Wij gaan in juli naar CP Allgau en willen in ieder geval op de heenweg een extra overnachting. Wie heeft goede tips? Qua route zijn er 2 opties die per dag en tijdstip verschillen wat snelste route betreft dus beide opties zijn nog open. Optie 1 is bij Emmen de grens over en dan via Osnabruck, Wurzburg, optie 2 is bij Arnhem over de grens en dan via Dusseldorf, Frankfurt. Ook tips over welke route fijner te rijden is zijn welkom. En een overnachting op ongeveer 6 uur rijden vanaf hier. We zitten dan nabij Wurzburg of via de andere optie ergens tussen Mannheim en Karlsruhe. Hoeft niet luxe te zijn, liefst niet al te duur, gewoon een goed bed en lekker ontbijt.
Op centerparcsforum.nl zijn er diverse topics over Allgau waaronder ook 1 met stopplekken op de route
Dank, alleen dat gaat vooral over stopplekken (pauze, tanken, toilet), ik zoek echt een overnachting.
Qua opties van de route kan ik je geen advies geven welke van de twee beter zou zijn. Want wij wonen in de buurt van Arnhem en gaan eigenlijk altijd daar de grens over. Ook weleens bij Venlo de grens overgegaan, maar dus nooit bij Emmen. Je zou nog wel kunnen kijken op welke route je meer last van Baustellen hebt, want dat kan nog weleens behoorlijk zijn in Duitsland. Wat overnachtingshotel betreft geen specifieke tip voor die plekken. Maar ik zou je aanraden op Google maps te kijken wat er in de buurt is en makkelijk te bereiken is vanaf de snelweg. Wij hebben dit jaar voor het eerst B&B hotels geboekt voor onderweg. Die zie je vrij veel langs de snelweg. Maar nog geen ervaring mee dus.