Stel je voor, je hebt het contact met je schoonzus en haar man al een tijdje verbroken na een uit de hand gelopen ruzie. Opeens belt je schoonmoeder je op dat je naar het huis van schoonzus moet want schoonzus voelt zich niet lekker en wilt naar het ziekenhuis. Jij moet dan dus in haar huis oppassen op haar kinderen. Zou je dit doen of niet?
Lastig... Hangt er natuurlijk ook wel vanaf waarom we ruzie hebben. Ik neig wel meer naar dat ik niet zou gaan.
Lastig.. aan de ene kant denk ik nee je hebt ruzie laat je schoonmoeder zelf oppassen. Aan de andere kant denk ik die kindjes kunnen ook niet alleen blijven en er natuurlijk niks aan doen.. Hoe denk je er zelf over?
Ja (maar ik krijg regelmatig als commentaar dat ik te lief ben). Niet zozeer voor mijn schoonzus/moeder, maar voor de kindjes. Maar goed ik weet uiteraard niet hoe heftig de ruzie geweest is.
Ik zou wel gaan. Ruzie of niet, als iemand mij echt even nodig heeft (zeker voor de kinderen) zal ik er zijn. Moet zeggen, dat ik niet zo hou van het woordje "moeten", maar ok.
Nee, zeker niet als er andere oppas mogelijk is! Als het echt zo ernstig zou zijn dat ze niet een paar min langer kan wachten op de andere oppas zou ze wel een ambulance bellen en haar man om naar huis te komen. Zolang er niets levensbedreigends is en we hebben geen ruzie om een kleinigheidje zou ik niet gaan.
Mijn eerste gedachte was om wel te gaan. In een noodsituatie moet je elkaar gewoon helpen vind ik. MAAR na het lezen van je toelichtingen twijfel ik: Was het wel een noodgeval? Was het voor je schoonmoeder gewoon makkelijker jou te bellen dan de andere oppas en had die ook gewoon kunnen komen? Hoe erg was de ruzie? Dus mijn eerste gevoel zegt ja, maar bij nader inzien weet ik het niet... Wat heb jij gedaan?