Overnight oats -> wat is jouw favoriete combi?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Word al misselijk bij de gedachte:D

Ik sla over

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou ik heb d'r nog wel honing doorgedaan.. Anders smaakt het echt net alsof ik die droge havermout door m'n strot wil duwen:D
    Vond het nog niet super lekker, maar morgen gaat er ook fruit door, miss dat het dan beter smaakt;)

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Net gemaakt. Lekker man!:D Kreeg het niet op, is ook niet echt een late-night snack. Maar als ontbijt is het vast super!

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staan twee porties in de koelkast nu, ben benieuwd! Havervlokken, chia-zaadjes, lijnzaad, beetje cacao-nibs, kokosrasp en flinke snuf kaneel met amandelmelk. Morgen bosbessen, banaan en walnoten erbij.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Thx! Heb wel eens de gezoete versie gekocht bij de bio winkel, bijna 4 euro!!

6. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Oh ik heb het vandaag (nouja gisteren) ook gemaakt! met kaneel, rozijnen, yoghurt en een beetje stevia (anders was het mij te zuur)
    Maar dit ga ik zeker vaker maken! Vind het echt superlekker. kijk al uit naar morgenochtend:D

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb het vanmorgen gegeten met banaan, kaneel, frambozen en walnoten. Mjammie!

8. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Ik vind het te lekker! Heb de havermout maar weer weggegeven anders zit ik hier de hele dag van te vreten en ben op dieet...

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was een succes vanmorgen! Man en ik hebben allebei zitten smullen!

Voor morgen doe ik er iets meer kaneel door en ik denk dat ik er wat meer kokosrasp door doe nog. Qua fruit wordt 't weer banaan en bosbes, maar ga daar zeker meer mee variëren!

Zit ook nog te denken aan wat toevoegingen als goji-bessen, morgen eens naar de bio-supermarkt om te kijken wat ze hebben :)

Hier gewoon een pak ongezoete amandelmelk van Alpro, kost 2 euro.

10. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Ik ga vanavond een portie in de koelkast zetten. Gewoon heel simpel met havermout, melk, kaneel en banaan. Als ik het lekker vindt ga ik meer recepten uitproberen, ben benieuwd!

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Klinkt goed hoor, sommige combinaties. Ik wil het al langer gaan proberen en ben nu wel overstag! Bedankt meiden!

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mmmm lekker! Hoe lang kun je dit vantevoren maken? Oftewel, hoe lang is het na bereiding houdbaar?

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Door dit topic net havermout pannenkoeken gemaakt. Echt super lekker!

Hoe:
    1 kom met melk en havermout 3 min op 650 wat in de magnetron. Daarna 2 eieren, snuf zout, scheut olijfolie, en een paar scheppen bloem. Door elkaar mengen, en aanlengen met melk tot de gewenste dikte.

Aanrader! :)

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Is het dezelfde structuur als Brinta?

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    #75 Purk, 29 aug 2014
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
    Nee, iig niet als je havervlokken gebruikt. 't Is niet zo pappig, meer soort vochtige muesli. Dat klinkt viezer dan het is ;)

Porties voor morgen staan weer in de koelkast :) Nu met wat meer cacao nibs, kokos en ook wat sesamzaadjes. Oh, en flink wat kaneel!
    Verheug me er nu al op :D

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Gisteren voor het eerst overnight oat gemaakt voor onze kleine man. Ik heb 40 gr havermout, 300 ml melk en een halve banaan gebruikt en de hele nacht laten staan. Vanochtend de andere helft vd banaan en een beetje kaneel erbij. Zoontje vond het erg lekker, maar voor mij viel de dikte erg tegen!! Het was gewoon nog bijna vloeibaar ;)
    Zat nu te denken om er lijnzaad bij te doen en wat minder melk (250 ml?), zou dat genoeg zijn om het in te dikken?

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Aawh oke thnx!

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruik voor 40 gram havermout 150 gram griekse yoghurt en 50/60 gram melk. Ik denk dat het met alleen melk nooit heel dik wordt, die havermout kan gewoon niet zo veel melk opnemen.
    Als je echt alleen melk wil, zou ik fors minder nemen 200 ml oid. Je zou er ook nog wat rozijnen in kunnen doen, die nemen ook vocht op.

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Deze variant is ook erg lekker: Banaan met stuk of 6/7 frambozen (kan ook uit diepvries) samen prakken. 1 ei kloppen in een mok. Dan de banaan/framboos erbij doen. Dan doe ik 2 eetlepels havermout, 1 eetlepel lijnzaad en 1 eetlepel geraspte kokos. Even door elkaar roeren en dan ong. 3 min in magnetron. Erg lekker in combi met griekse yoghert :)

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik gebruik bij 40 gram havermout, maar ca. 175 ml vocht. Ik doe een combi van yoghurt en karnemelk. Als je 300 ml melk neemt dat is het dus wel logisch dat het nog bijna vloeibaar is. Ik doe het zo dat de havermout en banaan net onder het vocht staan.

Deel Deze Pagina