Hoi dames, Sinds afgelopen vrijdag is onze jongste ziek. Koorts gehad tm zondag en op maandag nog lichte verhoging. Gister geen koorts en nu vanmorgen weer 38.1 Hij hoest continu en heeft veel last van slijm met hoesten. Hij eet sinds vrijdag niet tot nauwelijks, drinken wil er bijna niet in en als die 1 plas in zn luier doet overdag mag ik blij zijn. Waar hij normaal weinig slaapt en vol energie zit hangt hij nu de hele dag op schoot of slaapt. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de ha maar weet niet of zij wat kan vinden natuurlijk.. Nog meer kindjes die zo lang ziek zijn? Vind het maar niks en moey morgen nog werken ook tot 17uur
Onze meid heeft ook de griep, en schrok me helemaal een hoedje toen ik haar een paar dagen geleden uit bedje haalde, zo slap als een vaatdoek en slecht reageren. Volgens de huisarts waren er veel mensen die er nu last van hebben. Vandaag 38,5 en rent redelijk de kamer rond, mocht van de huisarts een week duren
Hier zoontje van 21 mnd nog nachtje in ziekenhuis vanwege uitdroging Had ook maar 1 plasluier en dronk at niks bijna was ook zo slapjes etc hij moest meteen blijven was snachts bij de spied terecht gekomen omdat hij die week voor amandelen was geeeest zijn keel zijn eruit En hun eigenlijk had gebeld hij bleef overgeven en diaree Dagje sonde gehad met ors en wat knapte hij daarvan op zeg Zou echt even naar de huisarts gaan hoor en ook zeggen dat die minder plas luiers heet
Ja hier een 8 jarige die donderdag ziek uit school kwam en maar niet opknapt. Hij is al mager en is nu helemaal te dun. Wij gaan zo naar de ha en ben benieuwd of die iets kan doen
Wij komen net bij de ha vandaan, de griep heerst ontzettend. Waar je op moet letten: Plassen, minstens 2 x per dag. Anders direct bellen. Zoveel mogelijk water aanbieden, eten is minder belangrijk. Bij meer dan 3 dagen koorts, ha bellen. Het is hier een virale infectie maar de 6 dagen koorts is zorgelijk. Nu kunnen we eigenlijk niets anders doen dan afwachten omdat ab niets doet bij een virus. Maar als hij morgenavond nog koorts heeft moeten we terug en zal zijn bloed getest worden op infectie. En bij verhoogde waardes toch aan de ab. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we het weekend in het zkh door gaan brengen hij heeft een auto-immuun ziekte gehad waar geen medicatie voor is. Mijn angst is dat deze zich weer aan het ontwikkelen is. En hij weigert pertinent de probiotica en de fusidine voor zijn ontstoken neus. Hij wrijft het helemaal kapot. Op dagen als vandaag is zijn autisme zo'n vloek! Even meewerken voor eigen bestwil? Alsof ik hem aan het martelen ben.
Beterschap! Is die al aan het opknappen? Wij zijn gister ook bij ha en hap geweest omdat hij in de hele dag maar 2 x geplast heeft. Heb ors gekregen en nu is hij redelijk opgeknapt en begint weer wat gewoon te drinken gelukkig. Nog niet eten en erg hangerig en huilerig maar ik ben heel blij dat ie weer drinkt. Succes bij jullie hopelijk is het geen infectie!
Ja ORS wil goed helpen dan. Fijn dat hij meer drinkt! Hier nog steeds koorts maar hij kan ook weer een beetje lachen. Nu hopen dat het vannacht echt weg is want ik voorzie een drama bij het bloedprikken. De fusidine heb ik vannacht stiekem gesmeerd toen hij lag te slapen maar hij werd meteen wakker, veegde alles weg en begon te schreeuwen ik ben er echt klaar mee, wat een kwakkelwinter.
Agos arme gelukkig kan die wel weer een beetje lachen! Voelt ie zich waarschijnlijk al wat beter. Beterschap en hopelijk is bloedprikken niet nodig. Dat is met die kleine kinderen echt drama ik ben die winter ook wel flauw, mag wel gauw lente zijn van mij. Nog even geduld