hoi dames heb een vraag voor jullie ! ik heb laatst buikgriep gehad is nog niet volledig weg maar al veel beter . Nu gisteren met oudjaar hebben we lekker gegeten , samen met men schoonmama, schoonbroer, en men man . Ik heb alles gegeten behalve toastjes met americain . Nu is schoonbroer gisteravond opeens ziek , 15 minuten nadien men man ook en men schoonmama ook !!! , ze geven over , hebben diaree, misselijkheid, en voelen hun heel slap . Ze hebben dit dus samen gekregen is dit niet vreemd voor buikgriep te zijn ? is het nu voedselvergiftiging of toch buikgriep ?
denk als ik dat zo lees dat het idd voedselvergiftiging is, het is te toevallig dat ze allemaal tegelijk ziek worden en filet american staat er ook om bekend dat je daar erg mee moet oppassen omdat je er snel voedselvergiftiging door kan oplopen als het niet meer goed is
de filet americain was vers gehaald bij de beenhouwer ... vind het ook wel heel toevallig hoor , is er iets dat ik kan doen ?
Ik heb dit even gekopieerd van een site "Typische symptomen van voedselvergifting zijn misselijkheid, braken, buikkrampen en diarree die plotseling opkomt, dat wil zeggen binnen 48 uur na het nuttigen van besmet voedsel of drinken." "Behandeling van voedselvergiftiging In de meeste gevallen kunnen de symptomen bestreden worden, zonder dat een arts te geraadpleegd hoeft te worden. Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat de zieke niet uitdroogt en de tijd neemt om te herstellen. Voorkom uitdroging door ten minste twee liter water per dag te drinken." Als het heel ernstig is met andere symptomen kan je het beste een arts even raadplegen maar dat is in de meeste gevallen niet echt nodig. Het is gewoon erg naar, beterschap!
nou denk toch echt dat het van die filet american komt, is er niet nog iets van over om even te ruiken of het bedorven is? en helaas kan je niks doen dit moeten ze echt uitzieken.
lijkt op voedselvergifteging.. kan je weinig aan doen helaas je lichaam lost dat zelf op. droog beschuitje kopje thee.. Beterschap!
ja der is nog over maar ruik niets vreemd ofzo ? nu heb ik wel gelezen dat sommige toxines ofzoiets niet te ruiken of proeven zijn maar wel een voedselvergiftiging kunnen opleveeren
heb het gelezen en tlijkt er meer en meer op ... ik lees nu overal dat er niets aan moet gedaan worden , behalve zorgen voor uitdroging
denk idd ook aan voedselvergiftiging... beterschap voor je man en fam. er idd goed om denken dat er wel wat vocht binnenkomt.
Goed drinken en uitzieken. Als het langer dan 2 dagen duurt voordat ze wat binnen kunnen houden zou ik ook denken aan ORS of iets dergelijks.
ze drinken hier geen een van alledrie :x juist 1 glasje cola hebben ze al gedronken ze willen niet luisteren
cola is juist goed hoor met misselijkheid en diarree. Helpt een beetje tegen de misselijkheid, je krijgt wat calorieen binnen om je niet zo megaslap . wordt in het buitenland altijd aangeraden als je beroerd bent
oja ik vind het niet erg he heb hun zelf de cola gegeven maar ze hebben maar 1 glas op van heel de dag ! dat vind ik niet leuk ik zeg hun dat ze heel veel moeten drinken maar helaas