziekenhuis ons een prachtig mooi rieten mandje aanbood!
    Er zijn in dat ziekenhuis vrijwillligers die zorgen voor de dekentjes waarmee je je kindje kunt toedekken en waarvan we er 1 mochten uitzoeken.. maar die hebben we beleefd geweigerd want naar mijn smaak (en op dat moment) spuuglelijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat anderen daar wel voor zouden kiezen..

Uiteindelijk is het pas echt vreselijk als een ziekenhuis niets geregeld heeft, en is ook zo'n 'doos' een gebaar..
    Van mij persoonlijk had deze uitvoering niet gehoeven.. Als ie dan nog wit was geweest...

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Je kunt het doosje ook zien als iets waarmee je in eerste instantie "iets" hebt om alvast mee te beginnen en dat je daarna zelf een mandje of kistje zoekt van je eigen keuze. Je hoeft dan niet je baby in een deken te wikkelen om hem/haar mee naar huis te nemen. Ik vind het een mooi initiatief en niemand zegt dat je thuis niet over mag op een kistje van je eigen keuze. Ook overleden volwassenen gaan niet in de kist die de familie gekozen heeft naar de plek waar ze opgebaard worden.

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Heel mooi initiatief, hopelijk doet gauw elk ziekenhuis hieraan mee!!!!!

Deel Deze Pagina