Hele goede middag iedereen ! ik heb een vraagje en via google etc kan ik het antwoord niet vinden. Even een korte uitleg hoor hihi. Ik ben bijna 20 en heb een superleuke zoon van 8 maanden. Ik woon nog bij mijn ouders en de vader woont ook nog bij zijn ouders. Zijn papa en ik zijn na een relatie van 4 jaar al een paar maandjes uit elkaar. (teveel gedoe om ons heen en in onze relatie ) Nu gaat mijn zoontje voor het eerst een weekje bij zijn vader slapen. Het probleem is alleen dat een neefje ook in dat huis slaapt. deze heeft net een inenting gekregen tegen malaria en is hier een beetje ziek van. De kleine man van een jaar oud, heeft last van Lichte koorts en een verstopt neusje. Nu vroeg ik mij dus af, kan mijn zoontje hier ook ziek van worden ? Wij gaan volgende week ook op vakantie en heb dus weinig zin in een ziek kindje haha. Groetjes
Inentingen tegen malaria bestaan niet. Misschien heeft hij een andere inenting gehad? In dat geval kan je zoontje er niet ziek van worden. Als het neefje een ander virus heeft, een griepje ofzo kan je zoontje wel ziek worden. Maar dat kan hij ook als hij andere kinderen of volwassenen ontmoet.op vakantie of thuis. Gewoon zorgen dat je pcm en neusspray in huis hebt voor de zekerheid, dan komt het vast goed. Sterkte, zal niet makkelijk zijn als hij voor t eerst een weekje weg is!