Lees nu je laaste bericht.... Snap je, maar meis deze dingen heb je niet in de hand. Ze hebben er ook niks aan als je wel gaat en je niet goed functioneerd! Helaas weet ik uit ervaring, dat er weinig begrip is en dat mense om je heen zo'n beetje verwachten dat je na een korte periode over alles heen bent. Voor jouwzelf en je gezin moet je ervoor waken dat je doet wat goed is voor jouw. Dit is zo'n klap...... Heel veel sterkte meis!
gecondoleerd met je verlies. je werkgever is vrij om je bijzonder verlof hiervoor te geven, of ziekmelden. dan moet je wel bij de bedrijfsarts langs, maar als die ook constateerd dat je niet kunt werken zit je goed.
Gecondoleerd.. In jou geval zou ik me ziek melden. Of je werkgever nou wel of niet in zijn recht staat wat betreft zorgverlof, een beetje flexibiliteit of meedenken is er ook niet van hun kant en het overlijden van een ouders is een hele ingrijpende gebeurtenis dus het is niet zo raar dat je het even niet trekt.
Gecondoleerd! Ik kreeg 10 dagen bij overlijden vader en schoonmoeder. Vind 2 ook erg weinig. Zou je ziek melden. Je bent toch niet in staat om te werken? Sterkte!
Allereerst gecondoleerd. Natuurlijk staat jou hoofd niet naar werken en wil je graag tijd om alles te regelen alleen is dit niet in het belang van jou werkgever en zul je dus vakantiedagen op moeten nemen. Tenzij je natuurlijk echt ziek bent en niet in staat om te werken, maar als het is om dingen te regelen zou ik zelf de keuze maken om hier een aantal vrije dagen voor op te nemen. Heel veel sterkte!
Je geeft het zelf al aan dat je je nog niet in staat voelt om te werken. Alle reden genoeg om je ziek te melden. Heel veel sterkte en neem even de tijd voor jezelf hè! Dat is ontzettend belangrijk ma wat je hebt meegemaakt. Heel veel sterkte!
Je hebt sowieso (althans.. toen bij mij)recht op dag van overlijden tot begrafenis. Daarnaast inderdaad ziekmelden. Sterkte!!
Ik ben het wel eens met de dames die zeggen dat je je ziek moet melden als je niet in staat bent om te werken, maar daarentegen geef je zelf wel aan dat je al eerder problemen hebt gehad vanwege een ziekmelding. Dus je moet voor jezelf de afweging maken wat je gaat doen. Ik zou nog eens met mijn werkgever in gesprek gaan en aangeven dat je echt even tijd nodig hebt en niet in staat bent om te werken, en hem vragen om mee te denken. Als hij dat niet wil moet je voor jezelf de afweging maken of je een conflict aan wilt gaan met je werkgever of niet. Want of het nu honds gedrag is of niet (ik vind het echt zeer onbeschoft en onnadenkend van je werkgever), je moet kijken in hoeverre je je recht wilt halen en wat je dat waard is.
Ik moest ook extra vrij nemen maar toen ik na 2,5 week weer aan de slag ging hadden ze besloten mij de dagen rust te gunnen dus hoefde ik toch geen extra vrij dagen in te leveren. Heel coulant van het bedrijf...ze hebben het wel met het MT moeten besluiten en was echt niet standaard..
Hi, bedankt voor jullie reacties. Voel me niet zo lekker bij ziekmelden gezien de situatie vorig jaar.. Heb nogmaals aan leidinggevende gevraagd of er flexibeler mee om gegaan kon worden of dat er iets bedacht kan worden dat ik hiervoor niet vrije dagen hoef op te nemen (ook voor vorige week) maar ze houden vol aan de CAO. Omdat de crematie op een voor mij niet-werkdag was wordt deze ook zelfs niet gegeven, echt te belachelijk...
Ik begrijp niet zo goed waarom je je niet kunt ziek melden? Je zegt zelf dat je het mentaal nu niet aankan. Dus ben je niet in staat om je werk goed uit te voeren= ziek. Ongeacht de situatie van vorig jaar! Verder staat je baas in zijn gelijk, dus echt ziek melden meid zit niks anders op en je doet niets illegaals!
Ik denk dat niemand zich fijn voelt bij ziek melden, maar je hebt toch geen andere keuze op deze manier?