Onze meisjes liggen nog in het ziekenhuis en we buidelen zo vaak als mogelijk. Nu vroeg ik me af, hoe doen jullie dat? Misschien een vreemde vraag haha. Laat je je BH wel aan of doen jullie helemaal huid-op-huid met alleen evt een vest aan? Ik heb in dat laatste geval namelijk vaak het 'probleem' dat ik door mijn snelle toeschietreflex de molton die over mij en m'n dochter heen lig nat maak dus het liefst hou ik mijn BH met pads gewoon aan. Maar dan is het niet meer helemaal huid-op-huid. Misschien hebben jullie geniale tips ?
Zonder bh met alleen een stretch hemdje aan. Zoontje ging onder het hemdje. Gaf geen BV's dus dat probleem ken ik niet
Als je met beiden tegelijk buidelt lijkt me dat idd nogal lastig Anders kindje tussen je borsten onder een hemdje en dan zoogcompressen in het hemdje. Ze hebben toch van die buidel/draagshirts ontworpen? Kan even niet op het merk komen...
Lilypadz zoogcompressen! Dan kun je gewoon zonder bh buidelen. Die blijven plakken op je borsten. Ideaal. Die drukken je tepels een beetje dicht dus geen lekkage
helaas ken ik het probleem niet, ik moest bergen verzetten om mijn toeschietreflex aan de gang te krijgen Maar ik zou eerst leegkolven en dan buidelen, anders is het jammer dat je kostbare melk in doeken verdwijnt. Antwoord op je vraag: ik deed het beide. Als ik 2 of 3 kindjes bij me had was ik bloot, met 1 baby had ik vaak wel een bh aan en baby tussen de borsten in. Leg je dochters overigens zoveel mogelijk op je tepels zodat ze kunnen ruiken en proeven, en wennen aan de geur van de tepels en de melk.
Wat een goede tips! Merci! Van de Lilypadz wel eens gehoord maar lees veel verschillende verhalen.. en aangezien ze best wat kosten... eerst kolven is trouwens wel handig dan gaat het al een stuk beter merk ik!
De eerste keer was ik helemaal bloot. Vooraf had ik gekolfd zodat ik zo lang mogelijk kon blijven liggen. Toch begon ik na 1,5 uur te 'lekken'. Dat vond ik ook minder prettig en daarna heb ik BH met zoogcompressen aangehouden.
Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar je hoeft dan nooit meer andere weggooi pads te kopen. Dat scheelt dan weer! En nogmaals... erg handig. kolven vooraf kan inderdaad ook! Als het daarmee lukt is dat ook fantastisch. Moet je alleen wel precies uitkienen wanneer je gaat buidelen. Geniet van je meiden! Xx
Ik buidelde wel met BH aan, aangezien mijn melk maar bleef toeschieten anders. Maar ik had dan ook maar 1 kindje en geen 2 dus dat lukte dan met BH ook wel. Veel buidelplezier iig. Hopelijk vindt je een prettige manier voor jullie drietjes