Havervlokken zijn in stukjes geknipte havermout. Havervlokken zijn dus kleiner en daardoor sneller gaar als je het kookt. De smaak is nagenoeg hetzelfde.
Griekse yoghurt verdund met een beetje water havermout en dan honing erin en volgende dag verse frambozen Yummieee!
Niet helemaal, voor overnight oatmeal moet je ouderwetse havervlokken hebben en niet snelkokende havermout.
Lekkere dingen zag ik al voorbij komen. Veel gebruiken ook chiazaad zag ik. Dat ga ik toch ook eens kopen. En nootjes. En rozijnen natuurlijk, lekker! Nou dat gaat helemaal goed komen hoor, hahaha.
Andersom dus. Een havervlok is niks anders dan een geplette haverkorrel. Bij havermout wordt de haverkorrel door midden geknipt met een knipper. Hierdoor ontstaat een kleinere vlok met een kortere kooktijd. Ik kook of wel overigens niks, ik gooi alle graanvlokken zo in een bakje met noten, zuidvruchten, fruit en superfoods en dan noeme men het muesli.
Ik maak het met magere kwark ( ben geen melk fan) Beetje water erbij, havermout en frambozen. En dan een nacht laten weken
Het ene is geknipte geplette haver en het andere voorgekookte tarwe. Havermout is gezonder en de structuur van Brinta laat zich niet mengen met koude vloeistoffen. Uiteindelijk zijn beide in de eindfase granenpap.
ik gebruik trouwens water om het in de te weken voor de hele nacht ,vind dat zelf persoonlijk lekkerder en gebruik gewoon havermout van de echo had een keer havervlokken en dat vond ik te grof kwa smaak
Ik maak het vaak vrij basic. Ik zet de havermout met chiazaad onder de melk met wat sojamelk en wat kaneel erbij. Soms laat ik Gojibessen meeweken. Veel tijd om fruit erbij te snijden heb ik niet in de ochtend. Wat ik wel vervelend is, is dat het zo koud is, ik houd niet van een te koud ontbijt. Dus ik laat het even uit de koelkast staan of zet het heel even in de magnetron, maar ik warm het niet op. Puur even de kou er af. Waar kopen jullie ongezoete amandelmelk? Dat is toch vreselijk duur?
De grotere AH's verkopen ongezoete amandelmelk. Volgens mij gewoon (rond) dezelfde prijs als de gezoete variant...
Ik ga het ook proberen En dan met melk en wat kwark. En braam en bosbes, staat in de tuin kijken wat ik er van vind