Vraag Ouderschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door CreaLinda, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik las in m'n CAO (zit in het onderwijs) dat ik per kind recht heb op 415 uur zwangerschapsverlof. Dat komt neer op 51 dagen en een beetje.
    Er staat nergens bij dat het anders is als je part time gaat werken, dus daar ga ik dan maar even niet van uit.

Nou wil ik na mijn verlof drie dagen werken en 1 dag ouderschapsverlof opnemen. Dat hou ik dan iets meer dan een jaar vol.
    Ben ik dan verplicht om na het aflopen van het verlof die vierde dag te gaan werken. Of kan ik dan gewoon zeggen, ik ga nu 3 dagen werken?

Het probleem is een beetje dat als je drie dagen werkt waarvan 1 woensdag (wat logisch is) dat je die woensdag dan gratis werkt omdat je in een andere belastingschaal terecht komt en dus netto net zoveel overhoudt. Dat zie ik niet zitte. Dus ik dacht daar iets om heen te werken door een vierde dag als ouderschapsverlof op te geven.

Linda

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ga er alsjeblieft van uit dat je naar rato recht hebt op die 415uur! Iemand die fulltime werkt zal 415uur krijgen, als je normaal maar 20 uur werkt krijg je 207,5uur.. neem ik aan

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Na je ouderschapsverlof KUN je idd verplicht worden die uren te werken voor de duur van 2 maanden.

4. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi, ik zit in dezelfde situatie! Dus hou deze topic in de gaten.

Ik werk op een VMBO-school, nu fulltime. Ik ga na mijn verlof 3 dagen werken en neem de 4e dag op als ouderschapsverlof. Na een jaar kan ik dan beslissen of ik die vierde dag wil gaan werken of onbetaald verlof hiervoor kan aanvragen of ontslag voor die ene dag....
    Het aantal uur ouderschapsverlof wordt als ik het goed heb begrepen gerekend over het aantal uur wat je nu (dus voor je verlof) werkt.

Succes.

groetjes Mel

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik werk op een VMBO school en werk nu fulltime en ga na mijn verlof 4 dagen werken en neem daarvan 1 dag ouderschapsverlof op. Die dag krijg ik 55% uitbetaald. Na een jaar wil ik weer 4 dagen gaan werken. Mijn man neemt ook 1 dag oudersschaps verlof op. Die hoeft NIET na zijn verlof voor 100% terug te komen omdat hij al langer dan 5 jaar in dienst is, geen idee of dat in het onderwijs ook zo is.

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik werk in het basisonderwijs en neem ook 1 dag in de week ouderschapsverlof, maar ik heb wel meteen aan moeten geven dat ik na het ouderschapsverlof ook nog die dag minder wil blijven werken. Als je dat niet van te voren aangeeft heb je kans dat je terug moiet betalen omdat het aantal uren dat je recht hebt op ouderschpasverlof wordt berekent vanuit het aantal uren dat je gaat werken.

Zo werkt het bij ons in ieder geval...

7. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik zit ook in het basisonderwijs.
    Ik ga na de echo (7 mei) toch maar even de stichting bellen met informatie.
    Ik wil ook precies weten wat je verdiend.
    Want kom je ook in een andere belastingschaal als je om de woensdag werkt? Als dat niet zo is, levert dat dus het meeste op.

Linda

Deel Deze Pagina