Hahahaha oke dan ga ik dat niet proberen Heeft iemand het ook een keer met kokosmelk geprobeerd? Of is het dan ongezond?
Hier gisteren voor eerst gegeten vond het erg lekker! Hier heb ik griekse yoghert met beetje amandelmelk gedaan. Daarna helft van reep pure chocolade gesmolten en er doorheen gedaan. (dan is het net stracciatella) daarna wat havermout en lijnzaad. Heb in de ochtend verse banaan en aardbeien erdoor gedaan en wat geraspte kokos overheen.
Hm nee als het heel vet is dan gaat dat hem niet worden voorlopig.. Moet weer een beetje opletten op wat ik eet nu
'Pure' kokosmelk is erg vet, maar als je coconut dream of coco dream rijstmelk met kokos neemt, is het niet zo vet hoor volgens mij. En eerrrrrg lekker
Maar laat je dan de havermout gemengd met Griekse yoghurt een nacht staan? Dat wordt toch net cement dan?
En doe je de peer er ook al 's avonds in? Wordt dat niet bruin? Vind kaneel en honing sowieso erg lekker bij de havermout. Gedroogde abrikozen erbij ook prima. Maar wil eens vers fruit proberen, vandaar de vraag.
Ja ik doe alles er al in, niet bruin geworden doordat de yoghurt zuur is... Vanavond maak ik er een met peer, meloen, blauwe bessen, kaneel en honing.
Ik heb van die grote emmers yoghurt van 1 kg, ik gebruik daar de helft van, dus 500 gram yoghurt en dan 3 a 4 volle eetlepels havermout. Mocht je het te dik vinden kan je er altijd wat water doorheen roeren.
Na o.a. Dit topicgelzen te hebben, heb ik het vorige week eens geprobeerd. Heb vast wat fout gedaan want moest er van kokhalzen zo smerig had melk, havermout, appel, rozijnen en kaneel. Na 10 happen heb ik de rest weggegooid. Wil het nog wel eens proberen maar dan met yoghurt. Misschien dat dat lekkerder is
Mijn favoriet is tot nu toe: 3 el havermout 1 el lijnzaad 1 el chiazaad 1/2 el agave siroop 100 ml soya melk 100 ml yoghurt bramen (gewoon uit de diepvries) mmmm jammie!!
Ik vind het met half melk (in mijn geval soya melk) en half yoghurt inderdaad lekkerder, wat frisser. Kaneel moet je zuinig mee omgaan (vind ik), dat maakt het soms wat bitter. Een halve eetlepel agave siroop (of suiker, honing, stevia, zoetstof) maakt het ook lekkerder. Ik heb ook even moeten zoeken voordat ik mijn favoriet had, maar nu hem ik 'm gevonden (zie post hierboven).