Hoi allemaal, Over een paar weekjes gaan wij waarschijnlijk een dagje naar Plopsaland de Panne. Dat is voor ons best een eindje rijden, denk zo'n 3 uur. Mijn man zegt er geen moeite mee te hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat je na 3 uur heen rijden, de hele dag in het park hangen en de reis van 3 uur terug toch wel aardig gesloopt bent. Daarom wilde ik eens kijken of er in de buurt van Plopsa iets te vinden is waar we met zijn vieren, voor niet al te veel geld, een nacht kunnen doorbrengen. En toen dacht ik dat hier misschien wel ervaringsdeskundigen zouden zijn! Hebben jullie tips voor ons? Groetjes, Danielle
Wij hebben hier overnacht Booking.com: Hotel Logies Charles Cabour - De Panne, België Je kunt parkeren in de achtertuin en dan is het maar 'n paar minuten lopen naar plopsa. Goede kamer, grote badkamer en fijn ontbijt.
De panne is een kustgemeente. Dus je vindt er volop appartementen te huur voor een leuk weekendje weg. Er zijn ook enkele vakantieparken in de buurt. Kijk naar De Panne, maar ook vanuit Nieuwpoort bijvoorbeeld ben je op tien minuten met de kusttram in plopsa.
Wij wilden dat vorige jaar doen, maar het was of heel duur of vol. Het is een kustplaats en in de zomer haast niet te doen. Hoop dat je wat vindt, anders zou ik gewoon rijden, Plopsaland is bijna nooit langer dan 19.00 uur open, dus heel laat thuis ben je niet.
Wij zijn vorig jaar geweest op een zomerdag dat Plopsa open was tot 23 uur. Wij hebben het als volgt gedaan: Vrijdag middag rond 4/5 heen rijden. Overnachten in een simpel maar prima formule 1 hotel in Frankrijk duinkerke, net over de grens. Hier kwamen wij rond half 8 aan, even wat eten in de buurt en lekker naar bed op tijd. Volgende ochtend ontbijten en naast het hotel zat een carrefour, dus boodschappen gedaan. En op naar plopsa 😃! 15 min rijden en wij waren er! Dus ideaal! Vanuit richting Nederland stond trouwens een enorme file bij de afslag naar Plopsa. Vanuit richting Frankrijk, konden we bijna direct doorrijden. Hele dag in het park gelopen tot 23.00 uur. Terug naar het hotel, nog een nachtje slapen en de volgende dag na het ontbijt op ons gemak teruggereden.
Dat is ook leuk! Wij rijden heen vanaf mijn ouders, dat scheelt weer een uur. Dan de dag daar. We hebben een kamer geboekt in Hotel Montana. We zijn heel erg benieuwd!