Overlijden vader in verlof. Extra dagen?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door angela8923, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela8923

angela8923 Actief lid

11 apr 2016
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn vader is 9 januari overleden. Ik heb officieel zwangerschapsverlof tot 13 februari. Ik was er dan ook helemaal vanuit gegaan volgende week weer aan het werk te moeten. Nu wees een collega op jet feit dat je bij overlijden bijzonder verlof krijgt wat niet van je zwangerschapsverlof af mag. Op dit moment is mijn manager met verlof. Weet iemand dit? Dan zou ik namelijk een week later aan het werk kunnen 🙈

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Allereerst gecondoleerd, wat naar zo in je kraamperiode.

Mijn eerste gedachte is dat het mij niet logisch lijkt. Je hebt toch al vrij( verlof in jou geval) dus waarom zou je dan extra vrij moeten krijgen? Als je werkt en dan gebeurd het lijkt het mij logisch maar nu niet.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gecondoleerd.

Ik vermoed dat je manager dit ook niet weet. Je zou het hier in het uwv topic kunnen vragen, of bij de hrm afdeling op je werk.

4. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Allereerst gecondoleerd. Bijzonder verlof wordt toegekend als je inderdaad moet werken, als je een da vrij bent krijg je niet op die dag bijzonder verlof. Als je vakantie hebt dan kan je ook die uren terugkrijgen. Ik denk zelf niet dat je extra dagen krijgt tijdens je zwangerschapsverlof. als je ziek bent tijdens je vakantie kan je die dagen/uren ook terugkrijgen mas als je ziek bent tijdens zwangerschapsverlof niet. Ik werk in de gehandicaptenzorg, weet dus niet of dit bij elke cao hetzelfde is.

5. Wat ontzettend verdrietig dat je vader overleden is in je verlof. Ik zou het even navragen bij personeelszaken op je werk.

Deel Deze Pagina