Hi, Mijn vader is 1,5 week geleden onverwacht overleden nadat wij 2,5 week daarvoor te horen hadden gekregen dat hij ALS had. Ik heb toen we de diagnose hoorden vrij genomen omdat we hoorden dat het zo ernstig was en tevens nog 1,5 dag om hem te begeleiden, samen met mijn moeder, tijdens ziekenhuisbezoek. Nadat hij overleden was ben ik nog niet aan het werk geweest, de crematie was afgelopen donderdag. Volgens de CAO krijg ik alleen de dag van overlijden en de dag van de crematie vrij. Ik heb al bij mijn werkgever aangegeven dat ik dat vrij weinig vindt want mijn ouders wonen op 2 uur afstand en ik heb samen met mijn moeder en broer de hele crematie moeten regelen. Zij geven echter aan niet af te kunnen wijken van de CAO. Ik voel me nu, behalve het mentale deel, nog niet in staat om te werken en voel me lichamelijk ook niet lekker, ik hoop mid volgende week weer aan het werk te gaan. Ik zou daar dus eigenlijk weer vrije dagen voor moeten opnemen maar die heb ik al niet zo heel veel (behalve de geplande vakanties). Ik vind mijn werkgever redelijk 'streng' hierin, ook mijn aanvraag voor zorgverlof (toen we net hoorden dat hij ziek was) is afgewezen. Ik lees op internet ook dingen over 'goed werkgeverschap', zou dat iets kunnen zijn waar ik ze op kan attenderen? Als jullie nog 'tips' hebben hoe hier mee om te gaan graag!
Ik zou me ziek melden. Je bent nog niet in staat om te werken. Is helemaal niet vreemd hoor, dat je een paar dagen ziek meld. Zijn toch hele ingrijpende gebeurtenissen.
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je vader. Lijkt me verschrikkelijk moeilijk zo'n korte tijd tussen het stellen van de diagnose en zijn overlijden.... Jammer dat je werkgever zich zo star opstelt in deze. Ik denk dat het juist een investering in je werknemer is om in dit soort situaties wat meer begrip en medeleven te tonen. Destijds heb ik gelukkig alle medewerking gekregen van mijn werkgever, twee weken voor het overlijden van mijn vader heb ik alle tijd bij hem kunnen doorbrengen en na zijn overlijden ben ik ook nog anderhalve week thuis geweest met alle medewerking van mijn werkgevers (helaas waren mijn collega's niet meer zo collegiaal na het overlijden; 'hij is nu dood, je kunt niets meer voor hem doen dus kom maar gelijk weer werken, dat is beter voor je', dat was hun motto. Maar dat even ter zijde....) Is er een bedrijfsarts met wie je kan overleggen? Heel veel sterkte toegewenst!
Je werk gever heeft wel gelijk denk ik. Er zit niks anders op dan een weekje je zelf nog ziek te melden omdat je het emotioneel niet trekt. En anders kijken of bij calamiteiten verlof nog wat kan indienen maar denk dat ook niet. Er waren op dat moment al mensen om je vader te helpen je moeder/broer. Sterkte er mee.
Gecondoleerd. Wat is dat vreselijk snel gegaan zeg, lijkt me heel moeilijk te verkroppen. Met zo'n werkgever zou ik mezelf ziek melden. Heel veel sterkte.
als eerst: gecondoleerd. wat heftig. helaas voor jou heeft je werkgever gelijk. dat hij er niet vanaf wijkt is niet streng dus. hoogstens misschien niet meelevend/schappelijk, hoe je het wilt noemen. als je het niet redt kun je maar 1 ding doen en dat is je ziek melden. sterkte ermee
Gecondoleerd, ik heb hetzelfde advies als de rest, ziekmelden. Mijn vader heeft een hartinfarct gehad 6 jaar terug en is een week later aan de gevolgen daarvan overleden, ik heb toen ook vakantie opgenomen en bij terugkomst vertelde mijn baas dat de meeste mensen zich in zo'n situatie ziekmelden. Beetjes jammer dat hij mij dat niet eerder had verteld, dat had mij 10 vakantiedagen gescheeld.... Sterkte!
beetje sneue opmerking. waarom? de werkgever staat gewoon in zijn recht. die heeft die regels ook niet verzonnen. ik kan me hem ook voortstellen. zeker bv bij een groot bedrijf. dan is er elke dag wel zoiets aan de hand. dat kost de werkgever dan ook gewoon geld/mankracht etc. dat komt misschien hard over maar denk niet dat dat zo bedoeld is. het zijn helaas de dingen die bij het leven horen. als je een werkgever hebt die je wel paar dagen vrij geeft is dat alleen maar heel erg vriendelijk maar denk dat het maar bij heel heel weinig bedrijven gebeurt
is het tegenwoordig niet meer zo, dat als je de begravenis regelt je alle dagen tussen overlijden en crematie/begravenis vrij krijgt. e weeet nog van mijn ouders dat hun dat wel kregen met overlijden van hun ouders. sterkte en beterschap, in dit geval is ziekmelden echt niet raar,
Gecondoleerd meid! Ik zou zeggen net als de rest, ziekmelding. Natuurlijk ben je nog niet in staat om te werken kom nou. Toen mijn vader overleed was ik 30 weken zwanger en mijn werkgever zei dat ik maar lekker thuis moest blijven en in de ziektewet moest gaan de weken die nog zouden komen tot mijn verlof. Zo kan het ook.... Je hoofd staat wel naar iets anders dan werken lijkt me... Sterkte meid!
Allereerst gecondoleerd met dit snelle en vreselijke verlies! Ik zou me ook ziekmelden. Dat is, zoals de meiden hiervoor al zeggen, helemaal niet raar! Heel veel sterkte de aankomende periode!!!
In de eerste plaats gecondoleerd. Voor wat betreft je vraag: ik zou me ziek melden. Niet kunnen werken is ziek. Vrije dagen zijn voor andere dingen.
Je werkgever heeft gelijk. Zorgverlof is ook niet verplicht, maar jeetje.. ik vind het wel heel erg heftig wat je binnen één maand tijd hebt door moeten maken. Het is echt niet raar om je ziek te melden en ik hoop dat je werkgever dat ook kan begrijpen. Heel veel sterkte en ook nog gecondoleerd. ALS is niet zomaar wat, maar kan heel ingrijpende gevolgen hebben, ook voor jou persoonlijk. Pff.. het is nogal wat zeg.
Gecondoleerd, Mijn vader is alweer bijna 9 jaar geleden overleden. Mijn werkgever heeft me in zijn laatste weken ziek gemeld en ik ben geloof ik een week nadat alles achter de rug was(overlijden/begraven) weer aan het werk gegaan. Ik werkte op dat moment in een winkel met een fantastisch team achter me. Ik was niet de eerste die een ouder verloor en ik heb daar zoveel steun gehad! Er is dus never nooit een discussie geweest over werken en wanneer. Sterkte!
Gecondoleerd, het zijn onwerkelijke en zware tijden. Ik snap heel goed dat je niet tot werken in staat bent! Mijn moeder is 4 maanden geleden overleden en ik heb toen met werkgever afgesproken om het 50/50 te doen. Helft ziek, helft vakantie. Misschien kun je zoiets voorstellen?
Hi, bij ons in de CAO is geregeld dat je alleen de dag van overlijden en de dag van crematie krijgt. Als ze hier aan vast blijven houden ga ik daar anders wel met de directeur over overleggen want zoals ik zei wonen mijn ouders op 2 uur afstand en alleen daardoor al is het natuurlijk niet mogelijk alles in 1 dag te regelen. VInd dat eigenlijk nog het raarste, dat gezien die situatie en het regelen van de hele crematie, advertentie, kaarten en steun aan mijn mams, ze daar niet flexibeler in kunnen zijn. Weet niet of ik me er 'lekker' voel bij ziekmelden, is nogal een hot topic en heb ik vorig jaar redelijk wat problemen mee gehad toen ik me had ziekgemeld na extreme vermoeidheid door slaapgebrek (doordat de jongste 10 maanden elke nacht elk uur zich meldde). Lastig verhaal...
Jeetje meis wat vreselijk dat je je vader zo plots bent verloren. Weet hoe het is, zie handtekening. Ziekmelden is hier helemaal op zijn plaats. ziek melden is voor lichamelijk of geestelijk niet in staat zijn om te werken. Jij bent geestelijk gezien niet in staat om te werken. En dat kan ook best nog even duren(had ik wel). Wil jouw en je familie heel veel stekte wensen en alle kracht die jullie nodig hebben. Het blijft echt heel moeilijk, want wat een gemis.......