Overmatig speeksel tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mermaid, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mermaid

Mermaid Actief lid

13 feb 2013
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Mermaid, 18 mei 2013
    Laatst bewerkt: 18 mei 2013
    Hallo dames,

Ik ben nu 8,5 week zwanger en moet echt de hele dag door gewoon spugen :( Ik herinner mij vaag dat ik dit ook bij mijn zoontje had.... alleen dan in later stadium.

heeft iemand hier van jullie ook last van gehad? Nu heb ik gewoon constant een bekertje waar ik in spuug en buiten bewapen ik mezelf met tig zakdoekjes in mijn tas.

Gewoon niet leuk! Iemand tips hoe ik dit kan verminderen? want zoenen vind ik ook niets meer zo.... :)

2. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met spugen bedoel je alleen het uitspugen van je speeksel neem ik aan?

Dat herken ik namelijk ook heel erg. Vroeg mij ook al af of ik de enige was.
    Ik spuug het ook regelmatig uit, omdat het anders een soort van schuim in m'n mond wordt en mijn maag al die lucht niet zo prettig vindt.
    Moet jij er ook veel van boeren? Of dat weer niet?

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier niet extreem, maar moet wel paar keer per dag ff al dat speeksel uitspugen ja, bah. Ook vaak zo'n vieze smaak in mijn mond. Soms poets ik mijn tanden maar 'n keer extra, want kauwgom is ook vies. In begin ook veel last gehad van slechte eetlust en ook vieze smaak in mn mond, zelfs water vond ik niet meer lekker. Dat is nu gelukkig over.
    Drink trouwens wel erg graag citrus-achtige drankjes, zoals citroenthee en citroenranja. Ook sinasappels vind ik erg lekker.

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Whaha is t een bekende kwaal. Vroeg me al af waarom ik zo'n kwijlenbal geworden was tijdens mijn slaap. Zodra ik ga liggen wordt t erger en wordy dan wel eens wakker met een nat kussen. Zooo ranzig maar er is dus hoop dat t weer verdwijnd :D

5. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    ik heb het helaas ook.. Al sinds ruim 3 weken, en dan ook nog gigantische misselijkheid erbij..
    tis echt verschrikkelijk, zoveel tuf.. Bah

6. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik heb het ook gehad, hier was het met 5 dagen verdwenen. Wel misselijk geweest van wk 5 tot week 19, 24 uur per dag:(

7. Mermaid

Mermaid Actief lid

13 feb 2013
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar allemaal.....

gelukkig ben ik niet de enige, je vindt er haast niets over op internet.

@ Nora; hihi, zooo herkenbaar van die vieze nasmaakje in de mond... hoop ook dat het hier verdwijnt!!!

@ Nicci; hihih... echt grose idd van dat kletsnatte kussen. Ik zie dat je zwanger bent van een jongen, wat leuk!!

Zou dit typisch een kwaaltje zijn voor babyboys? :p

8. Mermaid

Mermaid Actief lid

13 feb 2013
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    wens jullie allen een voldragen en zalige zwangerschap toe.... ik neem alles lief voor de baby!

9. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Yups, hier ook. Wist niet dat dat er bij hoorde...
    Maar zoals Mermaid zegt; alles voor de kleine pruts!!

Deel Deze Pagina