Iemand die als apothekersassistente werkt? Is dit een pittige opleiding? Ik heb een zoontje van 11 maanden en ik werk momenteel in de zorg, 24 tot 28 uur. Ik vind het eigenlijk te zwaar allemaal, hoge werkdruk, lichamelijk zwaar en veel extra werken soms 40uur per week en omdat ik niveau 3 ben, maak ik nooit hele dagen. ik moet vaak terug voor besprekingen en werkoverleggen.... Mijn 2e keus was altijd apothekersassistente te worden. Ik zit momenteel thuis van werk, sinds december.... 13 februari ga ik boventallig weer 2 uur beginnen op de afdeling. (Maaltijden rondbrengen, kleine klusjes doen) Doordat ik thuis zit, ben ik veel meer gaan nadenken... of dit echt is wat ik wil? Ik denk eigenlijk dat de zorg altijd zwaar blijft... Apothekersassistente lijkt mij ook zo leuk! Vandaar nogmaals; Iemand die dat als beroep heeft? en is de opleiding pittig en het werk? Alle informatie is welkom!
Kan je miaschien niet een andere baan vinden in een andere zorginstelling? Werk ook in de zorg en ja het is behoorlijk pittig. Maar... ik werk 24u en dat heb ik verdeeld in 3 dagen per week. Roosteraars houden zoch eraan dat ik 8u diensten draai. Komt ook nooit voor dat ik meer ingepland word. Mits ik het zelf wil. Scholingen plak ik achter mijn dienst zodat ik er ook gewoon 8u ben soms 9u. Ene waar ik terug voor moet komen zijn de werkoverleggen. Helaas geen ervaring met apothekersassistente. Zou me er ook in verdiepen of daar vraag naar os in jouw omgeving
Mijn zusje heeft de opleiding gedaan. Die is ook versneld (2,5 ipv 3 jaar), dus ze vond het niet lastig. Sommige dingen zijn lastiger, zoals het rekenen of namen. Maar ik denk dat je met jou ervaring dat wel op zou moeten kunnen pikken?
Ik heb m in 2 jaar gedaan ipv 3, met een avondopleiding. Vond het niet zo moeilijk. Ben daarna doktersassistente geworden, omdat ik liever wat meer persoonlijk contact wilde. Dit doe ik nog steeds en werk vind ik nog erg leuk.
Ik heb ooit de 2 jarige bbl opleiding gedaan en vond dat niet moeilijk, waarschijnlijk door de combi van leren en werken. Werken in een openbare apotheek vond ik niet zwaar, behalve dan dat je de hele dag staat. Nu in een ziekenhuis is het heel anders. Ook weekenden en avonden werken, vaak op vrije dag moeten komen voor overleg of andere bijeenkomsten en de werkdruk ligt veel hoger. Dit zal vast niet overal zo zijn, maar voor mij een reden om te stoppen
Jaa zou kunnen, maar ik hoor overal om mij heen dat het overal hetzelfde gaat. En ik zou in de toekomst toch liever s avonds thuis willen zijn en de weekenden thuis. Eerder maakte het mij nooit zoveel uit, maar nu ik mijn gezin heb vind ik het toch wel fijn als we beide het weekend thuis zijn. M'n man doet ook aan darten en ik zou ook graag weer willen dansen. Dit kan niet omdat ik vaak s avonds werk. Ook in de toekomst als mijn kindje naar de basisschool gaat is het niet handig en daarbij is het gewoon hartstikke zwaar zowel lichamelijk als geestelijk!
Oke! dankjewel! Ik denk dat inderdaad rekenen wel ff pittig is maar bv. medicijnen weet ik al een hele hoop van
Ja , precies en dat wil ik dus ook niet meer. Ik heb nu momenteel precies hetzelfde! Echt verschrikkelijk is het. Ga je nu wat anders doen? of helemaal niet meer werken?
dat leek mij inderdaad ook erg leuk! ik ga eens even rondkijken op het internet. wat zijn je werktijden?
Sinds een maandje werk ik niet meer, ik blijf voorlopig nog even thuis totdat ik weet wat ik wel wil. Succes met je beslissing!
Ik werk 4 dagen van 8-17. Ik ben echt heel blij met m'n baan. Ik werk in een solopraktijk, dus lekker kleinschalig. Wel druk, veel patiënten, maar trek om 17 uur de deur dicht en klaar. Werk er alweer 10 jaar, waardoor ik de patiënten ook goed ken en met sommige echt een band heb.
Kijk dat zijn mooie tijden! Ik heb gekeken op loi, ncoi en nha enz voor eventueel een thuisopleiding.... Ben benieuwd of dat wat is. Zit al hier en daar op internet te kijken. maar de meningen verschillen heel erg.
Ik heb m'n doktersassistente via NTI gedaan. In een jaar klaar. Beviel me super en met kind ook te doen.
Ja, ik heb nti ook al gemaild. Je kan nu korting krijgen als je je laat opleiden tot kans beroep. Apothekersassistente valt daar ook onder. Dus ik ga even met mijn man overleggen hoe en wat. Alleen, hoe deed je dat dan met stage? Of hoefde je geen stage te lopen? Ik zou 800uur stage moeten lopen, maar ik werk daarbij ook gewoon.. Dus zit mezelf beetje af te vragen hoe ik dat ga doen.
Toen had ik nog geen kind, dus was het makkelijker ja. Ik werkte wel 6 dagen per week, 3 dagen onbetaald stage en 3 dagen betaald werk. Was na dat jaar wel kapot, haha. Mocht ik nu voor die keus staan zou ik minder gaan werken en dan 1-2 dagen stage. Dan zou ik er maar wat langer over doen. 800 uur is 100 dagen, verdeeld over 1 per week ben je in 2 jaar klaar. Valt ook nog mee.
Haha ja zonder kind is het een stuk gemakkelijker! 800 uur stage zie ik niet echt zitten, ik moet namelijk 24 uur werk willen wij rondkomen! het liefst zou ik minder werken, maar dat is gewoon niet te doen. Dat zou betekenen 3 dagen werken 2 dagen stage en dan erbij nog leren. Ik heb op LOI ook de verkorte mbo apothekersassistente opleiding gezien, duurt 16 maanden zonder stage, maar of je daarmee ook aan de bak kan?
Maar je kan toch ook 1 dag stage doen? Ik werk nu ook 4 dagen en dat zou nog wel te doen zijn met wat schoolwerk. Zonder stage? Lijkt me sowieso niet raadzaam.
Ja, maar ik werk in de zorg en werk veel avonddiensten ook en onregelmatig... En ik ben EVV'er dus moet vaak terug komen voor besprekingen enz waardoor ik dus vaak eigenlijk wel 4 dagen in de week kwijt ben aan werk. En dan zou ik dus 1 dag stage moeten lopen, dan heb ik dus maar 2 dagen vrij + schoolwerk en kind, man, familie en vrienden, nee dat zie ik echt niet zitten.. Dus ik zie dat gewoon niet zitten nog op 't moment, Ik ga er even over nadenken hoe en wat...Maar ieder geval bedankt voor je antwoorden!!
Ja, ik snap je helemaal hoor! Ik zou soms ook weleens wat anders willen, qua hoger niveau. Maar dat gaat nu gewoon echt niet makkelijk. Hopelijk vind je gewoon snel iets anders! Met tegenzin naar je werk kan je echt opbreken, heb ik weleens ervaren.