Afgelopen maandag bloed geprikt en urine ingeleverd in het ziekenhuis na een bezoek aan de internist ivm verschillende klachten, licht afwijkende schildklier waarden en wat vitaminetekort. Ook heb ik een hartfilmpje gekregen. Vandaag was de afspraak voor de uitslag, maar die heb ik afgezegd ivm ongelukkige werktijden. Eind augustus kon ik terecht. Maar ik Werd vanmorgen 3x gebeld door de assistente van de internist dat ik toch een vervolg afspraak moest maken op de afdeling nefrologie.. Ben nu zeer benieuwd of iemand dit ook gehad heeft en wat daar uit is gekomen. De afspraak staat nu 14 juni dus neem aan dat het niet heel ernstig is, maar toch moet ik dus eerder komen.
Ik ga er dan ook vanuit dat het niet super ernstig is, maar ook iets waarmee ze je niet drie maanden willen laten lopen.
Ik heb een verminderde nierfunctie. Ik slik lithium en dat kan je nierfunctie beïnvloeden. Hij zit nu rond de 60 procent maar dat klinkt ernstiger dan het is. Daar kun je nog prima mee leven. Nieren laten geen eiwitten door , ook dat is gunstig Ik heb een consult bij de nefroloog gehad. Ik heb een echo gehad en moest 24 uur urine sparen zodat ze ze exact de functie bepalen. ( Creatinine waarde is dan belangrijk) Uit de echo bleek dat mijn nieren kleiner dan normaal zijn. Er is verband gelegd met de hersenvliesontsteking die ik als pasgeborene heb gehad. En de lithium verlaagt de functie ook een beetje Heb geen geen hoge bloeddruk of overgewicht . Het enige advies wat ik mee gekregen heb is op mijn zout inname letten. Verder wordt het sowieso gevolgd bij het prikken voor de lithiumspiegel
Het consult is binnen 3 weken, dus dat is in het ziekenhuis wel een soort van spoedconsult. Geen idee wat je exacte waardes waren, dus daar kan ik geen afspraak over doen.
Als het goed is kan ik ergens volgende week de waardes online inzien. Altijd zo lastig dat de assistente verder niks mag zeggen.