Ik kwam een stukje tegen over dat er steeds meer burenruzies ontstaan. Nou was ik benieuwd hoe dat bij jullie is. Hebben jullie goed contact? Wij hebben maar aan 1 kant buren, maar zij tellen wel meteen voor 2 qua wat zij aan leefgeluiden produceren. Het contact is verder wel gewoon goed, en we komen op elkaars verjaardagen.
Hier hebben we prima contact, staan voor elkaar klaar als het nodig is, maar lopen niet de deur bij elkaar plat.
Ik ben geen vrienden met onze buren maar we zijn wel vriendelijk tegen elkaar. Pakketjes onderling aannemen, post en plantjes doen in de vakantie e.d. en de pubers van hiernaast geven wel eens een feestje en komen dat dan netjes vantevoren even melden en als ik vraag om vanaf 00.00 de muziek wat lager te zetten doen ze dat ook gewoon. Ook wel eens wat werkzaamheden samen laten doen (hek in de tuin aan de ene kant en gezamenlijk dak aan de andere kant) alles in prima overleg dus ik ben wel blij met mijn buren.
Hier goed maar oppervlakkig contact. Gedag zeggen op straat en dan eventueel een kort praatje maar meer niet. Ik vind dat meer dan genoeg. Tuurlijk horen we ze wel (even wennen na jaren vrijstaand te hebben gewoond) maar zij horen ongetwijfeld mijn kinderen ook dus het is een beetje leef en laat leven. Je woont nu eenmaal niet in een hutje op de hei. De buren aan de overkant zijn heel close met elkaar. Staan continue met elkaar te kletsen, komen op elkaars feestjes, knappen samen de achtertuinen op en zwaaien altijd gedag naar de mensen binnen als ze langs elkaars huis lopen, wat nogal vaak is dankzij honden die moeten worden uitgelaten etc. Persoonlijk zou mij dat allemaal een beetje too much zijn, vooral al dat naar binnen kijken en zwaaiend, maar gek genoeg kan ik ook er ergens beetje jaloers van worden, op dat ze zo echt bij elkaar horen.
Onze directe buren goed contact mee, komen bij elkaar op verjaardagen, kinderen spelen vaak samen etc Andere buren zijn een soort bonus opa en oma voor de kinderen, en we BBQen ook wel eens met ons allen (linker en rechter buren, en wij). Overkant hebben we niet direct overburen, maar schuin tegenover goed contact mee, maar eigenlijk ook alles van 2 of 3 huizen verder. We lopen geen deuren plat, maar maken geregeld een praatje, accepteren en respecteren elkaar en ook soms de geluiden van bijvoorbeeld motoren, verjaardagen, getoeter, feestjes etc
Wij hebben normaal contact met de buren. Zeggen gedag op straat en soms een kort praatje. De directe buren (wij hebben een hoekhuis) wonen er nu een jaar. Weinig last van op een feestje (wat ze komen melden) en fikse ruzie na horen wij ze amper.
Het contact aan de andere kant gaat niet verder dan hoi en doei en een pakketje voor elkaar aannemen. Contact aan de andere kant is wat persoonlijker. Af en toe een praatje, onze kinderen spelen met elkaar, we zetten in de vakantie elkaar container aan de straat, nemen elkaars pakketjes aan etc. Als de puber een feestje geeft krijgen we netjes vantevoren een appje. We komen niet op elkaars verjaardag maar zijn wel bij elkaar op kraamvisite geweest.
Met de 2 overburen en de buren 2 deuren verder goed contact!! Borreltje, bbq, appjes, niet veel maar gewoon leuk. Directe buren (hoekhuis dus maar 1x buren) helemaal geen contact mee. Lijken wel mensenschuw. Zijn wat jonger dan wij zijn, kind van bijna anderhalf, heb het kind nog nooit gezien. Ik hoor ze ook niet, ook niet buiten. Als ze al anderhalf jaar dood in huis zouden liggen bij wijze van, zou niemand het doorhebben.
Aan de ene kant woont 'Buurvrouw' en ze is ergens in de 80. Super leuke vrouw, heel modern en is nog heel actief. We maken een praatje, ze is op kraamvisite geweest toen de kinderen zijn geboren en ze krijgen regelmatig een presentje van haar. Wij kopen wel eens bloemen voor haar, maaien het gras enz. Het huis aan de andere kant wordt verhuurd aan werknemers vanuit het buitenland. Vaak blijven die een aantal weken en dan wisselt het weer. Nog nooit problemen mee gehad, als ze bbq'en bieden ze over de schutting altijd iets aan
We zijn het jonge gezin in ons rijtje en hebben met iedereen goed contact. Even een babbeltje maar bij elkaar over de vloer. Vind het prima zo! Ik denk dat met Corona, met het thuiszitten van heel veel mensen en kinderen je toch meer hebt om je aan te ergeren dan wanneer iedereen gewoon naar school of het werk is.
Wij hebben met beide buren goed contact. Hoi, doei, praatje, soms een borrel, kraamvisite, housewarming. Pakketjes aannemen, tuinspullen lenen en klikos aan de weg zetten. En de rest van de straat praatje en hoi en doei.
Hier een enorm leuke straat. In elk huis 1 of meerdere kinderen, iedereen zit bij elkaar op school. Directe buurmeisje bij dochter in de klas en 1 van dr beste vriendinnen, alsmede 2 andere beste vriendinnen die niet bij elkaar in de klas zitten. 50-jarig huwelijk van de 'oudjes' in de straat een gezamenlijk kado gedaan, elk jaar een bbq, koningsdag. Iemand had kanker, staan we voor klaar, mijn vriend een ernstig ongeluk, stonden ze voor me klaar. Vrijdagavond met lekker weer met zn allen wachten op de ijscoboer en ijsje eten in de speeltuin. Gezellig koffie in de speeltuin op zaterdagochtend. Iedereen loopt gewoon lekker bij elkaar achterom naar binnen. Wij wonen echt superfijn!
Beiden gepensioneerde weduwen due wat mankeren. Kwamen op kraamvisite en houden oogje in t zeil, praatje op zn tijd en als ze een handje nodig hebben weten ze ons te vinden. Met 1 kant bijzondere band als gevolg door een inbraak. Niet kunnen voorkomen dat ze sierraden kwijt raakte die haar dierbaar waren (incl ashanger, as ook niet meer terug wat ik nog wel t ergste vind voor dr.) Daders zijn wel gepakt, dus een deel heeft ze terug weten te krijgen maar helaas niet die ene hanger al was t maar de as.
Ene kan heel goed contact. Spreken elkaar dagelijks, kids glippen daar vaak naar binnen of hangen over de schutting. Wonen er nu bijna 1.5 jaar, zijn iets jonger als ons. In het weekend spreken we regelmatig af, spelen spelletjes. De mannen lopen samen hard 2x in de week en ik skate 2 x in de week met de buurvrouw. Zo kan ik nog wel even door gaan met wat we allemaal voor en met elkaar doen. De andere kant is het huis 3 maanden geleden verkocht en word in geklust. Geen idee wat voor mensen het zijn, krijg er geen hoogte van. Zijn ook een heel stuk ouder dan dat wij zijn!
We hebben er niks aan, maar ook geen last van. Groeten elkaar gewoon en af en toe een praatje. Geen persoon waar je snel ruzie mee krijgt. Mis wel onze vorige buren, waren echt een soort tweede ouders voor ons. Als ze ons een paar dagen niet hadden gezien kwam ze even aan de deur om te vragen of alles goed ging. En dat was gewoon echt op een goeie manier. Liepen daar ook de deur niet plat, maar konden wel rustig de voordeuren open zetten, ijsje of biertje erbij en zomaar 1,5 uur kletsen En verzorgde onze dieren als we op vakantie gingen. De huidige buur vind alle dieren eng
Ik heb aan 1 kant langs me buren en heb bovenburen (ik woon op de hoek). Bovenburen heb ik nooit contact mee. Naaste buren goed contact mee. We gaan niet bij elkaar op bezoek ofzo, maar wel altijd hoi of even een praatje maken. Weet dat als er iets is ik daar altijd aan de deur kan gaan. Voordat mijn ex bij me inbrak is ie eerst bij hun aan de deur gegaan en geprobeerd of ie mij met hun telefoon kon bellen en of hun wisten waar ik was. Buurman vertrouwde het meteen niet en heeft niks gezegd. En hij bleef in de gaten houden wat mijn ex allemaal aan het doen was. Zodra hij zag dat ex mijn raam intrapte heeft hij ook meteen politie gebeld. En meteen het buurmeisje aan zijn andere kant gebeld of die mijn telefoonnummer had zodat ze mij kon waarschuwen. Erna meteen nummers uitgewisseld en hij en zijn vrouw zeiden ook meteen als hij weer komt dan bonk maar heel hard op de muren, of laat onze telefoon 1x overgaan dan weten we genoeg en schakelen we meteen politie in. Dat gaf me toen echt wel een veiliger gevoel. Dus heel blij met mijn buren!
Goed! Door mijn buurvrouw leren drinken in corona tijd ha ha. We hebben het erg gezellig zijn en voor elkaar als het nodig is. En komen ook op elkaars verjaardagen