Tot hoeveel weken zwangerschap nog op vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dolce1983, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik ben nu 10 weken zwanger en we denken erover om op vakantie te gaan voor de baby er is.
    Maar wanneer is nou het beste moment?
    We gaan het liefst met de auto naar Italie in een huisje, dus vliegen heeft niet de voorkeur.
    Maar dat betekent ook dat we pas kunnen als het weer daar lekker is, dus vanaf half mei.
    Ik ben half mei 32 weken zwanger, zou ik dan nog een autoreis aan kunnen en de warmte in een ander land?
    Tweifel een beetje, wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?

Gr, Dolce

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja is voor iedereen anders maar persoonlijk zou ik er nu niet meer aan moeten denken om nog zo een eind te rijden enzo...
    pfff ik ben al zo moe...

Kan je geen vliegreis doen rond de 20 weken? Het 2e trimester is toch wel het fijnste trimester om te reizen...

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik ben nu ook 31 weken en zou het absoluut niet meer zien zitten. Ik heb al een behoorlijke buik en merk sinds een week dat ik het heel erg zat begin te worden en veel moe ben. Dus ik zou echt voor de 30 weken gaan. Met 25 weken voelde ik mij nog heel goed en had ik het wel zien zitten denk ik! Succes en veel plezier!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond het bij beiden zwangerschappen met 30 weken echt al zwaar en vermoeiend te vinden allemaal. Zo lang in de auto zou ik écht niet zien zitten.
    Bij de 2e had ik ook nogal last van m'n bekken - dus dan wordt je ook niet blij van een lange autorit.

Ik zou er zelf voor kiezen om lekker een huisje of hotelletje ofzo in nederland/belgie/duitsland te doen.

Als je met 32 weken gaat, kom je natuurlijk pas terug met 34 weken zo ongeveer...

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    wij zijn toen ik 35 weken zwanger was nog op vakantie geweest naar Duitsland, dik 5 uur gereden met de auto, en ik heb alle 5 de uren ZELF gereden ook op de terugweg), dat ging nog prima, en als ik ernaast zat werd ik misselijk dus ik moest wel.

Maar of ik het naar mijn zin heb gehad? nee niet echt...

Lang lopen ging niet meer, dus veel niet kunnen doen daardoor.
    ook zat ik daar absoluut niet op mijn gemak, was zo bang dat het daar zou beginnen... we zijn 3 dagen eerder naar huis gegaan daardoor.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben bij de oudste rond de 20 weken naar Florida gevlogen. Dit ging prima, maar had niet veel later op zo;n lange vlucht willen zitten! Rond de 35-36 weken zijn we een weekje naar Center Parcs geweest.
    Bij de jongste was ik 16 weken toen we naar Griekenland gingen.
    Ook hier bij 35 weken een weekje CP gedaan.

Ik zou bij die termijn niet meer zo ver weg gaan. Je zit toch minder makkelijk. Ik zou dus kiezen tussen of eerder weggaan en dan vliegen naar een warme bestemming of in de buurt blijven en dan later gaan.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat is heel persoonlijk. Als jij je de hele zwangerschap goed voelt, kun je dan nog gerust op vakantie. Persoonlijk had ik een erg zware zwangerschap, had extreme zwangerschapsmisselijkheid, een zw.schapshernia, kon amper nog traplopen, gewoon lopen was ook een probleem en braakte dagelijks 2-8x zoiets. Moet er dan niet aan denken zo op vakantie te moeten. Zou vooraf dan niks boeken maar op het moment kijken hoe je je voelt en dan gaan als dat kan.

8. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wij zijn, toen ik rond de 30 weken zwanger was, nog voor 3 weken wezen kamperen in Italie. Op zich ging het prima. De reis hebben we in 2 keer gedaan en ik heb me niet zo heel druk gemaakt op de camping. Ik had toen alleen al wel erg veel last van bekkenklachten, dus dat was wat minder prettig. Lange stukken lopen lukte dus echt niet.

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik ben bij de eerste met 22 weken naar de Dominicaanse republiek geweest en bij de tweede met 34 weken naar Rhodos. Ik heb van beide keren met volle teugen genoten.
    Het was heerlijk om een beetje te zwemmen, te eten en met mijn buik te pronken.
    Nou moet ik er wel bij vertellen dat onze vakanties niet bestaan uit lange wandelingen of grote ontdekkingsreizen. We zijn meer het type van een beetje hangen en een beetje lezen.

10. Ik ben met 31 weken naar Florida gevlogen, dat ging prima.
    We hebben het daar wat rustiger aan gedaan maar het ging allemaal heel goed. Zou het zo weer doen.

11. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Verschillende ervaringen dus. Denk inderdaad dat we maar even wachten en kijken hoe de zwangerschap verloopt. Mijn man heeft begin mei zijn afstudeerscriptie nog te presenteren dus daar moeten we op wachten.

@petrabr; mocht je nog wel mee het vliegtuig in met 34 weken? Dat doen ze toch niet in charters?

Lekker naar Italie is wel een fijn vooruitzicht, rustig aan rijden (inderdaad 2 dagen) en weinig ondernemen.
    Ben met mijn eerste zwangerschap rond 18 weken naar New York geweest en dat ging prima. Daarna nog met 26 weken naar Italie gereden, ging ook goed, maar was wel erg duizelig van de warmte.

We zullen het zien!

Deel Deze Pagina