Overlijden in jouw straat

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Mar 28, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ik zou zelf vanuit jullie persoonlijk nu een kaartje doen en over een paar weken misschien met wat buren samen een bloemetje/mooie plant voor in de tuin ofzo. Vaak wordt je die eerste weken overstelpt met kaarten, bloemen en dergelijke en valt het na een paar weken stil.

GossipGirlxoxo likes this.
  2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,812
    1,631
    113
    Wij vonden het heel fijn dat er bij het overlijden van mijn moeder kaartjes in de bus werden gedaan. En toen we op de dag van de uitvaart vertrokken stonden er buren buiten op de stoep. Nou hebben die mijn moeder ook wel gekend (we zaten midden in een lockdown en dus beperkte plek op de uitvaart) maar ik vond het een heel mooi gebaar.

3. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

May 17, 2020
    1,614
    1,745
    113
    Ik zou sowieso een kaartje doen namens jullie gezin, en evt aanbellen afhankelijk van jullie contact.
    Met de buurt een bloemstuk voir de uitvaart.

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,971
    33,649
    113
    #24 Iertje81, Mar 28, 2022
    Last edited: Mar 28, 2022
    Mijn vader kreeg een hartaanval toen hij in bed lag en moest met de takel van een brandweerauto naar beneden getakeld worden. Toen was dat ding ook nog stuk waardoor hij bijna 20 minuten boven de grond heeft liggen bengelen voordat hij met loeiende sirenes naar de VU werd gebracht.
    Dat trok, uiteraard, veel bekijks. Het hele dorp liep uit zo ongeveer.
    Mijn moeder heeft van heel veel buren kaartjes en bloemen gekregen. Dat deed haar heel erg goed.
    En omdat ze ‘zo’n fout’ hadden gemaakt (niet echt natuurlijk want de brandweermannen konden er niets aan doen), mochten mijn twee neefjes een ritje op een brandweerwagen maken. Dat heeft mijn moeder ook heel erg geholpen.
    Toen mijn vader werd begraven, werd er met de lijkwagen een rondje gereden langs alle plekken die belangrijk voor mijn vader waren. Bij ons huis stopte de auto toen en de man die de wagen bestuurde (weet niet zo goed hoe zo iemand heet) stapte uit en deed z’n hoed af. Toen stonden ook alle buren in de straat. Wij reden er met ontzettend veel auto’s achteraan.
    Misschien doen ze dat bij jullie buren ook? Even naar buiten gaan als ze langskomen vinden ze misschien wel heel fijn?
    O ja. En er hebben buren gekookt voor m’n moeder. Pannetje soep enzo. Indisch gehaald. Etc. Vond m’n moeder ook heel lief.

GossipGirlxoxo likes this.
  5. Relax

Relax Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,866
    2,057
    113
    Female
    Toen mijn stiefvader overleed woonden mijn moeder en hij net een paar weken in hun nieuwe huis. De kaartjes van de buren hebben mijn moeder zo goed gedaan!

6. Zwaluwtje13

Zwaluwtje13 Actief lid

Aug 29, 2021
    196
    174
    43
    Female
    Dit hebben wij ook gedaan, alleen was de betreffende buurman gelukkig al wat ouder.

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Misschien to much...

Maar in ons hofje hebben we geld ingezameld.
    En daarna van dat geld elke maand ofzo een bosje bloemen door een andere buur af laten geven. Zo had ze steeds even een ander praatje en wat contact

hummeltje5 likes this.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,584
    13,827
    113
    Female
    Noord- Holland
    Dit.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    19,018
    15,053
    113
    Hier kregen we kaartjes van de buren zelf binnen. Twee weken na de begrafenis een bosje bloemen van wat buren bij elkaar. Andere buurman (paar deuren verder) kwam na een week of 3 een bakkie doen. Zwaaien wel altijd en een kort praatje maar komen niet bij elkaar op de bbq ofzo. Hij krijgt wel altijd een geboortekaartje en kerstkaartje van me, al woon ik er al jaaaaaren niet meer.

Mooiste was eigenlijk dat de buren die thuis waren, de dag van de uitvaart allemaal naar buiten kwamen of al buiten stonden toen de auto door de straat kwam, voor een laatste groet. Mn vader kwam nog een keer "thuis". Een van de buren had ik ingelicht hoe laat de auto kwam en zij had de rest geinformeerd.

Vanwege corona kon er ook maar weinig bij de uitvaart zijn. Ze wonen daar al 37 jaar en qua verhuizingen valt t ook wel mee.

10. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Kaartje ga ik straks in de bus doen.

Hierin zal ik naast sterkte wensen ook aangeven dat wij altijd klaar zullen staan indien nodig. (Hond uitlaten, een bakkie..) Met hun naaste buren hebben wij heel goed contact en hij was daar gister spontaan binnen gestapt om even zijn ei kwijt te kunnen. Hij gaf al aan bang te zijn voor de tijd na de eerste weken waarin hij geleefd wordt en elke dag wel iemand komt. Dus wellicht dat we over een paar weken nog eens een kaart in de bus kunnen doen waarin we aangeven dat hij altijd welkom is (of eens bbqen). Dan hoeft hij geen ongemakkelijk nee te zeggen als hij het niet wilt en heeft hij tóch de uitnodiging ervoor.

Ben er echt in m'n hoofd veel mee bezig. En zodra ik de deur uit stap, kijk ik recht hun woning in.

Share This Page