druk op de borst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mazz, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik heb de laatste tijd een soort druk op mijn borst.
    Hoe ik het precies moet omschrijven weet ik niet.
    Ik krijg het af en toe een beetje benauwd
    2 keer viel ik bijna flauw maar als ik snel ga zitten en rustig word gaat het gelukkig over.
    Wat zou het precies zijn? en is het normaal?
    Ik ben trouwens iets meer dan 26 weken zwanger.

Groetjes MaZz

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hey,

Ik had dat 2 dagen geleden toevallig ook. Erg vervelend, ben toen ook ff gaan liggen en daarna ging het weer. ik had het trouwens wel na het avondeten, weet niet of het daar iets mee te maken heeft. Dat mn buik in 1x vol zat ofzo.

Ik had wel ergens gelezen dat de druk op je ribbenkast groter is rond de 26 weken en dat je dat ook kan voelen. Misschien dat het daar mee te maken heeft..

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hai, ik herken het ook
    ben nu verre 28 weken, en gisteren, na een wandeling van 5 min, volledig buiten adem, piepende ademhaling (alsof ik een pak sigaretten in 1 keer gerookt had), was aan het trillen en viel ook bijna flauw

is al de 2E keer

rustig aan doenn, en op tijd gaan zitten is het enige dat helpt voor mij

xx

4. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Dus je borstkast word groter? Ik dacht dat het te maken had met de baarmoeder die alles een beetje verdrukte of zo.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja dit ken ik wel, ben nu zelf ruim 28weken. krijg soms ook van die hefige pijn steken in mn borstkas. die zijn echt niet fijn! soms zo pijnlijk dat ik (naar mijn idee) geen adem meer krijg. zeggen inderdaad rustig zitten enzo, maar ik heb het vaak als ik gewoon lekker op bed lig tv te kijken... heel raar!

6. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    hoi meiden,

ik herken jullie klachten, alsof je een klap op je longen hebt gehad, hele borstkas doet pijn, soms een soort 'band' onder mn borst, puntje onderkant borstkas is ook pijnlijk. raar gevoel, moeilijk te omschrijven. kan de huisarts hier iets voor geven?

groetjes uit zeeland

7. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Herken het ook! Echt heel vervelend.. Mn ribben voelen ook beurs en het ademen doet pijn, heb het alleen savonds . Enigste wat bij mij helpt is rustig zitten en niet teveel eten, lijkt alsof ik er meer last van heb als ik teveel heb gegeten.

8. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

21 dec 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    Nou zou er voor de zekerheid toch naar de dokter gaan. straks is het iets anders.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Als je verder bent in je zwangerschap kan je het benauwd krijgen. Dat komt omdat de baarmoeder groot is en je longen wat verdrukt. Kan heel irri zij af en toe. Dan zit ik alleen maar en krijg ik het opeens benauwd. Maar het is wel normaal.

Deel Deze Pagina