hoi meiden, ik was even nieuwsgierig, tot welke leeftijd zitten jullie kindjes nog in een buggy of kinderwagen wanneer je naar een pretpark of dierentuin ofzo gaat? Waar ze dus de hele dag moeten lopen? Onze oudste van net 4 - is gewend dat er een buggy ofzo meegaat, waar ze dan in en uit stapt. Maar langzamerhand vind ik het wel goed eigenlijk... Ik denk dat het gewoon gewenning (verwenning?) is. Maar hoe is dat bij anderen? In december gaan we naar Disneyland, 4 dagen, dan zorgen we wel dat we een wagen ofzo hebben- want dat is voor ons volwassenen al slopend genoeg, zonder een kind op de rug ofzo - maar verder, bij 1-dags uitstapjes ben ik wel benieuwd hoe dat bij anderen gaat. groetjes athina
Wij zijn net in de Efteling geweest (10:30 - 18:30) en daar hadden we voor zoon geen buggy bij ons en ook geen moment gemist. In september zijn we in Disney (USA) geweest en toen hebben we voor zoon wel een 'buggy' gehuurd zodat hij even een slaap kon doen. Verder heeft hij 'm nauwelijks gebruikt. Dochter (27 maanden) heeft in de Efteling af en toe gebruik gemaakt van de buggy maar voornamelijk gelopen. In sepmteber gaan we naar Disney (Parijs) en dan gaat er één wagen mee en die is voor dochterlief. Zoon loopt wel en hoeft niet meer te slapen. Naar de dierentuin gaan we zonder buggy maar we gaan dan hooguit een uur of 3-4 (we hebben een jaarkaart)
Hoi, Bij mijn oudste hebben wij de kinderwagen na 2,5 jaar niet meer gebruikt, ook niet in de pretparken etc. Uiteraard moesten we op die leeftijd wat vaker stoppen en rusten, maar nu gaat het al ca. een jaar helemaal goed. Omdat wij dus redelijk vroeg met de kinderwagen zijn gestopt, is mijn zoon gewend om veel te lopen en ook langere stukken. Ik zou het dus zonder proberen, volgens mij moet een 4- jarige prima zonder kunnen.
Twee weken terug heeft mijn zoontje van 29 mnd een hele dag gelopen in een pretpark. Hij wou absoluut niet in de kinderwagen. Ging prima!
De oudste zit vanaf 2.5 jaar niet meer in de buggy en de jongste zit er eigenlijk ook niet meer in. We zijn de buggy ook vergeten om mee te nemen op vakantie, maar we hebben hem niet echt gemist. Ja, om haar even in vast te binden, zodat ze niet de andere kant op liep.
Bijna een jaar geleden (toen was ze ongeveer 2,5) hadden we voor J. de kinderwagen mee naar de dierentuin, maar ze heeft er alleen van en naar de parkeerplaats ingezeten...de rest wilde ze lopen. Inmiddels heeft ze een zusje, die in de kinderwagen moet, maar we hebben ook een duowagen, maar die gaat dit jaar waarschijnlijk niet mee. Omdat ik verwacht dat ze nu helemaal alleen maar wil lopen.
Hier met 3,5 jaar nu gaat de buggy nog mee met langere dagen, maar mijn zoon is hypermobiel en hij kan wel veel lopen maar dan vergaat hij s avonds van de pijn in zijn benen.. Hij moet dus soms verplicht zitten..
Vanaf 3 jaar gebruik ik m ongeveer niet meer. Naar de Efteling had ik m niet meegenomen, 2mnd geleden, maar heeft ze aan het einde van de dag wel nog even in die van haar neefje/nichtje gezeten. Ik neem m nu nooit meer mee, omdat ik geen zin heb om m overal leeg mee te slepen. Als ze moe is, kan ze soms even mijn rug op.
mja laatste keer was ze net 3... en ECHT nodig was het niet.. maar achteraf waren we erg blij omdat ze enorme buikpijn heeft gehad de halve dag en op die manier kon ze lekker in dr dekentje gerold om zich heen kijken en toch nog een beetje genieten. (winterefteling.. het was echt heel koud.. maarja we waren al binnen toen ze buikpijn kreeg.. en met buggy zijn we uiteindelijk toch nog tot een uur of 6 gebleven) eigenlijk hadden we hem mee zodat ze overdag een tukje kon doen.. dat heeft ze namelijk gedaan letterlijk tot ze naar school ging maar ze was veel te druk met alles zien en doen... dus de 2e dag zonder buikpijn heeft ze er helemaal niet ingezeten en deed het vooral dienst als rugzak-rijder. doen we dus niet meer
Wij nemen de buggy bij pretpark bezoekjes gewoon nog mee en mijn zoontje wordt bijna 4. Verder zit hij er nooit in en staat dat ding ook bij mijn schoonouders maar voor daagjes weg nemen we hem wel mee. Mijn zoontje kan nogal slenteren en niet willen doorlopen en dat duurt allemaal zolang dat het dan wel makkelijk is dat hij even gaat zitten.
Kleinere attractie parken en dierentuinen tot 3 jaar. Nu ze 4 is nog wel naar de efteling en als ik naar DLP ga, huur ik daar een wagentje. De dag duurt dan zo lang en dan heeft ze ´s avonds de mogelijkheid om lekker even te zitten.
Wij hebben een Phil & Teds, dus zijn altijd in duo. Maar de oudste zit er eigenlijk nooit meer in als we een dagje weg gaan (dierentuin oid). Hij wil lopen en spelen. Ik zet hem er nog wel eens in als hij geen kant meer op wil, maar dat is puur mijn eigen gemak op dat moment.
Mijn zoontje is 2 jaar en 8 maanden en zit nooit meer in de buggy. Dat ding staat hier stof te happen in de garage. Voor onze oudste hebben we de buggy wel wat langer gebruikt, hij was wat minder fanatiek dan de jongste. Onze jongste wil echt alles zelf doen, dus ook lopen
als wij een dagje uit zijn neem ik de buggy ook niet meer mee, mijn zoontje is nu net 3, en wil er ook niet meer in,
blijkbaar toch een wat luiere dame . In de dierentuin twijfelde ik. Ik kon genoeg jonger ogende kindjes aanwijzen, die gewoon liepen maar na een tijdje zag ik toch ook diverse oudere kinderen in de buggy nog... Dus waar ik zei 'kijk, dat meisje is kleiner, en die kan toch ook al zelf lopen?' wees mijn dochter af en toe de grotere aan 'ja maar die mag nog wel in de buggy..!' . Oke, niet echt de goede techniek, maar ik vroeg me af hoe het bij anderen ging. 2 weken terug in Toverland liep ze wel de hele dag, maar dat zijn zulke korte stukjes allemaal.... Niet te vergelijken met de Efteling bv. Maar oke naar disneyland gaat hij sowieso nog mee. Voordeel van meenemen t.o.v huren is, dat je dan de wagen ook buiten het park (naar je hotel) gewoon mee kan nemen. Zeker als ze toevallig in slaap valt na de lichtjesparade... Grote verschil is hier dus trouwens wel, dat onze dame juist wil zitten... ze luistert verder hartstikke goed en verder thuis gebruiken we hem nooit, maar op lange dagjes weg tja.
Wij zijn deze vakantie naar de dierentuin geweest. Omdat ik door bekkenklachten niet de hele tijd kon lopen, hadden we een rolstoel mee, dus Thirza (ruim 3,5) zat soms bij mij op schoot en een keertje alleen in de rolstoel. Had ik gewoon kunnen lopen, dan was er nog wel een wandelwagen meegegaan. Volgend jaar moet ze wel zonder kunnen, (zal ook wel moeten dan, want dan moet kleine zus er in ).
2,5. Vorig jaar April zijn we op stedentrip naar Istanbul geweest en daar heeft ze toen ook de hele dag gelopen, ze was toe bijna 3. Sowieso heb ik ook gewoon geen buggy meer voor haar.
isa zit graag nog even in de wagen. ze loopt niet zo makkelijk en is dan snel moe. Dus als haar zusje even loopt of op de rug zit, mag isa even in de wagen. Of soms mag ze zelf even in de drager, vindt ze heerlijk. gaan we alleen met isa, dan gaat er geen wagen mee. Dan kan ze af en toe bij ons op de rug.