' Eigenlijk niet, ik zit het hier heel de tijd voor mezelf goed te praten en vraag jullie mening omdat ik hem eigenlijk niet van zijn vrienden weg wil halen. Hoewel het mij wel heerlijk lijkt om de deur uit te stapen en 3 minuten lopen om op school te komen of de winters dat ik eerst een half uur bezi ben met het van binnen en buiten krabben van de auto vooraleer we vertrekken naar school. Voor mijzelf heb ik de keuze inderdaad gemaakt, maar voor mijn kind dus niet. Maar bedankt, het doet mij goed dat jullie aangeven dat kinderen daar minder moeite mee hebben als ik.
Ik zou overplaatsen. Mijn zoontje is net aan het wennen op de basisschool, maar hij is naar een KDV geweest waar er geen een van naar zijn school ging. Hij gaat dus naar een klas waar hij niemand kent. En nu, na 2 dagen wennen had hij al " vriendjes" gemaakt. Komt helemaal goed hoor.
Ik zou zeker overstappen. Wij hebben de school op 1 minuut fietsen ( 3 minuten lopen) van huis en ik ervaar dit als heel erg fijn.
zal ook overplaatsen. Hier ook ervaring. Dochter heeft (even rekenen) een kleine 6 maanden op aan basisschool gezeten waar ze het echt reuze naar haar zin had. Dol op de klas en de juf. Wij zijn toen verhuisd en is ze op een andere school terrecht gekomen en vanaf dag 1 ging het al goed. Kinderen zijn nu nog jong en flexibel. Dus ik zal er niet mee wachten en dan zo snel mogelijk overgaan naar een andere school.
het is mij duidelijk dat je de keuze eigenlijk al gemaakt hebt. Nu is het alleen zaak om de overgang voor je kind zo makkelijk mogelijk te maken. Ik zou eerst eens op je wensschool gaan informeren of je je kindje kunt inschrijven en wanneer het aan de beurt zou kunnen zijn. Zelf zou ik kiezen om je kindje "over" te laten gaan na een vakantie. Dat lijkt mij voor het kind ook een duidelijk overstapmoment, eerst de oude school afsluiten, dan lekker vakantie bij papa en mama thuis en daarna naar de nieuwe school.
Ik snap niet dat je voor deze school gekozen hebt, deze problemen gad je van te voren kunnen voorzien. De scholen zijn nog maar net begonnen en dan nu al nadenken over overplaatsen? Ik vind dat nogal wat! Ik vind overstappen misschien wel in jullie belang maar niet in dat van een kind.
Ik zou ook persoonlijk voor overstappen gaan. De redenen die je noemt zijn nu een maal de waarheid. Mijn zoon ging van voor de vakantie met het busje naar school hij zit op speciaal onderwijs. En nu ben ik dichter bij deze school gaan wonen ideaal voor hem en voor mij. Ik hoef hem nu niet meer te halen en brengen( volgende maand word hij elf dat daar geen misverstanden over komen) Daar voor zat hij bij het oude huis in de straat op school met net vier. Hem heb ik binnen een paar maanden van deze school gehaald. Vond de klassen toen te extreem te groot 40 kinderen in de klas een juf en een assistente. Daarnaast kwam toe vallig een montessori school en daar heb ik hem toen op gedaan. Hij kan moelijk leren dus vandaar naar speciaal onderwijs. Maar als ik toen die school niet in de straat had gekregen had ik verder weg moeten gaan maar ik zag er tegen op. Had het wel gedaan dan. Maar heb zelf ook geen rijbewijs en vaak stond ik er alleen voor. Dus had dan wel voor verder gekozen op basis van dat de ene school waar hij op zat in de straat niet het onderwijs was wat ik voor mijn zoon wenste. In jou positie zou ik kiezen voor je tweede keus de school die dicht bij zit je noemt zelf de redenen en die zijn de juiste. Als er idd een ziek is thuis of er is wat met je auto je staat dan toch maar mooi. Mijn ervaring is kinderen wennen snel aan de nieuweschool wij ouders hebben er meer last van. Een voordeel van een school vlak bij vind ik. Is dat speel afspraken makkelijker gemaakt zijn. P.s als je de keuze maakt doe het dan met januari niet tijdens de sint en kerst die periode.s zijn al zo intensief voor de kinderen dan kan het te veel spanning mee brengen na de kerstvakantie kan je met een schone lei beginnen. Natuurlijk is het niet de ideale situatie maar soms heb je geen keuze.
Heb je de posts van ts goed gelezen? daar stond in waarom ze voor de andere school had gekozen. Hij zit er niet vanaf na de zomervakantie maar al vanaf maart. Ze kon niet terecht op de school die ze wilde toen. Maar ts snap dat je het er moelijk mee hebt. En vind het ook heel goed dat je er zo goed over nadenkt.
Ik snap je reactie wel echter had ik nooit kunnen voorzien dat wij beiden door 1 klap ineens op straat werden gezet door faillisement van werkgever en hierdoor onze spaarcenten (wat natuurlijk al erg lastig is met 3 kinderen) hebben moeten aanbreken welke bedoelt waren voor onverwachte defecten aan auto/wasmachine e.d. Voor mijn zoon is het wellicht van belang dat hij met buurtkindjes op school zit, ipv met kindjes uit heel de stad. Dit konden wij op voorhand ook niet weten dat er geen enkel kind uit onze wijk komt (uit zijn leeftijdscategorie). Of dat er geen buurvrouwen/buurtvrouwen zouden zijn die ze een keer mee kan nemen naar school of halen. Dit zijn dingen waar je later achter komt.... Ik ben er in ieder geval voor mezelf wel over uit. Ik ben alleen bang dat ik mijn zoon uit zijn veilige omgeving trek en hij daar straks last van krijg. Daarom vraag ik jullie mening hieromtrent.
Ook dat lijkt mij fijn! Niet meer stressen bij een onverwachtte binnenstadse file of verkeersomleiding waardoor je kind ineens te laat op school komt! Heeft jouw kindjes veel buurtgenootjes ijn zijn/haar klas?
Kijk daar heb ik iets aan! Morgen worden we geinformeerd of er uberhaupt plaats is of wanneer de verwachting hiervan is. Na een vakantie lijkt mij inderdaad het beste! Hoewel ik wel van mening ben dat het beter is (indien mogelijk) na de herfstvakantie als na de zomervakantie. Want hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt. Kun je nagaan hoeveel moeite ik al heb na nog geen 6 maanden school...
Nee dat was ik! Ik zou hem ook laten overplaatsen al is het wel sneu voor hem,maar ach dat is hij zo vergeten denk ik...