Baby 5 mnd diverse vragen BV

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn73, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Onze dochter is as donderdag 5 maanden oud en krijgt volledige BV op verzoek.

Omdat ze niet uit het flesje drinkt zijn we begonnen met fruithapjes en papjes maken van de BV, zodat ze dat op kdv kan gaan eten. Hoe vaak mag ze zo'n papje hebben op een dag? in verband met haar darmpjes. Ze is natuurlijk donderdag pas 5 maanden dus weet niet
    of we maar onbeperkt alles kunnen geven? We maken het papje met biobim.

Verder wordt ze sinds 2 weken weer bijna elke nacht wakker. Kan het zijn dat mijn voeding terug loopt, qua voedingswaarde? hoe merk je dat?
    Misschien dat het ook met komende tandjes te maken heeft (hoe merk je dat eigenlijk concreet?) of het sprongetje waar ze wellicht in zit. Want ze slaapt wat onrustiger de laatste dagen vind ik. Vannacht overigens wel doorgeslapen.

En dan tot slot. Hoe kun je bij borstvoedingskindjes hun ritme enigszins beinvloeden? ik geef haar nu volledig op haar aangeven borstvoeding. Maar ik vind het zo langzamerhand wel eens
    tijd worden dat mevrouw om een uur of 20.00 in bed ligt 's avonds. Nu is dat wisselend, tussen de 21.00 uur en 23.00 uur. Als dat laat is heb je dus niets aan je avond want dan ben je zelf ook kapot.
    Vroeg me af of je dit kunt sturen? Ze gaat nu naar bed als ze begint te gapen en dat gaat al maanden goed (in het kader dat ze doorslaapt/doorsliep). Weet niet of ze nog te jong is om haar
    eet/slaappatroon te gaan beinvloeden en of dat uberhaupt slim is.

Hoor graag jullie mening/advies.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Allereerst, moedermelk is altijd van een optimale samenstelling voor jouw baby.

Niets zo veranderlijk als een baby. Het wakker worden 's nachts heeft vaak niks met honger/of eten te maken, maar als ze wakker is vindt ze wel graag troost aan de borst. Doorkomende tandjes of het verwerken van prikkels van overdag. Er kunnen allerlei oorzaken zijn waardoor je kindje 's nachts weer wakker wordt. Helaas niet veel aan te doen, behalve er aan toe geven.

Ik ben geen voorstander van ritme manipuleren. Ik heb liever dat ouders zich aanpassen aan het ritme van de baby in plaats dat van een kleine afhankelijke baby wordt verwacht dat die zich aanpast. Het gaat echt beter worden na verloop van tijd. En als ze dan weer ouder worden (zoals bij mij) heb je de kamer nooit meer voor jezelf ;)

Sterkte!

Deel Deze Pagina