Zwangerschapsverlof verlengd

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Spectre, Feb 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Ik heb gelezen dat je na de bevalling altijd nog 10 weken verlof hebt. Nu ben ik 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan, loop overtijd, dus nu gaan die 10 weken pas in na de bevalling?
    Moet ik daar nog iets voor regelen of doorgeven zodra het geboren is of gaat dat automatisch?

Verder heb ik aansluitend op m'n verlof nog 2 weken vakantie opgenomen om meer tijd met de baby te hebben. Zouden jullie dit ook nog laten verlengen?
    Ik baal er best van dat ik overtijd loop, had er niet op gerekend en zag zo uit naar de tijd met m'n kindje. Nu heb ik het gevoel dat ik die tijd ga missen, dus misschien het beste om met mijn leidinggevend te bespreken om het te verlengen?

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ja de dagen overtijd krijg je 'extra'. Dus je 10 weken gaan pas in als je baby is geboren. Geen reden om te balen op dat gebied dus. Succes met je bevalling, het kan niet lang meer duren!

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Je bevallingsverlof gaat indd in wanneer je kindje geboren is. Je kunt met je leidinggevende overleggen of je vakantie dan ook verschoven kan worden omdat ze misschien al wel een planning hebben gemaakt?

4. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Ligt er ook aan wanneer ik ga bevallen. Als het echt een week of meer later is dan wil ik het wel laten verschuiven de vakantie. Denk dat het niet zo'n probleem zal zijn met mijn functie, maar wel beter om het te bespreken zodra ik bevallen ben

5. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Bedankt! Hoop dat het niet meer te lang duurt

6. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Hou de moed er in! Ik weet hoe zwaar het is om overtijd te lopen. Wat ik een fijne gedachte vond; op t moment dat je bevalling begint ben je dat hele gevoel kwijt! (Tenminste dat was bij mij 2x zo!)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou na de bevalling even kijken of je nog extra tijd wil, of gewoon na 10 weken weer wil gaan werken. Nu heb je mischien zoiets van, ik heb straks maar 10 weken, maar misschien heb je 4 weken na de bevalling wel zoiets van, wanneer mag ik eindelijk weer gaan werken? ;)

Ik had sowieso ouderschapsverlof ingepland en de datum dat ik weer zou gaan werken stond al vast. Dat vond ik op zich wel fijn, dat ik dat al zeker wist. Ik ben begonnen met 1 dag ouderschapsverlof en werkte toen 2 dagen. Mijn man had ook 1 dag ouderschapsverlof en werkte toen 3 dagen. Zo hadden we de eerste maanden geen opvang nodig. Toen mijn dochter 5 maanden was zijn we allebei weer onze dagen gaan werken en hadden toen 2 dagen opvang nodig.
    Bij de jongste heb ik een hele maand ouderschapsverlof opgenomen, om even bij te komen van de heftige reflux en ziekenhuisopname enzo.
    Maar toen was er nog ouderschapsverlofkorting en kreeg ik alsnog 4 euro per uur :)

8. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Ligt eraan wat voor werk je doet ook, maar ik heb ook een paar weken vakantie na mijn bevallingsverlof opgenomen.
    Het liefst was ik langer thuis gebleven...
    Tuurlijk had ik weleens een momentje dat ik aan het werk wilde, omdat je 24/7 met je baby bent.
    Maar je kan hem dan ook een paar uurtjes naar opa of oma brengen als die mogelijkheid er is.

Ik zou gewoon die 2 weken vakantie opnemen en genieten van je kindje. ;) Je weet ook nooit hoe het loopt.
    Hier waren de eerste 8 weken een hel, dus voordat ik het allemaal gewend was moest ik alweer aan het werk..

En je maakt het allemaal maar één keer mee dat je baby zo klein is, werken kan altijd nog. :)

9. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Het is ook dat ik 4 dagen blijf werken straks, dus heb echt het gevoel dat ik volop van de kleine wil gaan genieten en dan ook die tijd niet wil missen... gelukkig is mijn leidinggevende meelevend en begripvol dus ik denk dat het geen probleem zal zijn.

10. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Daarom! Gewoon je vakantie er achter aan plakken :)!

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    vakantie telt niet op het moment dat je verlof nog bezig is. Dus stel dat je 2 weken overtijd gaat hou je je vakantie nog tegoed omdat je verlof automatisch verlengd wordt. Aansluitend vakantie zou dan inhouden dat je daarna nog vakantie hebt.
    Bij mij was dat ook zo, ze hebben nav de bevallingsdatum mn begindag berekemd incl vakantie en/of ander opgenomen verlof.

Share This Page