Tussenkomst UWV?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door wendy1611, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Sinds 3 april jl. ben ik volledig ziekgemeld ivm een burnout (icm zwangerschap). Ik ben onder controle van HA en Arboarts, deze laatste adviseert me ook regelmatig naar buiten te gaan en niet alleen maar binnen te blijven hangen, so far so good :)

Vandaag heb ik een brief van het UWV ontvangen dat ze me meerdere keren hebben geprobeerd te bellen om te vragen waarom ik me ziek heb gemeld, krijgen ze dit niet door van mijn werkgever?

Het vervelende is dat ik geen afgeschermde nummers als gemiste oproep zie en als ze dan ook geen voicemail inspreken weet ik inderdaad niet dat ze gebeld hebben. Het geluid van de tel gaat uit wanneer ik wil slapen en ik ben natuurlijk wel eens weg voor een boodschap of bezoek aan fysio.

Om een lang verhaal niet nog langer te maken, ik moet binnen 5 dagen contact opnemen anders nemen ze mijn ziekmelding niet in behandeling en kunnen ze niet beoordelen of ik recht heb op een ziektewet uitkering. Heb gebeld maar de afdeling was kennelijk niet te bereiken en wacht nu weer af wanneer ze mij bellen.

Ik weet niet beter dan dat mijn werkgever mijn salaris gewoon betaald en snap dan de hele tussenkomst van het UWV niet op dit moment.

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Normaal moet je eerst 'op controle' bij de arboarts. Je werkgever meld je ziek bij de Arbo en die geeft dit weer door aan het UWV. Anders zeker niet wachten tot je teruggebeld wordt. Gewoon nog eens het UWV bellen.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zeker het UWV terug bellen. Als je ziekgemeld bent door klachten die samenhangen met je zwangerschap betaald het UWV je salaris aan je werkgever. Je arboarts heeft medische geheimhouding, net als alle andere artsen. Het UWV wil dus van jou horen wat er aan de hand is.

Ik heb zelf ook tijdens mijn zwangerschap ziek thuisgezeten. Heb het UWV (nav dezelfde brief als jij noemt) gebeld. Situatie uitgelegd en klaar. Verder geen enkele controle oid. Gewoon even bellen en je bent er vanaf.

Succes trouwens met je zwangerschap en je burnout (nou ja, met het genezen ervan he?).

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

gewoon zelf t uwv nogmaals bellen. Ik heb altijd zo iemand aan de telefoon. Gewoon uitleggen hoe en wat.

Niet elke werkgever vind een arboarts nodig en geven na verloop van tijd alles door aan t uwv. Normaal dus. Als je namelijk langer ziek bent dan betaalt t uwv je werkgever omdat jij niet kunt werken. Kan ook zijn dt je gewoon uitkering krijgt via uwv dan kost t je werkgever ook niks.

succes met bellen

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Omdat je zwanger bent, wordt je ziekmelding doorgegeven aan het UWV. Iedere zwangere vrouw die ziek wordt, wordt daar gemeld. Het is een zogenaamde vangnetregeling voor de werkgever. Die kan dan zonder wachtperiode meteen een uitkering van het UWV krijgen.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bedankt voor jullie uitleg, het was alweer 2 jaar geleden voor me :oops:
    Heb het UWV inderdaad nog gesproken, waren slechts formaliteiten en moet wat formulieren insturen..

7. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    De volgende keer dat ze je willen "controleren" krijg je eerst netjes een brief met daarin de datum en tijd dat ze je zullen bellen.. Bij mij gaat dit nu telkens perfect, is volgens mij 1 keer in de 3 weken ofzo. Ze vragen je dan alleen even hoe het gaat en verder niks.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik kreeg dezelfde brief :evil: ze hadden me geprobeert te bellen op een nummer dat al 5 jaar niet meer in gebruik is omdat ik verhuisd ben, maar mijn adres hadden ze wel?

9. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Dat is een vreemd verhaal Loeki2. Bij mij zeiden ze alleen dat ze alle gegevens via mijn werkgever hadden.

Maar goed het UWV staat verder wel bekend om hun vele fouten!

10. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

fouten haha praat me er niet van. Heb formulieren aangevraagt voor t aanvragen van de wazo.....krijg ik een brief van de bevestiging van mn verlof per 16 april,,,,,best knap als ik in augustus ben uitgerekend.

11. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Toen ik thuis zat i.v.m. curretage, heeft het uwv mij ook gebeld, om te checken of de bevindingen van de arboarts(van de werkgever) wel klopte. Als ze hierover hadden getwijfeld, had ik op controle gemoeten bij de arboarts van het uwv, maar hier was gelukkig geen sprake van.

Deel Deze Pagina