dag allemaal, ik heb tot nog toe potjes voeding moeten geven aan Thomas (prematuros van Nutricia), maar moet nu overstappen op Nenatal start. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe weeg je dit af (maatschepje, wat wordt afgeraden op de verpakking) of met een heel gevoelige weegschaal ofzo (die ik niet heb...)? En hoe gaat dat met gekookt water? (of heeft er iemand Bar le duc gebruikt; er staat me iets van bij dat het ziekenhuis het hier over had)? Maak je dan al van te voren (nacht)voedingen klaar of weeg je alleen vast het poeder af? Veel meer gedoe natuurlijk dan gewoon een potje, maar heb wel het gevoel dat het vooruitgang is! en wanneer gingen jullie over van 7 naar 6 voedingen (op eigen initiatief of in overleg met cb of z-huis?) Een hoop vragen... sorry, maar weet niet waar ik ze ander moet stelln.... X Marieke
Hoi, Ik heb helaas geen antwoord op je vragen. Toen Martijn naar huis kwam kreeg hij nog afgekolfde moedermelk aangevuld met BMF totdat hij 2.5 kg woog. Door allerlei trammelant met borstontstekingen, tepel/speen verwarring en niet genoeg zuigkracht van Martijn kon ik daarna gelukkig meteen overstappen op een gewone flesvoeding. Ik gebruik nu NAN van Nestle. Daar zit een maatschepje in de verpakking. Zit dat er bij de Nenatal niet in de doos erbij? Jij hebt vast nog een heel licht mannetje, hoeveel weegt Thomas? groetjes
Vandaag komt het consultatiebureau om hem te wegen. Ik denk dat hij toch wel tegen de 3 kilo aan zit! Het is de bedoeling dat we tot de uitgerekende datum (6 feb) nenatal start gebruiken en daarna krijgen we geloof ik nenatal 1. Er zit wel een maatschep bij, maar op de verpakking adviseren ze om die niet te gebruiken maar het af te wegen (ivm nauwkeurigheid). Maf he?
nenatal start, persoonlijk heel slechte ervaring hier. de babypoep gaat er enorm van stinken en Dean raakte erdoor verstopt (darmkrampjes, obstipatie, de hele riedel) en hij dikte er zoveel van aan (75gram per dag) dat het echt absurde vormen aan begon te nemen.
Dean kreeg deze voeding tot hij naar huis mocht; toen was hij 2760 gram. Eigenlijk moeten de kleintjes tot rond de 3 kilo deze voeding gebruiken. Maar omdat Dean er teveel van aankwam en darmproblemen vertoonde, hoefde het niet meer en mocht in over op Nutrilon 1.
fergie is sinds gister thuis en wij gebruiken ook nenatal 1 dieetvoeding voor prematuren.. zij is nu 2380 gram tot nu toe hebben wij hier goede ervaringen mee en ik gebruik wel gewoon het maatschepje werd me aangeraden uit het ziekenhuis en barleduc water ook aangeraden door het zieken huis ik maak het gewoon per fles klaar maar je kan ook voor de hele dag meteen klaar maken het kan 24 uur bewaard worden... volgens mij mag je niet zomaar zelf overstappen naar 6 voedingen maar dat weet ik niet zeker
Ik moest echt huilen van blijdschap vanmiddag toen ik het las van Fergie Zullen nog wel de restjes zw. hormonen in mijn lijf zijn! Fergie is zo een mooi meissie...plaats je snel nieuwe foto's van je schat?
ahhh lief van je zeg... ga ik zeker doen kheb op me hyves ook een filmpje van dr weet niet of je die hier ook neer kan zette
Echt gek hè, we hebben beiden een extreme vroeggeboorte gehad door het HELLP, zijn beiden in de 20 en onze schatten zijn bijna even oud! Veel raakvlakken
haha ja psies viel mij ook meteen al op! best toevallig allemaal... gaat verder alles goed met dean...? fergie is nu 2 daagies thuis en het gaat echt goed ik heb het gevoel alsof ze dr altijd al geweest is.. ze is ook heel rustig verder..
nog 1 vraagje over die voeding...: kreeg jullie kleine puistjes hiervan> Thomas heeft sinds twee/drie dagen wat puistjes (alleeen op zijn gezichtje), maar weet niet of het nu door de voeding komt of door iets anders.... Ideen iemand? Ons is gezegd dat Thomas Nenatal start moet gebruiken tot de uitgerekende datum en daarna nenatal 1.... Thomas is wel de 3 kilo al gepasseerd (afgelopen woensdag 2940 gemeten door cb)..
fergie heeft ook puistjes alleen op dr neusje ik zou niet weten of het door de voeding komt...? aar bij fergie zijn het er nie zo heel veel dus volgens mij is het niet zo heel erg
Ja Dean kreeg ook pukkeltjes op zijn gezichtje van Nenatal Start! Na 3 dagen overstappen op gewone voeding was het weg hoor...
Hoi Ik gebruik ook nenatal start. Mijn dochtertje is niet prematuur (geb met 40w+3) maar onverwacht dysmatuur. Ze woog bij de geboorte 1900 gr. Ik maak overdag de voeding per fles klaar en gebruik hiervoor gewoon het maatschepje en gekookt water. Voor de nacht zet ik 2 flesjes klaar in de koelkast. Ik heb tot nu toe geen problemen met nenatal, de poep stinkt idd wel. Ook heeft Coby veel puistjes in haar gezicht. Anita
ik gebruik ook gewoon het maatschepje uit het blik daarvoor zit het erbij toch kan ook nergens vinden waar staat dat je beter een weegschaal kan gebruiken