Inderdaad, uitvaartverzekering heeft niks te maken met overlijdensrisico verzekering. Uitvaart verzekering: keert uit voor een uitvaart Overlijdensrisicoverzekering (orv): keert uit bij overlijden (een geld bedrag) levensverzekering (lv): keert uit bij in leven zijn. Als je een orv afsluit met een looptijd van 30jaar en je overlijdt binnen die periode, dan keren ze uit. Ben je na 30jaar nog springlevend, dan is je geld weg en keren ze niet uit. Als je een lv afsluit met een looptijd van 30jaar en je bent na 30jaar nog in leven, dan keren ze uit. Ben je binnen die 30jaar overleden, dan is je geld weg en keren ze niet uit. Vaak zie je dat een overlijdensrisicoverzekering ook gekoppeld wordt aan een hypotheek, zodat een deel van de hypotheek daarmee afgelost kan worden. Er bestaat overigens ook combi's van lv en orv, maar die zijn erg kostbaar, ben ik zelf ook nog aan t uitzoeken.
Hier bijna hetzelfde en dan bij Dela. Afgesloten toen ik 21 was. Volgens mij maakt dat met de prijs ook uit, wanneer je je verzekering afsluit. Hoe jonger, hoe goedkoper.