Overname spullen huurhuis - meningen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 750 is echt veel te veel. Ik zou echt niet meer gaan bieden dan 200 euro. En anders slopen ze het er maar uit.

Voor dingen die al meer dan 5 jaar oud zijn.. Nah niet doen..

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Dit dus
    (Sorry voor de mensen uit het andere topic die nu jeuk krijgen:D)

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Veel te veel!!

Wij zijn pas van huur naar koopwoning gegaan en hebben de nieuwe huurder ook de mogelijkheid gegeven om dingen over te nemen. Wij hebben 150 euro gekregen voor alle lamellen, rolgordijnen, gordijnen, kleine koelkast, verlichting, douchestang en LED douchekop. Voor de laminaat en vloerbedekking boven hebben we niets gevraagd. Vonden dat we dat niet konden maken en waren bang dat het eruit moest! Het enige wat ik hem niet gunde was dat hij voor een nieuwe inbouwvaatwasser maar 75 euro wou geven. Die is nu naar een vriendin gegaan die er wel meer voor wilde geven. Ben ook niet sinterklaas.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hahahaha die durft :D :$ Alsof de woningbouw daar boodschap aan heeft. Zo werkt het dus gewoon niet in "de BV Nederland" :D De woningbouw maakt het geen ene moer uit of er spullen worden overgenomen. Het huis moet in een bepaalde staat worden opgeleverd en daarmee is de kous af :p
    Dus deze dame meent nogal wat te kunnen "vertellen".

Groot gelijk dat je het houd bij max 250 euro en dat ze het anders binnen 5 dagen moet zien op te ruimen. Betekent dat dan ook dat jullie het huis dan al per 1-9 kunnen krijgen????

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Dat die vrouw zich niet schaamt dat ze een dusdanig bedrag durft te vragen! Vond die 150 van ons veel, terwijl het bij ons wel om goed spul ging.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo werkt het niet. Jij MAG het overnemen, het is niet verplicht.. Dat zou een mooie zijn.. Dat zij mag bepalen wat een volgende huurder gaat betalen.. Ja daaahg!!

7. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Wij hebben in ons eerste huurhuis ook 600€ betaald voor laminaat (alleen in de woonkamer.. In de keuken tegels van de woningbouw. En boven en op de trap oude vloerbedekking) en scheef afgeknipte oude rolgordijnen.. ( bleek naderhand ook allemaal van de bewoners voor hun te zijn geweest)

Mijn moeder was toen mee en de oude huurders vroegen wat wij ervoor wilde geven.. Zegt mijn moeder meteen 600! De vent zo, dat is goed!

Nou daar stonden we dan.. Toen durfde mijn vriend en ik al niets meer te zeggen.

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Veeeeeel te veel! Ik had hier ook heel veel overname en kreeg zelfs het laminaat gratis omdat ze het er anders uit moeten halen.
    Zou voor wat jij zei zo'n 250/300 nog redelijk vinden maar echt niet meer

Edit; en de woningbouw intresseerd het echt niet of jij iets overneemt of niet hoor :)

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Das idd wel erg hoog...ik heb 500 euro betaald voor oudere spullen en meer(bijna complete inboedel)

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Er wordt door de woningbouw ofja de werklui ;) nog een nieuwe keuken geplaatst en op 26 aug moeten de sleutels ingeleverd worden bij de woningbouw. Eerst even afwachten wat de woningbouw met de oude bewoner bespreekt over de spullen.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Juist. Ons bod is max 250,- meer krijgt ze niet. Gaat ze niet akkoord, dan trekt ze alles er maar uit.

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij zijn ook bezig met verhuizen en hebben in ons nieuwe huis 800 betaald, maar dat is laminaat overal ook achter de schotten, alle gordijnen en rails, trapbekleding, wasmachine, 2 kinderkledingkasten (handgemaakt) een grote kastenwand voor onze kleding op zolder, nog een kast en een nachtkastje, een bureau met stoel, een box, voor alle ramen zitten van die elektrische horren die je naar beneden kunt laten gaan, een speelhuisje, zandbak en wipwap, grasmaaier, strijkplank en strijkijzer, tuingereedschap en alle lampen. Volgens mij ben ik nog heel wat vergeten ;) Wij vonden dat wel 800 euro waard maar het is natuurlijk veel meer dan jullie ervoor krijgen...

Voor ons huis krijgen we 400 euro (2,5 oud) daar zitten alle gordijnen bij (ook velux rolgordijnen) laminaat beneden, op zolder en 1 slaapkamer rest vloerbedekking, trap is helemaal nieuw bekleed, we hebben een 4e slaapkamer op zolder gemaakt (goedgekeurd tijdens het bouwen door de woningstichting) een commode op een slaapkamer, nieuwe schutting aan een kant, tuin voor en achter vorig jaar helemaal aangepakt en een afdakje in de achtertuin, verder een glazen whiteboard, planken in de trapkast, keukenkastjes in de schuur en planken in de schuur en nog wat dingetjes...

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo. Dan ben je mooi in de aap gelogeerd!
    Ik neem aan dat je moeder ook heeft betaald...;)

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    mooi niet dat ik er 800 euro voor ging betalen, dan trekken ze het er maar uit. Dan ben je straks iets meer geld kwijt maar dan heb je wel iets wat je mooi vind ;)

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Groot gelijk heb je! En ik vind dat nog een fors bedrag! Als wij hier weggaan zou ik al blij zijn met 200 euro en dan ga ik niet eens in discussie:p

Ik zou wel de woningbouw even bellen over wat er gaande is.

16. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    veel te veel vooral als het al oud is..
    hier konden we alles of niks voor 1250,- overnemen vonden we ook te veel hadden lager geboden maar dat wouden ze niet later belden ze nog of we het dan nog voor een bedrag over wouden nemen weet niet meer wat maar we hadden al een nieuwe vloer gekocht ze wouden alles of niks ze hebben alles eruit gehaald veel meer werk dat is hun zorg...

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik denk dat ze wel zakken in prijs want die zooi verwijderen is tijdrovend, een hoop moeite en duur. Ik zou 350 bieden zoiets.. en dan erbij zeggen take it or leave it. Afvoeren gaat de bewoner geld kosten. Overigens.. Als het laminaat er nog goed uit ziet en ligt in het hele huis dan is dat ook wel wat waard hoor. Laminaat in een heel huis is prijzig!

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Misschien dat je nog een heel klein beetje water bij de wijn kunt doen... Als ze zelf nieuwe vloeren moet leggen en je vindt dit laminaat nog wel wat dan gaat je dat veel meer kosten. Maar hoger dan 350 zou ik zeker niet gaan.

19. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Hier ook belachelijke bedragen voor evt overname heb alles laten verwijderen. Vind 750 ook veel te veel denk ook in de trant van 250

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Woningbouw gaat contact met oude bewoner opnemen. Ze hebben twee opties of akkoord met ons bod of 5 dagen de tijd om alles eruit te halen en netjes achter te laten. We worden een deze dagen nog gebeld door de woningbouw.

Deel Deze Pagina