Maakt kleuter iets op school voor jullie verjaardag etc.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cerberus, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1 cerberus, 23 okt 2012
    Laatst bewerkt: 23 okt 2012
    Simpele vraag

Maakt jullie kleuter nog iets voor jullie op school, voor jullie verjaardag, trouwen, geboorte brusje etc.?

(Hier niet namelijk niet, niet met huwelijk, verjaardagen, geboorten, maar wordt wel verwacht dat kindjes thuis wat maken voor "juffendag" (verjaardagen) en nu huwelijk van andere kleuterjuf.....
    Leuk hoor, maar ik had zo graag ook wat gekregen, met huwelijk of geboorten :( voor het plakboek en herinner me dat wij het vroeger wel deden...

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik denk alleen met vaderdag en Moederdag. Op school is er verder geen beginnen aan denk ik met 25+ kindjes op 1 juf.
    Maar geboorte broer/zus is natuurlijk wel heel bijzonder en dan zou het moeten kunnen denk ik...

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier wel voor de papa en mama, niet voor opa`s en oma`s. geboorte weet ik niet of ze daar ook iets voor mogen maken. Als het kind het zelf aangeeft vast wel.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Voor verjaardag papa en mama wel. Opa's en oma's zijn dit jaar afgeschaft.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hangt een kalender in de klas waar je zelf verjaardagen en dergelijke op kan schrijven en daar maken ze dan wat voor. Ik heb alleen die van mijn vriend en mij erop gezet, want opa's, oma's, ooms en tantes vind ik niet echt nodig, dat doen we thuis toch ook al. Maar dat zou in principe allemaal mogen.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier verijaardagen van papa en mama en dan vaderdag en moederdag.

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    yep, hier voor papa/mama en beide opa's/oma's
    dan nog vader/moederdag
    ik vind het ook knap hoor, het is een heel gedoe met 33 kleuters in een klas! wel leuk, ze zijn toch altijd trots als ze iets mogen geven!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier voor de verjaardagen van papa, mama, opa's en oma's, tenminste, als je dat doorgeeft.
    Daarnaast voor vaderdag en moederdag.

9. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier hangt een kalender in de klas waar jezelf in op kan schrijven wat voor feest en voor wie er wat gemaakt mag worden.
    Voor vader en moederdag natuurlijk.
    Ook vond ik het heel bijzonder met de geboorte van onze jongste dat we zoveel kregen van haar klas en juffen terwijl ze net 1 maandje op school zat. Kregen met geboorte een boekwerk waar alle tekeningen van elke leerlingen ingebonden waren, een heel groot papieren beschuit met echte grijze muisjes geknutseld, een felicitatiekaartje en een kraambezoek van de juffen met een kraamcadeau...

10. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hier wordt met verjaardagen niks gemaakt, als kleuter het zelf aangeeft dan wel. Snap t ook wel; is bijna niet bij te houden denk ik met zoveel kk in de klas.

11. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    De kinderen mogen hier een wensje maken vor de verjaardagen van papa, mama, opa en oma.
    Wel even aangeven van te voren bij de juf.

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Verjaardag papa en mama en opa en oma's
    En moeder en vaderdag

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier op de psz kun je het aangeven en dan maken ze wat. Voor papa/mama, oma/opa maakt niet uit.
    Maar ik vind t niet perse nodig, kunnen we toch ook thuis doen? Mama samen met dochter voor papa en andersom etc.

Ik vind t ook wel anders dat er wel wat gevraagd wordt voor juffendag en er niet overal voor iedere verjaardag thuis ook wat wordt geknutseld..?
    Met vader/moederdag wordt er wat geknutseld en verder krijgen we iedere paar weken weer een lading knutselwerken mee naar huis.. Vind ik persoonlijk meer dan genoeg!!! Wat moet je er allemaal mee?! Ik bewaar t tot nu toe allemaal maar (een heleboel van wat ze thuis maakt gooi ik wel weg).

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even ter aanvulling,
    Verjaardag hoeft niet zo zeer, maar geboorten en huwelijk, (wat je immers beiden doorgeeft, ivm vrij vragen) had ik toch wel leuk gevonden...

Psz (waar dochter tot voor kort zat) werd ook al niet meer geknutseld! Zag echt bijna nooit meer wat.... Sinds ze met ander systeem werkte.... (Al kreeg ik aardig het vermoeden dat het meer aan andere juffen lag).....want met trouwen was nog wel wat gemaakt, maar bij de andere juffen niets....

15. kili

kili Niet meer actief

Hier verjaardagen mama/papa/opa en oma's.
    Een kleurplaat op een gekleurd papier geplakt.
    Altijd een succes.
    Met de extra dingen kan het wel, als het van tevoren aangegeven wordt.

16. tulip

tulip Niet meer actief

hier lever je aan begin van het schooljaar (of wanneer je kindje start) een briefje in met de verjaardag van papa en mama en dan maken ze een wensje. Voor moederdag en vaderdag doen ze ook wat. Verder weet ik het nog niet (1e schoolweek) maar dat merken we wel als onze beeb geboren wordt.

17. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Bij ons op school (ik ben zelf kleuterjuf) proberen we altijd wel wat te maken hoor! Zeker voor een huwelijk of een geboorte dat zijn zulke speciale gebeurtenissen daar besteden we dan ook best even wat tijd aan. Als een kind zelf aangeeft iets voor papa, mama, opa, oma, broertje of zusje wat jarig is te willen maken dan geven we daar in de vrije werktijd gelegenheid voor dmv een tekening of een kleurplaat.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    In mijn klas mogen de kinderen wel een tekening maken. Maar wel als vader of moeder het even gemeld heeft. Anders heeft de hele klas namelijk ineens een vader/moeder/broertje/zusje/tante/neef/oma die jarig is.... ;)

Vaak maak ik er even een leuke strik omheen met gekleurde stroken

19. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier is het zo dat op de dag dat ze naar school gaan een briefje invuld met de verjaardag ook die van opa en oma en aan de hand daarvan gaan ze wat maken

20. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik werk zelf ook in een kleuterklas en bij ons mogen de kinderen wel iets maken voor papa/mama/opa/oma maar die moet dan wel even aangegeven worden. Vaak wordt dit een kleurplaat/wensje en die maken we op een vel gekleurd papier met bloemen erbij.

Bij een huwelijk en geboorte maken we wel altijd iets.

Deel Deze Pagina