Ik ben aan t rondkijken voor een week vakantie naar Turkije in de meivakantie. Nu valt het me al een paar keer op dat ik kan kiezen tussen vliegen op Antalya of op Gazipasa. Prima, scheelt in transfer natuurlijk. Maar het prijsverschil is soms wel een paar honderd euro! Wat is jullie ervaring hiermee? Is de een prettiger dan de ander? Hoever is de transfer als je een hotel in Alanya hebt? Bedankt!
Om te weten hoe ver de transfer is, zou je kunnen kijken op Google Maps. Het vliegveld en de bestemming intoetsen op Google Maps en dan krijg je zo de route, het aantal kilometers en de reistijd.
Gazipasa is zeker fijner qua transfer naar alanya of richting Side... Maar ja als het je paar honder euro scheelt zou ik kiezen voor het goedkoopste en als dat een langere transfer is... Naar vliegtijden moet je niet kijken. Die mogen ze tot op de dag van vertrek nog wijzigen.
Het ligt erg aan de ligging van je hotel. Welk hotel gaat het om? Vanaf Gazipasa naar het centrum van Alanya is het ruim een half uur, vanaf Antalya naar Alanya ruim 2 uur (zeker met de bus). Maar veel hotels liggen rondom Alanya.
Ik keek naar Eftalia Village bij Alanya. Volgens reisadviseuse is transfer vanaf Antalya 3u en vanaf gazipasa een uur. Pff dat vind ik allebei wel lang eigenlijk, vooral savonds laat met een klein kind. Dan van die vluchttijden vertelde zij ook. Da's nog best lastig, want ik wilde eigenlijk op vrijdag gaan, dan hoeft ze alleen smorgens naar school en de vlucht gaat dan pas om 17:30 ofzo. Maarja, voor t zelfde geld wordt die vlucht verzet naar eerder op de dag en dan moet ze natuurlijk gewoon naar school. Maar op zaterdag vliegen ze alleen naar Antalya en niet Gazipasa. Iemand suggesties voor hotel dat dichter in de buurt van vliegveld Antalya ligt? Korte transfer tijd?
Eftalia Village zal inderdaad vanaf Gazipasa een uur zijn, vanaf Antalya geen 3 uur hoor, eerder 2,5 uur (nog lang natuurlijk). Als je een hotel dichterbij wil moet je hotels in Antalya, Belek of Lara zoeken, dat is ongeveer een half uur tot een uur transfertijd. Ja die transfers zijn al gauw lang maar het vliegveld ligt natuurlijk ook niet direct naast de hotels en de afstanden zijn daar nu eenmaal langer dan hier. Wat betreft de vluchttijden, die kunnen inderdaad veranderen en veranderen ook bijna altijd, zeker als je met Corendon of Transavia of Arke Fly vliegt. Wij hebben weleens gehad dat we op zaterdag geloof om een uur of 15.00 zouden vliegen en dat werd toen vervroegd naar zaterdagochtend 3.00 uur en dat hoorden we vrijdagmiddag!! Toen hadden we wel even een paar probleempjes haha. Ze kunnen de tijden echt veranderen van 0..00 tot 24.00 dezelfde dag.
Door de lange transfer naar side hebben wij voor Lara gekozen! is toch iets fijner met een klein kindje
Ik heb de knoop doorgehakt en net geboekt! Yeah! Het is Ramada Lara geworden. Met m'n dochter en mn moeder, 3 generaties meiden dus. Gezellig We vliegen met Pegasus, nooooit van gehoord