Hallo vlindermoeders.... Ik wil heel graag mijn verhaal met jullie delen. Op 18 mei ben ik in de ochtend naar mijn verloskundige gegaan om aan te geven dat ik vocht vast hield in mijn enkels en kuiten. Ik had het al wel op internet gelezen en tja het hoorde bij de zwangerschap... Daar aangekomen werd ook mijn bloeddruk gecontroleerd en die was extreem hoog. Ik werd gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog en er werd bloed geprikt en urine afgenomen. Ze zagen gelijk met een klein testje dat ik heel veel eiwitten in mijn urine had en dat was echt niet goed. De gynaecoloog vertelde mij dat ik werd opgenomen en gelijk pillen kreeg om de bloeddruk te verlagen en ook kreeg ik een infuus voor eventueel extra medicatie toe te dienen. Even later kwam er nog een arts bij en die vertelde mij dat ik zwangerschapsvergiftiging had... Omdat onze kleine eerder geboren zou kunnen worden , zou ik per direct overgeplaatst worden naar het WKZ in Utrecht. Per ambulance ben ik daar heen gebracht. Inmiddels had ik ook al een zoutoplossing via het infuus en magnesium tegen bloedproppen en epileptische aanvallen. In het WKZ werd mij duidelijk dat ik de laatste weken van mijn zwangerschap in het ziekenhuis zou moeten doorbrengen en dat we een couveuze kindje zouden krijgen. De artsen vertelden ons dat bij 26 weken zwangerschap de baby een kleine kans had om in een couveuze te overleven, maar dat ze toch ondanks mijn ernstige ziekte toch gingen proberen om de baby zo lang mogelijk nog in mijn buik te laten zitten, zodat zijn levenskans extra groot zou worden. Dat zou dus betekenen dat ik misschien wel 10 weken nog in het WKZ zou liggen, dan zou de baby 36 weken zijn en meer levensvatbaarder dan bij 26 weken. Helaas sloeg het noodlot toe op zondag 24 mei........We kregen een uitgebreide echo en daarop was te zien dat de placenta niet voor 100 % functioneerde en dat de baby heel veel moest doen om voeding te ontvangen. Nu was hij nog klein, maar straks als hij goed ging groeien dan zou de placenta te weinig voeding kunnen geven. Ik was er kapot van.....hoe nu verder, ik en mijn vriend wisten het echt niet meer. Op maandagochtend 25 mei zouden we een gesprek krijgen met de kinderarts en die zou ons vertellen welke keuze's we konden maken. Maar ik wist al...ik kon niet kiezen. Wie kan daar nou wel over beslissen?! Als ik op een natuurlijke manier zou bevallen dan zou hij het niet overleven en als ik hem zou laten komen dmv een keizersnee dan was de kans ook klein dat hij het zou overleven of hij zou een achterstand hebben en misschien gehandicapt zijn. Dat zouden we ook niet aankunnen.....maar goed we dachten, we wachten wel even op de info van de kinderarts. Ondertussen was ik dus zelf ook goed ziek en helemaal opgeblazen van al het vocht en dik onder de medicatie. Zowel met pillen als via infuus en ik had ook nog een catheter. Ook had ik gelijk in het ziekenhuis 2 prikken gekregen voor het sneller ontwikkelen van de longblaasje van de baby. Maandag 24 mei voordat de kinderarts met ons zou spreken, werd er een hartfilmpje gemaakt van de baby ( hadden ze de week ervoor ook al een paar keer gemaakt en was helemaal goed) helaas was de hartslag net zo snel als het mijne.....wat dus niet goed is voor een baby. 's middags werd er voor de zekerheid een echo gemaakt en toen zagen mijn vriend en ik dat het hartje niet meer klopte.....onze lieve zoon was gestorven... Hij heeft mijn leven gered, want ik werd alleen maar zieker en we hoefte niet meer te kiezen want hij heeft voor ons de keuze gemaakt. Ik en mijn vriend staarde naar het beeld...ik dacht dat ik gek werd, ik kon alleen nog maar huilen....... 's avonds werd mijn bevalling via medicatie ingeleid. Ik zou op een natuurlijke manier van onze zoon bevallen. Op dinsdag 26 mei om 23.57 ben ik bevallen van onze zoon Samuël , we noemen hem Sam ( spreek je uit als Sem) Hij weegt 580 gram en is 31,5 cm Bevalling is heel erg goed gegaan. Ik heb tijdens de ergste weeen een spuit morfine gehad en voor de rest heb ik al die tijd alle weeen in een houding op bed moeten opvangen, dus ik vind dat ik het geweldig heb gedaan. Op 5 juni 2009 om 12.00 hebben we in besloten kring Sam laten cremeren. We zijn er kapot van en kan het nog niet geloven..........de leegte die je voelt als je je kind verliest is echt niet te beschrijven.....Onze zoon is zo mooi en klein, we missen hem vreselijk... liefs, Wendy
Wat goed dat jij je verhaal hier zo uitgebreid en vol gevoel kunt doen. Sterkte voor de komende tijd.....het leven kan zo oneerlijk zijn...
Gecondoleerd meis, Jeetje wat een verhaal zeg. Ik hoop dat je veel fotos van je mannetje hebt gemaakt en dat je het maximale eruit hebt gehaald om je zoontje te kunnen herdenken. Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je man. Voor mij hielp praten heel goed. Veel praten. Wees trots op je zoon. Hele dikke kus ook een moeder van een vlinderzoontje (33 weken)
heel veel sterkte met het verlies van sam hij heeft de keus voor jullie gemaakt denk dat het jullie een stuk makkelijker heeft gemaakt want ik zou ook niet kunnen kiezen. lieve sam speel maar lekker op de regenboog en rust zacht
Wat een ontzettend verdrietig verhaal. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze gigantische moeilijke tijd en hoop dat jullie het de komende tijd een plekje kunnen geven. liefs vruchtje
Het is toch allemaal heel erg oneerlijk! Waarom jullie lieve Sam! Ik wens jullie heel veel sterkte met deze heel moeilijke tijd en mocht je het fijn vinden om met lotgenootjes te praten. Ik zit bij een hyves. Lotgenoten verloren engeltjes. Allemaal papa's en mama's die hun kleintje moesten laten gaan om welke reden dan ook. Liefa Alien
Daar zit ikzelf ook. Ook heb ik een site aangemaakt voor ons zoontje. Bij vlindersite.nl hier zul je ook heel veel lotgenootjes vinden
Hoi, Ik wil jullie in deze zware tijd veel sterkte toewensen.De tranen staan namelijk weer in mijn ogen toen ik je verhaal las. Ik heb zelf mijn kindje verloren na een zwangerschap van 31 weken en weet als geen ander wat er dan met je gebeurd. Ook de bevalling ging net als bij jouw op zich goed, met ook een spuit. Wij kregen een dochtertje " Priya Rani" die wij ook in besloten kring hebben gecremeerd. Dat deed mij ook weer erg goed om toch dit alles nog voor je kindje te doen. Ik heb van alle foto's een boekje laten ontwikkelen waar ik wekelijks nog in kijk. Dit gebeurde ons in Juli 2008 en nog steeds haal ik weer kracht en moed en liefde uit het kijken naar de foto's dus dat raad ik jullie dan ook zeker aan. Wel krijg ik nu de datum weer nader het emotioneel gezien weer moeilijk ermee. Dan gaan de gedachten toch door je hoofd van: Dan was ze nu 1 jaar geworden.. Maar goed nogmaals heel veel sterkte, praat er veel over dat helpt echt, kijk veel naar je kleintje, en gewoon huilen op de momenten wanneer jij / jullie dat willen.. Liefs An
wat vreselijk dat dit heeft moeten gebeuren wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd en in de toekomst.
De tranen lopen over mijn wangen nu ik dit lees Wat vreselijk allemaal! Ik vidn het heel erg voor jullie, wat knap da tje dit verhaal zo mooi kunt vertellen! Heel veel sterkte met alles! Dikke knuffel!
Vreselijk, voor jullie ook nog zo vers, moeilijk te bevatten lijkt me. Gecondoleerd met het verlies van jullie Sam en heel veel sterkte!
Met pijn in hart lees ik je bericht.. Ik wil jou en je man heel veel kracht toewensen in deze moeilijke tijd..
Hoi Wendy, Gecondoleerd meissie, wat vreselijk dat je dit moest meemaken! Je kindje is een engeltje! Hij heeft je leven gered..! Ik hoop dat je veel foto's hebt gemaakt dan heb je toch nog een prachtige herrinering! Heel veel liefs, Kim
zit hier met tranen in mijn ogen jou verhaal te lezen .. Ik en wil jou en je vriend heel veel sterkte wensen ...
Heel veel sterkte! Alhoewel de pijn nooit weg zal gaan hoop ik dat jullie dit ernorme verdriet over een (hele) tijd een plekje kunnen geven.