Altijd al een knobbeltje in de nek gehad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

    Marieke1978 Actief lid

    16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoihoi,

    Zoals de titel al zegt; mijn zoontje, nu 1.5 jaar , heeft altijd al een knobbeltje in zn nek gehad. Niet zichtbaar, alleen voelbaar. Misschien zichtbaar alsie draait soms.

    Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt. Ik heb altijd gedacht dat het een werveltje ofzo was?! Daar zit ie nl. ook.

    Nu issie ziek, griep, en nu ga ik overal wat achter zoeken lijkt het ;)

    Herkent iemand dit, het hebben al van een knobbeltje in de nek sinds geboorte?

    Groetjes Marieke
     
  2. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ja hier! Mijn zoontje heeft het ook al sinds zijn geboorte. Het zat mij ook niet lekker en heb het toen aan de kinderarts en huisarts gevraagd (moest er toch heen) en die zeiden dat het bij zijn schedel hoort.

    Maar vind het alsnog best raar, het voelt echt als een hart knobbeltje en idd soms zichtbaar. Aan de andere kant zit het ook, alleen die voel je minder erg.
     
  3. Marieke1978

    Marieke1978 Actief lid

    16 sep 2008
    410
    0
    0
    He he, eindelijk iemand ie het herkent, haha. In mijn omgeveing schreeuwt iedereen de meest enge dingen en niemand die weet wat het is...

    Hier ook al sinds geboorte, wat hard en inderdaad soms zichtbaar. Ook de ene kant erger dan de andere.

    Echt zorgen over maken doe ik me ook niet hoor, maar zo nu en dan krijg ik er wel licht de kriebels van :(
     
  4. hamtaro

    hamtaro Actief lid

    31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

    Hier ook een dochtertje die dit heeft. Het zit aan de achterkant van het nekje vlak onder de schedel (een beetje richting zijkant van de nek). Meestal voel je het aan een kant zitten, maar soms aan 2 kanten. het voelt een beetje als een hard erwtje. Ik heb hier de kinderarts naar laten kijken toen ons kindje een paar maanden oud was. En die zei meteen dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken, omdat dit de lymfeklieren zijn. En ja hoor als ze een beetje ziek of koortsig is, is die knobbel (of allebei) ook ineens wat groter.
    Waarschijnlijk zijn dit bij jouw kindje ook gewoon de lymfeklieren.
    Natuurlijk kun je hier altijd de huisarts of CB-arts nog even naar laten kijken. Al is het alleen maar om even gerustgesteld te worden.

    groetjes
    van
    Hamtaro
     
  5. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Haha ja die enge dingen moest ik zelf ook aan denken, vandaar dat ik het gevraagd heb aan de huisarts en kinderarts. Ik kreeg er ook de kriebels van. Het zit ook echt schuin achter zijn oor.

    Ik denk van wat jij verteld dat het hetzelfde is, maar als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon ff naar de huisarts gaan. Ook al is het voor je eigen gemoedsrust.
     
  6. ggitty

    ggitty Actief lid

    6 aug 2008
    188
    0
    16
    Hier ook al sinds de geboorte een knobbeltje in zijn nek. Ik heb het 2 x met de huisarts overlegd en hij zei ook dat het gewoon een kliertje is. We vertrouwen er maar op.
     
  7. bregt

    bregt Actief lid

    27 sep 2006
    399
    0
    16
    Gaat dit knobbeltje ook ooit weer weg?
    Mijn dochter heeft sinds december ook zo'n knobbel achter het oor. Was wel benieuwd of dit ook weer weg trekt...
     
  8. Meara

    Meara Niet meer actief

    Hier hebben beide kindjes het. Zelf heb ik het ook vanaf mijn geboorte maar zit ie meer in mijn nek verborgen
     

Deel Deze Pagina