Kamperen, help!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Cin85, 22 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Morgen ga ik onverwacht een nachtje in Nederland kamperen in een tentje. Ondertussen heb ik een zelf opblazend luchtbed en een slaapzak die geschikt is tot 5 graden geregeld.
    Maar wat trek je aan in die slaapzak? Iets met lange mouwen, korte mouwen of gewoon in je ondergoed? Het wordt 's nachts 14 graden.
    Ik kampeer echt nooit, dus ik heb werkelijk geen idee wat handig is. Maar genoeg dames hier met ervaring toch?!

Wel heb ik slippers klaar liggen voor het douchen. :cool:

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou korte mouwen doen met zo’n slaapzak. Ik zou wel iets aandoen, want anders als je moet plassen snachts moet je je eerst nog aankleden voor je over de camping gaat. (En ik lig altijd eerst een paar uur te ontkennen dat ik moet plassen, tot dat echt niet meer gaat… en als ik dan eindelijk ga dan moet ik ook echt snel zijn:D)

Nellie4 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd een katoenen shirt met T-shirt met korte mouwen aan. Om idd toch naar wc te kunnen. Nu hoef ik eigelijk nooit maar toch:roflmao:

in tent voelt toch altijd iets behaaglijk aan. Terwijl je toch buiten slaapt en in slaapzak is dan heerlijk

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Daar heb je inderdaad een punt! Dat laatste heb ik zelfs als ik in mijn eigen bed lig. :roflmao:

Maar is het niet te warm? Of zou een hemdje beter zijn? En doe je nog iets van een broek aan of dat niet?

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb altijd een nachthemd met korte mouwen. Als het echt warm is rits ik de slaapzak een stuk open.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Thanks dames! Ik neem een shirt mee met korte mouwen en iets van een joggingbroek voor als ik naar de wc moet.
    Komt vast goed!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Ik maak van de slaapzak altijd gewoon een dekbed. Met een volle blaas dat gehannes met die slaapzakken, nee bedankt.

Gaat hier nog wel een ding worden, lig straks met een 5 jarige in een tentje (voor haar voor t eerst en papa slaapt met R. in de caravan). Wordt ze wakker is mama ineens weg (om te plassen). Maar even bedenken hoe ik dat ga doen, daar had ik nog niet over nagedacht. :confused:

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Veel plezier! Ben benieuwd hoe je het vond want als ik aan jou denk dan denk ik niet snel aan Kamperen in een tentje. Vind jouw eerder een glamping type :roflmao:

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

als jij gaat plassen papa wakker maken om even bij haar te gaan zitten tot je terug bent en voor r een babyfoon mee als je bang bent dat hij die niet hoort als je man even bij dochter zit als jij plassen bent. Past er in de caravan geen luchtbed zodat jullie alle 4 erin kunnen slapen en jij en dochter niet in een tentje hoeven? Of even op een emmertje naast je tentje plassen als je in de nacht moet plassen?

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Oh shit, daar heb je een punt. Ik ben alleen met mijn dochter. Zal dr informeren dat als ik weg ben, ik op de wc zit, en ze niet de camping bij elkaar moet gillen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    :roflmao:
    Daar heb je gelijk in! Hoe meer luxe, hoe beter.
    Maar goed, als je dochter wordt uitgenodigd op de knvb camping, dan kan ik dat natuurlijk niet weigeren. Maar het zal vast goedkomen!
    En zo niet dan tel ik extra hard af naar onze zomervakantie. ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Kan ze al wat lezen?

Vouw je een briefje met de tekst Mama WC, laat m van tevoren even zien legt even uit dat je even bent plassen en daarna weer naast dr komt liggen. Als je er dan niet bent en ze wordt wakker ziet ze die en is t "Ohja".

Zo ga ik t hier maar doen, de mijne is beter met dat soort dingen dan onthouden wat we eerder hebben besproken. Ookal is t exact t zelfde, de visuele reminder helpt beter.

Nellie4 vindt dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ja, ze is 9 en gaat naar groep 7, dus gelukkig kan ze lezen. :p

Maar het is gelukt! We gingen pas om 00.30u naar bed, dus niemand hoefde ij de tussentijd te plassen. Wel was het super warm, dus mijn dochter heeft in haar onderbroek geslapen. Zelf heb ik liggen zweten in een shirt want was als de dood dat iemand voor de gein de tent zou openen.
    Ze vond het geweldig om een nachtje te kamperen, maar vond alle beestjes (mieren, wespen, oorwurmen en andere ondefinieerbare gevallen) maar niets haha. Kind van dr moeder geloof ik.:roflmao: Maar volgende keer hoopt ze weer uitgenodigd te worden.

Nu aftellen tot onze echte zomervakantie, gewoon heerlijk in een stenen huis. :D

Vero0504 vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Ja wereld van verschil met 5 jaar, gelukkig ook maar. Tof dat ze t zo naar dr zin heeft gehad! Je kan de volgende keer een zakje lavendel meenemen en dat bij t voeteneind van je luchtbedje neerleggen (wat meestal ingang tent is) veel van die kruipers vinden lavendel gruwelijk. Citroenmelisse kan ook maar met lavendel slaap je ook lekker, citroenmelisse is meer activerend luchtje.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Oh dat is een goede tip! Lavendel als rustgevend ken ik wel, maar wist niet dat beestjes daar een hekel aan hebben.

De komende 4 jaar wordt het qua zelfstandigheid alleen maar makkelijker met je dochter, slapen ook hoop ik. En tja, over die eigen wil zullen we het maar niet hebben. Ze weten nog beter wat ze wel en niet willen, en worden steeds handiger met de beargumentatie in hun eigen voordeel. Maar volgens mij ben jij (ook als moeder) bijdehand zat.

Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    I hope so, maar voorlopig rennen we er nog flink achteraan omdat ze iedereen vertrouwd en zo meeloopt. Een van de meest energievretende eigenschappen.

Lavendel in je kliko schijnt ook beestjes weg te houden, scheelt weer een bak maden. :|

Deel Deze Pagina