voorbereiding voor borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jessi, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi,

Dit is ons 2de kindje en ik wil weer graag borstvoeding gaan geven. Bij de eerst is dit heel erg verkeerd gegaan. na 2 weken ben ik gestopt omdat ik zoveel kloven had en omdat ik het idee had dat ons meisje niet genoeg binnen kreeg. Toch wil ik het weer proberen. Maar wat kan ik alvast doen om het voor te bereiden?
    Ik ga waarschijnlijk bevallen per keizersnede.

Met vriendelijke groet,

Jessica

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Gefeliciteerd! Fijn dat je je nu al gaat voorbereiden. Ik kan je aanraden om contact te zoeken met een lactatiekundige bij jou in de buurt waar je van te voren al kunt overleggen. Samen met jou zal ze je eerdere ervaringen doorlopen. Op die manier krijgen jullie helder waar het mis ging en waar je nu extra alert op zult zijn.
    Daarnaast kun je overwegen een borstvoedingsplan te maken voor jezelf. Overleg tot waar je wilt gaan, wat je wel, niet wilt. Van te voren hier over nadenken maakt dat je straks goed je eigen grenzen weet, dan hoeven verloskundige, kraamzorg en weet ik wie niet voor jou uit te maken wat je wel of niet wilt doen.

Ook kun je nog een keer een borstvoedingscursus of informatie avond volgen. Ik zou je willen adviseren om te kijken of bij jou in de buurt avonden worden gegeven door vrijwillige borstvoedingsorganisaties. Zij hebben veel tijd en leggen goed uit. En het zijn allemaal moeders die zelf ook borstvoeding (hebben ge-) geven en vaak ook te maken hebben gehad met kloven, ontstekingen, etc. Je vind ze via Samenwerkende Borstvoeding Organisaties - Wereld Borstvoeding Week 2013 Daar kun je ook doorklikken naar de NVL of kijk op borstvoeding.com voor lactatiekundigen in de buurt.

Wanneer je in het ziekenhuis gaat bevallen (sectio) kun je ook daar al aangeven dat je bv wilt geven.

Tot slot: ik weet niet op welke termijn je kindje geboren zal worden: check je zorgverzekering wat wel en niet vergoed wordt: momenteel maken veel verzekeraars bekend wat ze komend jaar zullen vergoeden: misschien handig om te wisselen?

Heel veel succes, geniet nog van je zwangerschap!
    heidi

Deel Deze Pagina