Overlijdensrisicoverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koala28

koala28 Niet meer actief

Hoe bedoel je maximaal?
    Meestal is de looptijd 30 jaar of eerder als je al eerder aflost bijv. in 25 jaar of als er gekeken wordt naar wanneer de overgebleven hypotheek betaalbaar is als een van de twee overlijdt.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ja tegenwoordig betaal je bij gelijkblijvende geen vaste premie per maand maar ga je elke maand meer betalen. Bij CB zou ik vanaf nu voor 85000 euro 6 euro per maand betalen en aan het einde vd looptijd (30 jaar) 22 euro betalen.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Klopt het is tegenwoordig allemaal leeftijdsafhankelijke premie. Ik heb nog een oude gelijkblijvende waarbij ik 30 jaar lang dezelfde maandpremie betaal.
    Uiteraard kun je de ORV altijd tussentijds beeïndigen als je genoeg afgelost hebt of vind dat je m niet meer nodig hebt (bij NHG moet je dan wel toestemming vragen aan de verstrekker).

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd of de meiden met de verzekering van 10 en minder pm ook uitgekeerd krijgen bij in leven zijn na 30 jaar en hoe hoog dat bedrag dan is. Het stukje wat de levensverzekering uitkeert en niet het gedeelte wat van se hypotheek wat afgelost is. Wij betalen nl 129 euro voor 2 personen samen, waren jong, geen risico groep en dit was toen echt de goedkoopste verzekering voor 2 personen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je ba 30 jaar 10 pm betalen 200.000 euro krijgt nl.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Jij hebt dan ook een kapitaalverzekering. Dus je betaalt premie voor het overlijdensrisicogedeelte en het gedeelte wat je opbouwt voor je hypotheek ter aflossing.

Ik heb puur een overlijdensrisicoverzekering. Dus keert uit bij overlijden en niet bij in leven zijn. Ik heb een bankspaarhypotheek waarin ik maandelijks een bedrag inleg betaal en na 30 jaar een bedrag heb opgebouwd waarbij ik mijn hypotheek voor een groot gedeelte afbetaal.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als je nu gelijkblijvend afsluit bijvoorbeeld voor 85000 euro, kan ik dan na 20 jaar bijvoorbeeld ook zeggen van: nou 85000 euro heb ik nu niet meer nodig doe nu maar 50.000 euro gelijkblijvend over de rest van de 10 jaar.

Kan dat ook?

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Ja dat kan. Dan kun je gewoon een mutatieverzoek doen bij de verzekeraar.
    In principe moet je ook elke 3 tot 5 jaar uitgenodigd worden voor een onderhoudsgesprek over je hypotheek. Daarin wordt dan bekeken hoe het zit met je hypotheek en de ORV.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Helemaal top, hier hebben we wat aan!

9. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn verzekerd bij Taf. Volledige hypotheek wordt afgelost bij overlijden van 1 van ons. Betalen voor de hele 30 jaar bijna 20 euro per maand.
    Man rookt en nog valt deze premie mij mee.

Deel Deze Pagina