Overname nieuwe woning

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Nee de spullen die we konden overnemen zijn niet vastgelegd
    Dat gaat buiten de makelaar om werd gezegd door zowel makelaar als verkopers

Begin nu dus te twijfelen . Mijn man ziet ook liever dat ze voor nu blijven hangen aangezien ik altijd kieskeurig ben met nieuwe gordijnen en we in ons huidige huis gewoon 7 maanden zonder gordijnen zaten omdat ik alles net niet goed genoeg vond.
    Wat dat betreft heeft hij gelijk . Maar ik wil dus echt geen honderden euro's betalen

2. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.253
    306
    83
    Wij zijn paar jaar geleden verhuisd, vorige bewoners wilden de overgordijnen van de slaapkamer aan ons verkopen voor €400,-!!
    Vriendelijk bedankt en via marktplaats slaapkamer gordijnen gekocht voor €75,-.
    Gordijnen van vorige eigenaar nog een tijd op marktplaats zien staan voor belachelijke bedragen. Geen idee of ze inmiddels verkocht zijn

Lorena86 vindt dit leuk.
  3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Laten betalen voor gordijnen, echt ja?
    Ik zou niet meer dan €50,- betalen.

Toen wij ons huis verkochten ging het allemaal erg moeizaam. We wilde zelfs eigenlijk het huis opnieuw in de verkoop zetten (zal je het hele verhaal besparen). Ondanks alles hebben we boven alle gordijnen en luxaflex laten hangen. Beneden was ook de bedoeling maar die wilde schoonmoeder graag hebben. Die is ze er dus ook zelf af komen halen..

Verschillende lampen hebben we ook laten hangen. In het huis wat wij gekocht hadden waren ook alle gordijnen en bijna alle lampen blijven hangen. We hebben het daar niet over gehad.

Lorena86 vindt dit leuk.
  4. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Bij ons nieuwe huis konden we de gordijnen ook overnemen. De verkoopster heeft echt een maand nagedacht over de prijs en toen ze eindelijk antwoord gaf op onze vragen zei ze: 'Ze hebben echt meer dan 1000 euro gekost en zijn van hele goede kwaliteit. Ik denk daarom zelf aan 900 euro' Waaaat?! Dacht het dus niet haha en als ik het hier zo lees, kwam onze inschattig van max 200 euro veel meer in de buurt.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ben ik wel benieuwd hoe t verder gegaan is. :D Jullie hebben er toen voor bedankt en toen heeft ze ze meegenomen (en in een doos op zolder gelegd omdat ze er verder niks mee kon maar ze waren zó duur :roflmao:)? Of heeft ze ze toch maar laten hangen?
    Vind dat altijd een interessant iets, mensen schaffen dat heel duur aan en verwachten dan dat de nieuwe bewoners jouw smaak en gebruikte gordijnen (want laten we wel wezen, ze zijn nu eenmaal gebruikt) overnemen voor 90% van de nieuwwaarde, echt hoe dan? :eek:
    En als dan de oude bewoners van hún nieuwe huis dat vragen voor hun gebruikte gordijnen dan vinden ze dat vast onzin en te duur :roflmao::roflmao::roflmao:.

6. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Hier is toch helemaal niks zinnigs over te zeggen als wij niet weten om wat voor materiaal het precies gaat en hoe oud het is. Maar ook: om hoeveel ramen gaat het? Een tussenwoning? Een vrijstaande villa met 20 ramen?

7. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Niets de bewoners van ons nieuwe huis laten het gewoon hangen. Zeker als het niet je smaak is en het voor een paar maanden zou zijn zou ik daar écht geen geld aan uitgeven

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ons huis wordt vlg week overgedragen. Vond het ook lastig of ik nog geld kon vragen of niet. Kopers vroegen er zelf naar. Heb uiteindelijk €150 gevraagd en dat vonden ze goed. Waren gordijnen, rolgordijnen, en vouwgordijnen op alle etages. Ze waren wel al 12 jaar oud maar dat zou je niet zeggen. Zag er nog heel netjes uit (we hadden rolluiken dus het hing er meer ter deco). Ben net voor nieuwe gordijnen gaan kijken (duettes) maar betaal voor 1 raam al >€200 dus ik vind €150 nog best prima.

Heb ook overwogen om ze zo mee te geven maar had ook dekens nodig voor de verhuizing dus daar had ik de gordijnen ook voor kunnen gebruiken ipv dekens kopen. Plus dat her altijd fijn is om er nog iets voor terug te krijgen.

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Ze heeft ze meegenomen en zei dat ze ze in het nieuwe huis ging vermaken zodat ze daar passen. Of dat echt gedaan is, weet ik niet haha. Maar er zaten gewoon serieus verfvlekjes van de kinderen op enzo. Voor ons prima, heb ook kinderen, maar echt niet voor 900 (!!!!) euro.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Bij ons heeft de vorige eigenaar alle gordijnen gewoon laten hangen. Niks voor betaald en niet over gesproken.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hadden het onderhandeld in de aankoopprijs van het huis. Wou wouden dat ze nog iets meer zouden zakken in prijs en dat deden ze niet. Toen hebben we aangegeven akkoord te gaan. Als we alle gordijnen en vitrage er bij zouden krijgen. Is nog wel een puntje geweest voor der verkopers. Maar uiteindelijk zijn ze wel akkoord gegaan.

Deel Deze Pagina