Wat voor slaapzak kopen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kim11, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zit eens te kijken bij de decathlon, en ik zie dat er allemaal temperaturen aangegeven worden.

Wat voor slaapzak heb ik nodig voor deze zomer? In nederland?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Wil je perse een slaapzak? Is dit handiger qua ruimte? Wij kamperen al jaren en heel vaak ook en gebruiken gewoon ons dekbed, zowel nu in de caravan als al die jaren op de camping.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    We gaan met een tent, voor het eerst. Een slaapzak hoort bij de expierence toch? :p

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Ruimtebesparend zijn ze wel, maar qua warmte en gewoon lekker liggen kan er niets tegen mijn dekbed op.
    ik word ook een beetje claustrofobisch in een slaapzak.

5. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Heerlijk juist een slaapzak op de camping 😉.

Het is een beetje afhankelijk van waar je op slaapt. Slaap je op een dun matje of op een kampeerbedje.... Bij de eerste neem je een slaapzak die bestand is tegen koudere temperaturen. Gemiddelde nachttemperatuur in de zomer in Nederland ligt meen ik nog altijd onder de 15 graden. Echter, op de warme nachten wil je ook niet wakker liggen door een te dikke slaapzak. Ik zou er zelf een van rond de 20 graden selecteren en dan een fleecedeken gebruiken voor extra warmte indien nodig (is ook lekker als je s avonds bij de tent zit). Mijn zus kiest juist voor een van rond de 10 graden omdat ze t altijd koud heeft.

Als je geen fervent kampeerder bent, zou ik eigenlijk gewoon kijken voor een goedkope slaapzak die niet al te dik is. Bijv een Blokker of HEMA aanbieding ofzo... Het komt niet zo nauw. De temperaturen zijn vooral heel belangrijk om in de gaten te houden bij echt koude temperaturen.

6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Als je met een tent kampeert zou ik je echt een slaapzak adviseren. Kou komt namelijk van onderop en met alleen een dekbed (ik ben een koukleum) ga je het echt koud hebben!
    Wij hebben Décathlon een sleep-in bed aangeschaft. Verder heb ik er een isolatiematje onder.
    15 graden is geschikt voor een gemiddelde nachttemperatuur van 15 graden. Wij hebben destijds in Frankrijk een sleep-in bed gekocht met een extra cover erbij en kunnen tot een temperatuur van onder de 0 graden gaan. Geen overbodige luxe als je hoog kampeert, maar ook in NL kunnen de nachten best koud zijn.

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij legde altijd zo zilver folie isolatie deken op grond daar luchtbed op en op luchtbed nog 1 per dekbed dan opmaken en sliepen dan gewoon onder ons dekbed dit was wel altijd in de alpen waar de temp s nachts best daalt

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Wil je hem ook in het voorjaar gebruiken?
    Afgelopen mei hebben we 0,5 graden 's nachts gehaald in de tent.

Wij hebben een dekenmodel slaapzak en nemen dan een dunne en een dikke versie die we aan elkaar maken tot een tweepersoonsversie. Eentje van onder 0 en eentje van rond de 8 graden. Zo kan je de kanten wisselen. Nu dus dun onder op een fleecedeken en boven de dikke kant. We hadden het heerlijk warm.

Deel Deze Pagina