overprikkeld door te veel op 1 dag?

Discussie in 'Prematuur' gestart door MaryWoods, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    vandaag met Thomas naar het ziekenhuis geweest voor 2de controle bij de oogarts (ROP) en na-controle bij de kinderarts.

Bij de oogarts eindeloos gewacht in de wachtkamer en om de 10-minuten moeten druppelen, totdat zijn pupillen wijd genoeg waren... En daarna nog die oogspreiders erin... Brullen natuurlijk. Daarna snel naar de kinderarts.
    Zegt de assistente: kleed maar vast uit dan ga ik hem meten en wegen. Dus ik doe dat braaf, maar komt ze niet direct terug! Ligt ie daar te bibberen in alleen z'n luiertje! Heb m maar ff in een hydrofiel gewikkeld en ben de assistente gewoon gaan halen!
    Kinderarts was erg tevreden over ontwikkeling en groei trouwens!

Daarna mn vriend naar zn werk gereden en toen naar huis en Thomas direct de fles gegeven.
    Maar nu lijkt hij zo overprikkeld van de dag dat hij maar moeilijk in slaap komt. Hij beweegt en huilt zich steeds een beetje wakker, terwijl hij volgens mij doodmoe is...

Herkent iemand dit?

En vooral: hoe weet je nu (vooraf!) wat ie aankan op een dag? Ik wilde morgen met mn moeder naar de Arena-boulevard rijden om bij de Prenatal nog e.e.a. te halen, mara twijfel nu of dat niet te veel voor hem zal zijn....

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tja, het zou heel goed kunnen dat hij overprikkeld is. Misschien kun je hem lekker even bij je pakken op een rustige plek, de slaapkamer ofzo. En dan een beetje in slaap wiegen. Ik weet het eigenlijk ook niet en lees even mee want ik ben vrijdag jarig en vier het bij mijn ouders, expres omdat ik dan niet iedereen thuis over de vloer heb. Maar wordt ook best een lange middag voor mijj dochtertje denk ik :rolleyes:

3. meiske

meiske Lid

20 apr 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    Ik heb met Martijn ook niet meer dan 1 afspraak per dag gemaakt. We hadden bijvoorbeeld in 1 week een afspraak bij de oogarts, het consultatieburo en de prikmevrouw van de Synagis. En toen belden ze ook nog op dat hij eigenlijk in die week naar de kinderarts zou moeten. Nou mooi niet dus, dit vond ik al heel druk voor hem. Gelukkig ging het allemaal goed. Meneer sliep zodra hij in de maxicosi lag en maakte er niet zoveel van. (Ik had ook al flinke huilbuien verwacht bij de oogarts, maar dat viel 100% mee).

Alleen het consultatiebureau was een drama. We waren keurig op tijd, maar het liep daar ontzettend uit. Bovendien was de verwarming stuk :) Ik heb dus geweigerd hem uit te kleden totdat we bijna aan de beurt waren. Helaas was degene voor ons nogal lang binnen, dus meneertje lag ook heel erg te bibberen in z'n omslagdoek. De hele middag en nacht heeft hij daarna nog een ondertemperatuur gehad en hebben we hem twee kruikjes en een extra deken moeten geven om hem langzaam weer op peil te krijgen. Had ik nou toch maar direct bij binnenkomst m'n instinct gevolgd om meteen rechtsomkeert te maken...

We zijn nu nog voorzichtig om het niet heel druk voor hem te maken. Vanavond komen een heel stel collega's op kraamvisite, dus ik hoop dat hij daarna een beetje lekker kan slapen en dat hij niet zo :confused: in z'n bedje zal liggen.

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    mijn meiden hebben er ook erg veel last van. ik probeer het voedingsschema dan niet te verstoren. en als ze thuis komen lekker badje en in bed of op je borst laten slapen, mar niet in de woonkamer in de box leggen. volgende dag is het dan alweer goed. en wat betreft visite. ik haal ze pas iets voor de voeding eruit, dan even knuffelen met iedereen en weer in bed. ik vind het echt niet nodig dat ze van hand tot hand gaan buiten hun voedingsschema. als mensen dat niet begrijpen hebben ze pech. ik laat mijn meiden ook eigenlijk nooit slapen in de box. slapen doen ze in bed. zijn ze nog even wakker na het eten mogen ze in de box, maar als ik zie dat ze in slaap vallen doe ik ze in bed. werkt erg prettig

en een dag winkelen kan echt wel hoor, maar plan dan ook het tussen de voedingen in.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik wil sowieso nog niet hebben dat ze bij bezoek op schoot gaat.. Ja, de opa's en oma's en mijn broer en schoonzus hebben haar even vastgehouden, that's it. Vind haar er nu gewoon nog te klein voor. En ik heb er zo'n hekel aan, je ziet wel eens op verjaardagen ofzo dat zo'n baby van hand naar hand gaat, alsof het een bakje borrelnootjes is :rolleyes:

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Ging goed vandaag met winkelen! Alleen wel gehannes met maxocosi op onderstel wagen zeg!....

slapen jullie kids ook wel eens in de woonkamer in een rustig hoekje?
    Thomas sliep in het begin zo veel dat ik vond dat ie te veel (bijna de hele dag) in zn wiegje in het donker op onze slaapkamer lag. Daglicht is ook belangrijk toch?
    Hij ligt dan lekker in de reiswieg van de bugaboo. Als ie wakker is mag ie in de box een beetje kijken en voorzichtig op zn buikje. Mocht ie dan per ongeluk in slaap vallen in de box, dan laat ik hem lekker liggen, want anders maak ik hem weer wakker... Ik wissel dus een beetje af, maar weet niet of t wel goed is voor hem...

en slapen op je borst? Thomas vindt dit heerlijk en het werkt het beste om hem te troosten, maar.... hoe doen julli dit bijv 's nachts?(iv, gevaar om zelf in slaap te vallen... dat is m nl al een paar keer gebeurd...)

hoe doen jullie dat?

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    's nachts doe ik het niet. wil ze het ook niet aanleren. bij mij slapen ze in hun bed met de gordijnen open. het is een echte lichte kamer. in de woonkamer zijn toch veel geluiden, de tv etc. en ze moeten gewoon nog veel slapen. word vanzelf minder

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, ik heb Lune gewoon in de woonkamer liggen overdag. In de kinderwagen. Ze slaapt als een blok, heb niet het idee dat het te druk is voor haar. Maar misschien is het toch beter om haar 's middags in de slaapkamer te doen...

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Britt is ook best snel over prikkeld.
    Bij sommige mensen doet ze ook net of ze slaapt dan.

Hier ligt ze over dag op bed met gordijnen open en als ze in de box in slaap valt laat ik haar wel beneden.
    Hadden haar eerst in de wagen beneden maar oooh oooh leer het echt niet aan want het word een drama om in het eigen bedje te leren.
    Echt huilen huilen en nog is huilen.
    Maar nu gaat het super!

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik wissel het nu af; als hij rustig genoeg is en het is beneden ook niet druk (niet veel mensen over de vloer oid en de tv niet hard aan) laat ik hem overdag beneden in de wagen slapen. 's avonds na de vroege avondvoeding ligt ie sowieso boven in zijn wiegje, dus hoop dat ie zo voldoende leert dat ie in zijn eigen wiegje ook moet slapen... ?

Vannacht ging trouwens super! Om 21u30 in bad gedaan, 22u00 gevoed en lekker in bed. Om 01u15 begon hij te morrelen; even gelaten en om 1u45 gevoed. Daarna is hij weer tevreden gaan slapen. Heel even een klein huiltje om 05u00, maar dat was snel weer over. Daarna om 06u00 verschoond en ochtend voeding gedaan.
    Dat is goed te doen en zo komen mijn vriend en ik tnminste ook aan nachtrust toe! Ideaal om 6 voedingen te doen!

11. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Nova kan er nog steeds slecht tegen als er teveel geplant is op een dag. Dan raakt ze ook overgeprikkeld en kan dan niet in slaap komen.
    Prematuren hebben dat heel snel. En hebben ook echt regelmaat nodig.
    Heb Nova in het begin ook in de box laten slapen maar toen ze wat groter werd sliep ze steeds maar hele korte slaapjes, haze slaapjes noemen ze dat. De wijkverpleging zei toen dat ik haar toch echt in bed moest gaan leggen. En idd eerst steeds huilen, huilen en huilen en nu wil ze niet anders meer. Maar 's nachts sliep ze wel gewoon in haar eigen bedje.......

Deel Deze Pagina