Overlijdensakte/begrafenis

Discussion in 'Prematuur' started by 2Die4, Jun 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2Die4

2Die4 Lid

Mar 30, 2009
    7
    0
    0
    Hallo allemaal,

Een vreemde vraag, maar wanneer een kind met 24-26 wkn prematuur wordt geboren en het overlijdt direct, krijgen de ouders dan een overlijdensakte? En moet er in dat geval een begrafenis of iets dergelijks plaatsvinden?

Alvast bedankt!

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Ik hoop niet dat je deze vraag voor jezelf stelt. Ik hoop sowieso dat niemand iets met een antwoord op deze vraag hoeft te doen...

Ik kan je geen antwoord geven. Misschien kun je je vraag het beste stellen in 'de Vlindertuin'.

3. randi

randi Niet meer actief

weet niet in nederland maar in belgie krijgt een kindje vanaf 26 weken een overlijdensakte en moet je het begraven maar je krijgt wel geen geboorteakte ervan ook niet als het zelfs effe geleefd heeft wat het dus voor sommige koppels enorm zwaar maakt naar het verwerkingsproces omdat voor de wet je kind nooit geboren is maar wel een naam heeft en begraven is. ze willen dit ook niet direct aanpassen hier i.v.m. de erfenisrechten enzo

4. 2Die4

2Die4 Lid

Mar 30, 2009
    7
    0
    0
    Ik vraag het helaas wel voor mezelf...het is namelijk een heel vreemde situatie, maar hier wil ik graag wel even zeker van zijn...Bedankt voor de reacties en ik zal de vraag nog even stellen in de vlindertuin!

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Wat vreselijk... :( Heel veel sterkte!

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    als je kindje geboren wordt na 24 weken ben je verplicht het aan te geven bij de gemeente en dan krijg je dus een geboorte plicht en overlijdensplicht.
    het is voor de wet een kindje dus alles gaat zoals je een dierbare die overlijdt begraaft of cremeert.
    Van de verzekering van jou de begravenisverzekering krijg je tot gemiddeld 2500 euro vergoed maar dat scheelt wel per verzekering.

meis mag ik vragen wat er aan de hand is bij je
    krijg namelijk kippenvel bij het lezen van je bericht.

ik heb met 21 weken mijn dochter verloren vandaar dat ik er veel van af weet mocht je je verhaal willen doen of vragen hebben dan hoor ik het van je

voor nu enorm veel sterkte en een virtuele knuffel
    miriam

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi,

wat verschrikkelijk als je je met zulke dingen moet bezig houden!
    Ik wil je vast heel veel sterkte wensen...

8. 2Die4

2Die4 Lid

Mar 30, 2009
    7
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie reactie! Ik sta misschien zelf binnenkort voor zo'n situatie en wilde weten waar ik aan toe ben mocht het zo ver komen...

9. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    mag ik zo brutaal zijn om te vragen naar je situatie? is het zeker dat je kind overlijd?

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

veel sterkte gewenst van een moeder van een jongentje dat met 29 weken ter wereld is gekomen.

Share This Page