voel me klote en ziek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hey dames

t is nu 10 voor 4 in de nacht en voel me zo zwaar klote .
    ik was om 11 uur thuis van een dagje relaxen in sanadome .
    ben naar bed gegaan en heb ieder uur wel gezien ,
    krijg steeds t zuur wat ik ook probeer niks helpt.
    nu ik hier zo zit is t weg maar zo gauw ik ga liggen dan komt t weer .
    heb de rennies langs mijn bed maar die kan ik natuurlijk ook niet blijven eten .als ik er een neemis t een paar min later weer terug .
    melk en vla helpt ook niet, ben echt de wanhoop nabij nu en ben moe . als ik t zuur heb moet ik bijna overgeven zo misselijk word ik ervan .
    ik moest dit even kwijt en heb om 4 uur snachts toch niks anders te doen om eerlijk te zijn.
    miss hebben jullie nog tips !?
    :(:(:(:(:(:(

2. natjes

natjes Niet meer actief

je hoofd einde wat hoger leggen. Dan loopt het je keel niet in. En rennie werkt hier ook niet, alleen gaviscon vloeibaar werkt hier!

3. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Hoi,

Nadat ik ettelijke beroerde nachten had gehad, heb ik het maagzuur-probleem aangekaard bij de gyn en die heeft toen medicijnen voorgeschreven. Sindsdien nergens meer last van en zijn de nachten een stuk rustiger geworden. En ook overdag trouwens...
    Huisartsen schijnen nog wel voorzichtig te zijn met het voorschrijven van medicatie, maar de gyn deed er erg makkelijk over.

Heb ook eerst alle huis-tuin-keukenmiddeltjes geprobeerd, maar geeft hooguit tijdelijke verlichting.
    Achteraf dacht ik had ik er maar eerder om gevraagd.

groetjes,
    Hellen

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Beste Lisa,

Als het echt zo erg is dat je er niet van kan slapen zijn er echt wel betere medicijnen voor te krijgen hoor!
    En als je VK het niet wil voorschrijven dan moet je naar je huisarts gaan!
    Ik heb een maag afwijking en gevoed door de hormonen heb ik van af 4wkn (niet overdreven!) maagzuur...
    Ik mocht ook niks hebben van mn VK, op een gegeven moment werd het zo erg dat ik niet meer kon eten en onophoudelijk ging overgeven!
    Ik heb nu medicijnen en nu gaat het beter.
    Blijf er dus niet te lang mee lopen, er zijn heel veel dingen die heel goed helpen en niet schadelijk zijn voor je kleintje!

5. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    heb je daar ook een late maaltijd gehad???
    Ik eet nu tussen de middag warm omdat ik anders niet kan liggen van het zuur. Mij bevalt dat prima eigenlijk.
    Daarnaast gebruik ik Maalox als ik toch zuur heb (gisterenavond bij de koffie een plakje chococake gehad....fout! dus aaan de Maalox en toen twee kussens achter mijn rug en rechtop geslapen)
    sterkte!

6. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey meid wat beroert jo maar indd gewoon iets tegen gaan halen ik heb in mijn andere 2 zwangerschappen ook een vloeibaar drankje gehad en dat hielp echt goed

7. happymama

bedankt voor de reacktie's
    had mijn bed al iets omhoog staan maar dat hielp niet.
    nadat ik vanacht dit bericht geplaatst had ben ik toch maar weer naar bed gegaan en heb t maar helemaal recht gezet haha nu heb ik rug pijn .
    maar zal idd eens aan de huisarts iets vragen
    en af wachten maar weer .

8. happymama

heb de vk gebeld en ze zegt dat ik bij de apotheek anta gel moet gaan halen dat is een drankje !!!! iemand ervaring hier mee ?????

9. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    Hoi Lisa,

Ik gebruik ook antagel.. Werkt prima (nadat ik alle huis-tuin en keukenmiddeltjes had geprobeerd) kun je gewoon bij de apo kopen zonder recept.. suc6!

10. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Ja, dat advies kreeg ik eerst ook, nadat ik had aangegeven dat de maaloxtabletten (kauwtabletten) niet hielpen. Apotheek zei toen dat Antagel zelfde samenstelling heeft als maaloxtabletten, maar dan vloeibaar. En dat dat dan waarschijnlijk ook niet ging helpen (deed het ook niet..). Zij adviseerden toch om aan gyn een voorgeschreven middel te vragen, wat ik nu ook heb (op recept verkrijgbaar). Maar ze zeiden ook dat huisartsen dat vaak niet voor durven te schrijven.
    Hopelijk helpt het jou wel!

Nadeel van antagel was trouwens ook dat je het in de koelkast moet bewaren en dus je bed uit moet als je 's nachts nodig hebt.

Sterkte!

Hellen

11. happymama

@ hellen
    ik ga t toch maar even proberen en jah als ik eruit moet is niet erg want als ik niet kan slapen ga ik er toch wel uit , anders word mijn vriend gek van me die heeft ook bijna niet geslapen hihihi, ik probeer t wel en zie dan wel weer .
    moet zeggen heb eigenlijk geen kwaaltjes gehad tot nu toe maar vind dit erg lastig .
    mijn zus is bij de 2 kids ook nooit echt ziek geweest ook alleen maagzuur dat vond ze t aller ergste aan zwanger zijn ! nou ppff ik ook .
    maar er zijn ergere dingen denk ik dan maar

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn gyn heeft mij afgelopen vrijdag afgeraden om rennies te gebruiken.
    Ipv rennies gaf hij aan Ulcogant...heb het nog niet geprobeerd.
    Maar dat kan je bij de apotheek halen.

Vind het wel raar omdat op de verpakking duidelijk staat dat dat het tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden.

13. happymama

heb t gehaald .
    overdag heb ik er weinig last van maar als t vanavond weer is hoop ik dat t een beetje helpt .
    @romy
    ik heb ook rennies gebruikt en idd de verloskundige hier vind dat ook niet zo goed , snap ook niet waarom t op de verpakking staat dat je ze gewoon mag gebruiken

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Raar is dat he? Ik snap het ook niet hoor.
    Maar weet je wat ik nu helemaal raar vind;

Ik heb even op internet de bijsluiten van die Ulcogant bekeken. De gyn zei dat ik dat gewoon bij de apotheek kon halen zonder recept.

In de bijsluiter staat dat het uitsluitend op doktersrecept gehaald kan worden en dat je het niet tijdens de zwangerschap mag gebruiken, omdat niet bekend is wat de effecten zijn op de zwangerschap. Maar als de arts het adviseert mag het weer wel.
    Ow en het wordt gebruikt voor slokdarmontstekingen, maagzweren ed..

:(

Dat gaan we dus maar niet doen...blijf gewoon aan de rennies.

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Aan alle vrouwen die savonds en snachts veel zuur hebben, na het toetje niets meer eten. ZEKER geen chips of kaas.
    En haal bij de dokter Ultacit tabletten, die helpen veel beter en zijn ook niet schadelijk. Rennies zijn wel heel slecht en mag je tijdens je zwangerschap niet slikken!

Succes!

16. happymama

heb ik gister dat drankje gehaald en wat denk je !!! nergens last van hihi, alleen maar fijn hoor maar weet nog niet of t werkt !

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ulcogant werkt ongeveer hetzelfde als antagel, maar antagel is eerste keus voor maagzuur bij zwangeren!!! Dus ik zou voor antagel gaan! Antagel kan wel echt bij zwangeren, zonder dat de dokter t voorschrijft!

Rennies worden inderdaad afgeraden. Werk zelf in de apotheek en ik raad het mensen ook altijd af! Met Rennies is het namelijk zo dat je lichaam eraan went en je dus steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect! Antagel werkt ook nog eens veel sneller omdat het dus in drankvorm is! Het smaakt een beetje naar tandpasta (gebruik t ook;) ).

Succes:)

Deel Deze Pagina