Nagellak zoektocht

Discussie in 'De lounge' gestart door jeshh, 25 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

Sinds kort gebruik ik weer nagellak. Maar ik heb maar 1 potje en deze is niet helemaal ideaal. Dus ben ik op zoek naar de perfecte nagellak haha.

Wat ik zoek:

- snel droog (liefst héél snel)
    - 1 laag is voldoende
    - blijft lang mooi (niet binnen 2 dagen afgebrokkeld)

Bestaat deze nagellak? Shoot!

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik denk niet dat dat bestaat. Ik ben zelf tevreden over sensationail. Maar da's met lamp en heel veel laagjes...

3. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Essie vind ik fijn!

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik ook essie. Komt heel dicht in de buurt bij wat jij zoekt!

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik gebruik altijd OPI.

Redelijk snel droog, niet heel snel :p

Afhankelijk van de kleur dekt hij zeker in een keer. De hele lichte kleuren niet.

En ik kan er vaak 3 soms zelfs 4 dagen mee doen. Met een keertje bijwerken ook nog wel 5.

6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Als je niet wil dat je nagellak snel gaat bladderen moet je investeren in een goede basecoat. Ik vind de bonder van Orly fijn (https://m.douglas.nl/productbrand_999197.html?d=s&wt_cc4=marin_bid&wt_cc1=&mkwi_dm&pcrid=250501014217&pkw=&pmt=&trac=nl.01psh.goo.9976225783.637221275.51387412785.000000#).

Verder elke dag een dun laagje topcoat smeren. Als ik het zo doe blijft mijn nagellak vaak wel een week zitten.

De hoeveelheid laagjes die je moet smeren is ook afhankelijk van de kleur die je kiest. Een paarlemoeren kleur dekt vaak minder goed en zul je dus meerdere laagjes van moeten smeren.

Ik gebruik vooral nagellak van Catrice en Hema. Essie is ook fijn. Essence vind ik ruk nu ze het veranderd hebben naar The Gel. Droogt langzaam vind ik.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    essie inderdaad

8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik heb dus ook meerdere OPI, ben daar dus helemaal niet tevreden mee. Dekking en drogen inderdaad goed, maar na een paar dagen wordt het bij mij al lelijk, dat vind ik dus veel te snel.

Ik gebruik OPI nu alleen nog maar voor m'n tenen. Ik ga die Essie eens proberen

9. jeshh

jeshh Niet meer actief

Bedankt, ik ga op zoek naar essie!

Belangrijkst vind ik de droogtijd, de nagellak die ik nu heb kan ik in de ochtend er op smeren en dan heb ik de ochtend er na de structuur van het laken er in gedrukt staan haha. Terwijl het dan overdag wel droog lijkt te zijn.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Essie inderdaad.

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Via alixpress/wish heb ik gellak aangeschaft met basecoat en topcoat en zo'n lamp. Blijft bij ongeveer anderhalve week erg mooi zonder chip oid. Daarna gaat het er vanzelf af bij mij. Dit bevalt goed! Niets is irritanter dan nagellak die na twee dagen al lelijk is!

12. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Essie heb ik zelf vaak. En er bestaat ook spul wat je op je nagellak laat druppelen waardoor je nagelak snel droogt. En 2 keer een heel dun laagje is beter en blijft het langer zitten.

13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Je hebt ook quick dry druppels. Ik heb ze van de Hema. Even 1 of 2 druppeltjes op iedere nagel en zijn daarna heeeel snel droog. :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  14. HvO

HvO Niet meer actief

De “normale” lakjes (dus niet de gellak) van Yves Rocher. Dekken in meestal 1x, vooral de donkerdere kleurtjes. Heel fijn kwastje en blijven lang zitten. Oh en snel droog!

Ik vind zelf de kwastjes van Essie te dik, waardoor ik heel vaak naast de nagel ga. Of ik ben gewoon niet zo goed in nagels lakken. :p

15. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Haal een flesje seche vite. Dit is een hoogglans topcoat die je over je nagellak heen doet, en je nagellak is in no time ( binnen 5 minuten) uitgehard.

Nagellakmerken: Essie, orly, o.p.i en China glaZe

16. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik zweer bij OPI. Maar meerdere laagjes zijn bij elke nagellak wel nodig, base coat, kleur en een topcoat. Dan blijft de nagellak het beste zitten. En de quick dry druppels zijn echt heel handig!

Naast OPI, heb ik ook gellak van pink gellak. Maar dat is met een lamp, blijft 2 weken mooi zitten.

Deel Deze Pagina