Mooiste plekken waar je bent geweest in europa

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mevrouwtje, 17 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Het lijkt me leuk een lijstje te krijgen van mooie plekken in Europa waar je bent geweest.

Idyllische plekken

Kom maar door!

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    De Faraoer eilanden! Met stip op nummer 1. En Ijsland op nummer 2… Isle of Skye Schotland op nummer 3 ☺️
    522744C4-EC92-438F-AD8E-3064C3576F27.jpeg 89A3CB92-5425-4B2F-8A49-9184C08D4C45.jpeg

Aries, Ang1987, Kleintjuh85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben best veel van Europa gezien, maar Slovenië is onze all time favorite! Met bijvoorbeeld de Vintgar kloof, het meer van Bled, de Soca Vallei.. Zo mooi!

Eeka76 en 1548 vinden dit leuk.
  4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De Lofoten staan bij mij bovenaan. Wat een onaards mooi gebied...
    Isle of Skye vond ik ook prachtig, met de Fairy Glen op nummer 1
    Verder vind ik de kust in het zuiden van Kroatië erg mooi, waar de bergen met hun voeten in de felblauwe Adriatische Zee staan, waar je kunt snorkelen en veel mooie gekleurde vissen en koraalachtige dingen onder water kunt zien.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    De meteora kloosters in Griekenland vond ik toch wel indrukwekkend.

Bijgevoegde bestanden:

Dubbelgeluk en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Kroatië vond ik supermooi
    En ik blijf dan van rijden door de Zuid-Franse zonnebloem velden en lavendelvelden :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.825
    113
    Kroatië is mooi, Zwitserland vonden we echt heel erg mooi

8. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    702
    387
    63
    Vrouw
    Met stip op 1: IJsland! Noord Noorwegen vonden wij ook heel mooi, en we zouden ook graag de rest van Noorwegen nog willen bezoeken en Schotland lijkt mij ook geweldig.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

- De zuidwestkust van Noorwegen (tot aan Bergen zijn we gekomen, ik wil nog wel een keer noordelijker)
    - De scherenkust bij Stockholm
    - Dalmatië (Kroatië)

10. 1548

1548 Niet meer actief

Wat ik voelde toen ik daar was… Heel bijzonder, alsof ik daar hoorde te zijn.
    Dat gevoel
    B6B2795D-8913-431B-8147-9FFE94AE0DEF.jpeg

Ang1987, Casara, Lovieyou en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Noorwegen
    Schotland

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Noorwegen: Trollheimen, Dovrefjell en de Lofoten
    Italie: Dolomieten de drei zinnen
    Zwitserland: alles:D maar de jungfrauregion is echt schitterend
    Spanje: Baskenland en Cantabrië
    Oostenrijk: helemaal prachtig van Vorarlberg tot Steiermark maar in het bijzonder salzkammergut.
    Duitsland: Berchtesgaden bij de Königssee en Rügen

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.382
    30.687
    113
    Vrouw
    Alpen en Dolomieten
    Pyreneeën
    Hoe hoger/woester hoe mooier.
    Of gorge du Tarn of Ardeche. Liefst per kano.

NP Mercantour in de Provence is ook heel mooi.

Dichter bij huis: de waddenzee/eilanden. Mijn favoriete is Texel. En dan een droogvaltocht op de waddenzee.

14. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Isle of Wight, Bretagne (Finistère), fjordenkust Noorwegen.
    Ik heb iets met kliffen en woeste zeegebieden :D

cowgirl80 vindt dit leuk.
  15. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Grindelwald (Jungfrau) in Zwitserland. Wel in het voor- of naseizoen want anders is het net een mierenhoop van toeristen.
    Preveli Zuid Kreta

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Hier ook fan van de jungfrau regio in zwitserland. Echt prachtig. Google maar eens op lauterbrunnen.
    verder ben ik fan van frankrijk, veel regios zijn ook prachtig, de jura, vercors, vanoise.
    In Griekenland vond ik kefalonie (melissani cave)en ithaka echt prachtig. Mooie baaitjes (myrthos, assos), prachtig blauwe zee. Echt :thumup:!!
    De ruige westkust van portugal, ten noorden van lissabon fantastisch! Kliffen, ruige zee met meters hoge golven!
    Er is zoveel moois te vinden in Europa. Ik kan nog wel 10 dingen opnoemen!:oops:

TanjaK vindt dit leuk.
  17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Chalkidiki in Griekenland, 3 schiereilanden waarvan 1 met veel strand, 1 met veel natuur en 1 met een klooster waarop geen vrouwen mogen komen.

Andalusie vond ik ook geweldig, Alhambra vond ik prachtig.

Split en Dubrovnik en omgeving in Kroatië, wauw!

En ik vond Roemenië ook verrassend mooi, fantastische ongerepte natuur, cultuur en prachtige middeleeuwse steden en kastelen.

Maar ik heb 80% van wat hier boven staat nog niet gezien, dus geen idee hoe dat in verhouding tot elkaar staat.

TanjaK vindt dit leuk.
  18. Habibati

Habibati Niet meer actief

Tenerife, niet de toeristen plaatsen maar de afgelegen plaatsjes dat enkel de locals kennen. 3uur wandelen onder de stralende zon naar een klein strandje waar niemand te vinden was.

Bijgevoegde bestanden:

TanjaK vindt dit leuk.
  19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Nog niet heel veel van Europa gezien eigenlijk, er is nog zoveel om te ontdekken. :D
    Zwisterland en Duitsland (Bayern) waren wel favoriet.. hou wel van wat ruiger landschap. Dolomieten en Plitvice staan nog op mijn wishlist.

TanjaK vindt dit leuk.
  20. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Wij houden ook erg van de bergen. Niet om bergwandelingen te maken overigens hoor, dat is niet mijn ding (man zou het nog wel willen). Maar als er een hoge berg in de buurt is, gaan we graag omhoog met een kabelbaan of treintje. Hebben bijvoorbeeld al gehad: de Aiguille du Midi (Chamonix, naast de Mont Blanc, sla vooral 'Step into the Void' niet over), Jungfraujoch, Gornergrat (uitzicht op Matterhorn, prachtige reis met trein erheen), Kitzsteinhorn (sleetje rijden in de zomer) en Kaiser-Franz-Josefs-Höhe (uitzicht op Großglockner en Pasterze gletsjer). Die laatste is overigens gewoon met de auto, is zelf niet op een hele hoge berg, maar de weg ernaar toe (Großglockner Hochalpenstraße) is schitterend om te rijden. En minder hoog, maar ook prachtig: Dalsnibba (Noorwegen, uitzicht op Geirangerfjord).
    Verder vinden we de Noorse fjorden prachtig: Geirangerfjord, Nærøyfjord en Sognefjord om er maar een paar te noemen. Schitterend om met een boot doorheen te varen.

TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina